Y10 exam: Spanish 1 Picture task.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 8 (ocho) 100 (cien) 56 (ciencuenta y seis) 80 (ochenta) 10 (diez)
Advertisements

WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Martes, el 21 de octubre.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Do Now: Translate the following sentences to Spanish. Use the preterite! 1. The teachers taught. (enseñar) 2. We danced. 3. He worked in the school. 4.
Repaso (2) Escribir una carta (2)
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
¿Qué vas a hacer este finde? Goles: To recap the future tense. To say why you can’t do something, due to alternative plans.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos: Translate the following sentences to Spanish. Use the preterite! 1. The teachers taught. (enseñar) 2. She used a book. (usar) 3. I wore a blue.
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Spanish II Week 24. Para Empezar 16 de febrero Write a statement for each picture using the pronoun given. Ex: ÉlÉl está enfermo. 1.Ella 2. Él 3. Yo4.
Hacer Ahora Miercoles, el 27 de abril 1. Create a conjugation chart for the verb “caminar” in the PRETERITE (PAST) tense. 2. Create a conjugation chart.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
calcula ¿Qué hiciste durante las vacaciones? 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8=
Y10 exam: Spanish 1 Picture task.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Week 28 February 27th- March 3rd
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Árbol familiar del futuro
Propósito # 3: ¿Como seguimos el repaso del año pasado?
Mis amigos y Los Adjetivos
Calentamiento 1. ¿Cómo se dice "My car is red" en español?
Hoy es el _____ de _____ del __________
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
IR – to go.
Propósito # 3: ¿Como seguimos el repaso del año pasado?
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
Adjectives p. 8 Avancemos 2.
¿Te gusta tu casa? Do you like your house?
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
EL FUTURO ¿Cómo será?.
Vámonos 1) Pick up a new passport and write in today’s date: “el 30 de agosto”. 2) Write out the following times in Spanish using the five steps and.
Assign the sentences to the correct picture
1.4 Numbers.
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Bell ringer – on a piece of paper!
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Hay… There is… Un gato.
Teach me how to conjugate
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Hoy vamos a repasar: cómo escribir sobre el tiempo libre
Vámonos Translate the following sentences into Spanish. Only write the sentences in Spanish. I am going to go to México with (con) my mom. We are going.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Translate the following sentences using the preterit:
Preguntas del día 1. ¿Adónde van los actores durante una obra de teatro? 2. ¿Adónde vas tú durante el fin de semana? 3. ¿Adónde vamos cuando tenemos una.
¡Música Miércoles! 2/4 Get out a piece of paper for Música Miércoles and copy the following questions. Keep this paper as your Música Miércoles paper only.
Venir to come.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
HACER AHORA: Translate the following sentences from English to Spanish: I do not like to watch tv. I like to ski a lot. I do not like to swim at all. I.
Module 2 Mon instituto Writing Assessment - April 2019
Bellringer 10/18 Use a word from Column 1, 2, and 3 to write a complete sentence. You should have 7 sentences when you are done. 1.
Foundation Writing Question 2 Guide
Transcripción de la presentación:

Y10 exam: Spanish 1 Picture task

Translate the following sentences into Spanish. I have short, brown hair. I use social networks to pass the time. A good friend always makes you laugh. I don’t want to go out because it is raining. We watched my favourite series.

Remember: in order to score the highest marks, you must write at least two sentences for each bullet point. You must give at least two opinions in your piece of writing overall. You must use a variety of vocabulary and structures. You must write approximately 90 words in Spanish. [16 marks]

Y10 exam: Spanish 1 2 [32 marks] 1 Tu amigo español acaba de celebrar su cumpleaños. Te escribe para preguntarte sobre tu colegio y tus planes para el futuro. Escríbele una carta. Menciona: • qué hiciste con tu familia para celebrar tu último cumpleaños • tus opiniones sobre tu vida en el colegio • cómo van tus exámenes • qué vas a hacer el septiembre que viene. Escribe aproximadamente 90 palabras en español. Responde a los dos aspectos de la pregunta. [16 marks] 2 Lees un blog sobre la vida de los jóvenes y se lo mandas a tu amigo español. Escríbele un mensaje. Menciona: • la importancia de la música para ti • otra actividad que hiciste recientemente que fue muy divertida Escribe aproximadamente 150 palabras en español. Responde a los dos aspectos de la pregunta. [32 marks]

Translate the following passage into Spanish.