Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES: Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Advertisements

Prueba Oral – capítulo 5A
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
Me llamo _______ Clase 10N La fecha es el 28 de febrero del 2013 Propósito # 40: ¿Cómo ordenar comida en un restaurante? Actividad Inicial: Copia y responde:
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
¿Qué pones en la mesa Para el desayuno pongo… Para el almuerzo…..
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¡Vamos a un restaurante en españa! You and your family are going to a restaurant in Madrid. It is your job to create a menu that you might find in that.
Assignment for today: 1.Take out a piece of paper. 2.Put your name and the date at the top. 3.Title your paper “Adjectivos y Sustanivos” 4.You must create.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
¡Feliz día de los Muertos!
una pelicula romantica
1. La clase de español es a la una menos veinticinco. 2. El almuerzo es a las doce en punto. 3. La fiesta es a las ocho de la noche. 4. ¿A qué hora es.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Lunes el 31 de enero.  Yo puedo aprender las palabras asociadas con la nutrición y escribir un menú con alimientos saludables.
Me llamo ________ Clase 11 IM La fecha es el 22 de marzo del 2011 Propósito # 44: ¿Qué bebes cuando tienes sed? Actividad Inicial: Escribe una oración.
Unit Study Guide Complete each review slide in this PPT to practice what we have learned.
Hoy es jueves, el 13 de abril de 2017
Tapas Superlativos- ísmo/a- Tell what each person likes to eat with a adjective in the superlative. 1. a mí: rico 2. a nosotros: bueno 3. A Rodrigo:
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
1. Carlos 2. Marta 3. Yo 4. Mis hermanos 5. Ustedes 6. Tú 7. Usted
What are reflexive verbs?
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
El menú.
Hoy es lunes, el 17 de abril de 2017
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Espanol, Carnegie 1B. Comida- los sabores, condiciones
Title: El álbum familiar de _______.
Situación 4.1 el desayuno el almuerzo la cena
End of Year Oral Assessment
 Fill in the blanks with a logical word/verb.  
Tapas Carlos: ¿Nos puede traer pan, por favor?
Principio Desayuno Almuerzo Me gusta________ No me gusta_________
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
ME GUSTA SONG:
La comida Sr. Rivera Spanish I.
¿Hay un centro comercial en tu barrio?
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Vocabulario: la comida
My comida favorita In the lesson you will learn to:
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Pedir & Servir.
Repaso de 3B Español 1.
1. ¿Te gusta salir a comer. Sí, me gusta salir a comer
Pedir and Servir.
Tapas Fill in the blank with the correct vocabulary word.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Hoy es miércoles el 27 de enero Today is Wednesday, January 27
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
Tapas 1. ¿Te gusta comer comida picante?
Tapas Unscramble the words to make sentences from the dialogue:
What pleases you? Gustar.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
HAGAN AHORA: TRADUZCA LAS SIGUIENTES FRASES
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Tapas ¿Qué hora es? 2. ¿ Quieres beber un refresco?
Tapas La llamada Complete the following telephone conversation, which takes place in Puerto Rico. —Hola. —Buenas tardes, señora León. Soy Raquel.
Tapas Listen to the dialogue and answer the questions. Write down all the information that you hear first, then answer the questions. 1. What.
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
GO verbs.
Tapas Your friend made the following statements. Give some advice, using a tú command: 1. Estoy muy cansado. 2. Necesito un libro sobre Picasso.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Gustar y Encantar.
Transcripción de la presentación:

Tapas 17-2-15 1. ¿Cuál es tu comida favorita? 2. ¿Qué te gusta pedir en un restaurante? 3. ¿Qué te gusta comer para desayuno? 4. ¿Qué te gusta comer para almuerzo? 5. ¿Qué te gusta comer para cena? 6. ¿Qué prefieres comer para postre?

¡Qué rico!- 10 pts In groups of 2-3, imagine that you are creating a cooking show. Decide on what foods to cover or recipes to make for today’s show. Organize the order in which you make the selected food(s). Figure out what parts of the recipe each of you is responsible for, and create a dialogue for the show. Come up with a creative name for your show. Perform an episode of your show for your classmates.