Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Advertisements

5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Daily Routine Assessment-Monday!
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Saludos y presentaciones (Greetings and introductions)
8 de febrero de 2017.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
DAR and DECIR to give and to say/tell.
Getting to know you more!
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 15 de noviembre de 2016
First Grade Dual High Frequency Words
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Día número 24 Español 1—Acelerado
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
Descripción Formas y colores
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
Mi ciudad.
Assign the sentences to the correct picture
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preferences Speaking Practice
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las profesiones.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Las Palabras Interrogativas
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Bell Work WB 4.5 E.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Transcripción de la presentación:

Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas http://rlv.zcache.com/pastry_chef_tshirts_and_gifts_postcard-p239845564030806144trdg_400.jpg http://tujs.files.wordpress.com/2011/03/chefs_hat_tujs.png 6

Un repaso ¿Qué te gusta comer? ¿Qué no te gusta? ¿Conoces un plato típico de los país hispánicos? (por ejemplo, las empanadas) ¿Qué es? ¿Qué ingredientes lleva(n)? ¿Cuál es tu snack preferido? ¿Cómo se prepara? ¿Qué comiste y bebiste esta mañana para el desayuno? Students will practise these questions in a speaking line this lesson to revise what they have covered in this unit. For higher level students, encourage (time permitting) them to research other typical Spanish dishes – There is a proforma/worksheet for them to do this and then they could include something other than empanadas in this conversation. Encourage them that if they use some language they have researched themselves and use it successfully in their spontaneous speaking, this indicates a higher level (potentially level 7 depending on output clearly). They will do a peer speaking assessment in the final week of the Christmas term.

The majority of this lesson is to practise speaking in a speaking line The majority of this lesson is to practise speaking in a speaking line. Part of the lesson could also be used to see any of the project work on recipes that might have already come in, or additional to do any other revision activities.

Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet You are going to assess the speaking of others in your class today. You are going to assess at least 3 different students in your class in a speaking line. Ask your partner all of the 8 questions listed below and then s/he will ask you 2 spontaneous questions. For each answer or question give him/her either 2,1 or 0. At least 3 students will also assess your speaking. Questions 1 ¿Qué te gusta comer? (¿Qué no te gusta?) 2 ¿Conoces un plato típico de los país hispánicos? (por ejemplo, las empanadas) 3 ¿Qué es? 4 ¿Qué ingredientes lleva(n)? 5 ¿Cuál es tu snack preferido? 6 ¿Cómo se prepara? 7 ¿Qué comiste esta mañana para el desayuno? 8 ¿Qué bebiste esta mañana para el desayuno?

Marksheme. Give 2, 1 or 0 for each answer Name Marksheme. Give 2, 1 or 0 for each answer 1 2 = full sentence answer (or question), ready response, not much hesitation, significant effort to sound Spanish 1 = answer that does communicate BUT might not be complete sentence, some attempt to sound Spanish 0 = cannot answer OR does not recognise the question so gives a different answer 2 3 4 5 6 7 8 ? Total /20