Objetivo:¿Cómo es el alfabeto en español? (13/10/15) Hagan Ahora: Examine the following cognates in Spanish and translate them to English. Finalmente 2) Actividad 3) Condicción 4) Universidad
El abecedario (El alfabeto)
Aa avión
Bb bota
Cc cerdo
Che chocolate
Dd dinero
Ee escalera
Ff flor
Gg gafas
Gg girafe
Hh huevo
Ii imán
Jj jarra
Kk koala
Ll limón
LLii Llave
Mm maleta
Nn nieve
Ññ ñu
Oo oso
Pp paraguas
Qq queso
Rr reloj
RRrr guitarra
Ss sombrero
Tt tijeras
Uu unicornio
Vv video
Ww wafle
Xx xilófono
Yy yogur
Zz zanahoria
Actividad 1: Write out the word in Spanish below. 1. e, ese, pe, a, eñe, o, ele ______________________________ 2. ache, o, ere, ere, i, be, ele, e ______________________________ 3. Be, o, ele, i, ve, i, a _______________________________ 4. ene, o, eme, be, ere, e _________________________________ 5. o, ce, ache, o ___________________
Vamos a jugar un juego -Grupos de 4 -Each person takes turn writing (spells out each word)/ speaking (pronunciation), time keeper (1 minute each round), “on-task manager” (makes sure everyone stays focused -Holds up answer for judge to see