Native Plants & Plant Selection Plantas Nativas y Selección de Plantas

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Carlos Castañeda, Cristina Medina
Advertisements

Fiesta Lesson Plans Save the PowerPoint template to the student directory. First remove this instruction slide. During the reading of the book to the class,
¿Puede existir vida en este arroyó? ¿Cómo sabe si este arroyó es salubable? Puede tomar pruebas para saber. Tres cosas que puede examinar son la temperatura,
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Cómo compartimos el planeta / Sharing the Planet/Los Organismos Vivos y  Los Organismos No Vivos: Por: Jeena Clavijo.
Las Estaciones y El Tiempo Day 6 H AGA A HORA 21 de agosto Translate the following times to Spanish: Translate the following times to Spanish: It’s one.
Germinate Seedling Nutrients
Nuestra Agencia Inmobiliaria (Our Estate Agency) D.T.C.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
PLANTS. PARA VER CORRECTAMENTE EL POWER POINT - Haz clic poco a poco, lee, no tengas prisa, vamos a aprender muchas cosas interesantes. - En cuanto una.
Martes, el 21 de octubre.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Apoyo Financiero bajo la Ley para la Conservacion de Aves Migratorias Neotropicales / Neotropical Migratory Bird Conservation Act Grants Michael Kreger,
Santiago Bilingual Primary School La Línea. Spain.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Aim: How do organisms have different roles in the environment? Cuales son las diferentes funciones de los organismos en el medio ambiente?
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Tienes un nuevo mensaje…. Ella era una chica timida, llamada Lina, no tenia amigosy solo convivia con su familia especialmente con su madre y su padre…
Climate changes Climate is the usual weather of a place. Climate can be different for different seasons. A place might be mostly warm and dry in the summer.
¡Hola! Part 3 Icons key: Photo: © Pedro Salaverría, Shutterstock.com
¿Qué es el proyecto enlace? What is the Link project?
Project: Buscando una ganga/ Looking for a bargain
Ciencias de la tierra II
Number and Gender of Nouns in Spanish Número y Género de los Nombres en Español POP-UP GAME JUEGO.
Preparación para el Examen 3B
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
Lo esencial de Internet
Comparatives & Superlatives
Ciencias de la Tierra II
First Grade Dual High Frequency Words
Project 1: Protecting the Earth and the Natural Environment Sample.
TELLING THE DAY AND DATE
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Paisajes de Conservación y Metas para Jardines
Intro to Stream Monitoring
El secreto de los signos
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
THE ATMOSPHERE.
Plantas Nativas y Selección de Plantas
Mantenimiento de Paisajes de Conservación
Watershed Connections Conexiones de la cuenca
Garden Design Diseño de jardines
Scavenging for Species Interactions in the Florida Scrub
Fish is Fish by Leo Lionni.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
The Five Color River! The Cano Cristales river, or the five color river, as the locals call it, starts its journey at the foot of a Colombian mountain.
St. James the Apostle Catholic School
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Science Fair Project Proyecto de la Feria de Ciencias
Estrategia Munus Camara Oscar Darío Pérez Pineda.
¿Qué tiempo hace? Llueve..
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Las fases del ciclo del agua: 1-El sol ________ el agua que __________en estado líquido en océanos, mares y lagos y _________. La transpiración de las.
Chapter 3 SCS Method. CONVERTING RAINFALL TO RUNOFF Runoff = Rainfall – Abstractions Q = P - I.
Wednesday el miércoles Thursday el jueves Friday el viernes
Gustar, Interesar, Aburrir
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
Animales Share: Introduce the session and PDSA.
Listening and Reading Review
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Transcripción de la presentación:

Native Plants & Plant Selection Plantas Nativas y Selección de Plantas June 2017 Native Plants & Plant Selection Plantas Nativas y Selección de Plantas Interstate Commission on the Potomac River Basin – Score Four: Students, Schools, Streams, and The Bay https://www.potomacriver.org/resources/educator-resources/score-four/score-four-materials/ Score Four: Students, Schools, Streams, and The Bay Estudiantes, Escuelas, Arroyos, y la Bahía Rebecca Wolf and Nguyen Le Interstate Commission on the Potomac River Basin Comisión Interestatal de la Cuenca del Río Potomac

Native Plants Plantas Nativas Definition: A native plant is any plant that historically grew in the region. Definición: Una planta nativa es aquella que históricamente ha crecido en la región determinada. Benefits: Beneficios: Need less fertilizer. Necesitan menos fertilizante. Need less pesticides. Necesitan menos pesticidas. Have much deeper roots than turf grasses: Tienen raíces mucho mas profundas que el césped común: Improves soil porosity. Mejoran la porosidad del suelo. Helps prevent erosion. Ayudan a prevenir la erosión. Absorbs more runoff. Absorben escorrentía. Provide habitat for native insects, birds, and other wildlife. Proveen hábitat para insectos nativos, pájaros, y vida silvestre.

Root Systems of Native Plants Sistemas de raíz de las plantas nativas Césped The root systems of native plants are much longer and extend further into the ground compared to turf grass, for example. These roots more water deep within the soil. They also break up the soil and create more pore spaces. This allows room for more oxygen, water and organisms to occupy. Las raíces de las plantas nativas son mucho más largas y se extienden más lejos que la grama común, por ejemplo. Éstas raíces alcanzan agua más profunda en el suelo. Estas también rompen agregados y crean más espacios porosos, lo que a su vez provee más espacio para el oxígeno, agua, y organismos en el suelo.

Plant Selection Selección de Plantas Each plant prefers or tolerates a range of soil, sunlight, moisture, temperature and other conditions, as well as a variety of other factors including disturbance by natural events, animals or human activities. Cada planta prefiere o tolera un rango específico de suelos, luz solar, temperatura, y otras condiciones, al igual de una variedad de otros factores incluyendo disturbios creados por eventos naturales, animales, o actividad humana. Select plants native to your region of your state Selecciona plantas nativas de tu región o estado Select plants based on current site conditions Selecciona plantas basadas en las condiciones actuales del lugar de plantado Light conditions Condiciones lumínicas Soil moisture conditions Humedad del suelo Soil type Tipo de suelo Consider a plant’s: Considera las tendencias de la planta: Height and spread Altura y tendencia a dispersarse Fall color Color otoñal Fruit Frutos Wildlife benefit Beneficio a la vida silvestre Maintenance level Nivel de mantenimiento

Other Things to Consider Otras factores a considerar Select plants based on your project goals. Selecciona plantas basado en las metas de tu proyecto. Try to recreate a natural habitat. Trata de recrear su ambiente natural. Use plants together as they grow in the wild. Usa plantas de la manera que crecen juntas en la naturaleza. Think about including ferns and grasses to your selection. Piensa en incluir helechos y gramíneas en tu selección. Group trees, shrubs and perennials to create layers of vegetation. Agrupa árboles, arbustos y siempreverdes para crear capas de vegetación. Select plants that fruit or bloom during different times of the year to provide food for wildlife year round. Selecciona plantas que fructifican o florecen a diferentes tiempos durante el año para proveer alimentación a la vida silvestre durante todo el año. Think about maintenance of these plants. Piensa en el mantenimiento de las plantas.

Ferns - Example Helechos - Ejemplo Scientific Name Nombre científico Onoclea sensibilis Common Name Nombre común Sensitive Fern Characteristics: Height Altura 1 – 3.5’ Fruit Fruto Conditions: Light Luz Moisture Humedad Moist Húmedo Wet Mojado Soil pH pH del suelo Soil Type Tipo de suelo Clay Arcilla Loam Marga Sand Arena

Ferns Helechos Example/Ejemplo Scientific name/Nombre científico: Onoclea sensibilis Common name/Nombre común: Sensitive Fern Height/Altura: 1 - 3.5’ Light/Luz: Moisture/Humedad: Moist/Húmedo, Wet/Mojado Soil pH/pH del suelo: ? Soil type/Tipo de suelo: Clay/Arcilla, Loam/Marga, Sand/Arena

Grasses Gramíneas Example/Ejemplo Scientific name/Nombre científico: Panicum virgatum Common name/Nombre común: Switchgrass Height/Altura: 3 - 6’ Light/Luz: Moisture/Humedad: Dry/Seco, Moist/Húmedo, Wet/Mojado Soil pH/pH del suelo: 4.5 - 8 Soil type/Tipo de suelo: Clay/Arcilla, Loam/Marga, Sand/Arena

Herbaceous Plants Plantas Herbáceas Example/Ejemplo Scientific name/Nombre científico: Asclepias tuberosa Common name/Nombre común: Butterfly Milkweed Height/Altura: 1 - 3’ Light/Luz: Moisture/Humedad: Dry/Seco, Moist/Húmedo Soil pH/pH del suelo: 4.8 - 6.8 Soil type/Tipo de suelo: Clay/Arcilla, Loam/Marga, Sand/Arena Wildlife/Vida silvestre: butterflies/mariposas, insects/insectos

Shrubs Arbustos Example/Ejemplo Scientific name/Nombre científico: Vaccinium angustifoliam Common name/Nombre común: Low Bush Blueberry Height/Altura: 1 - 2’ Light/Luz: Moisture/Humedad: Dry/Seco, Moist/Húmedo Soil pH/pH del suelo: 4 - 6 Soil type/Tipo de suelo: Clay/Arcilla, Loam/Marga, Sand/Arena Fruit/Frutos: July - August/ Julio - Agosto, blue to black berry/baya azul a negro Fall Color/Color de otoño: Red/Rojo Wildlife/Vida silvestre: butterflies/mariposas, birds/aves, insects/insectos

Trees Arboles Example/Ejemplo Scientific name/Nombre científico: Cercis canadensis Common name/Nombre común: Eastern Redbud Height/Altura: 20 - 35’ Light/Luz: Moisture/Humedad: Dry/Seco, Moist/Húmedo Soil pH/pH del suelo: 4.5 – 7.5 Soil type/Tipo de suelo: Clay/Arcilla, Loam/Marga, Sand/Arena Flowers/Flores: April - May/ Abril - Mayo, Pink to lavender/Rosa a lavanda Fruit/Frutos: July - December/ Julio - Diciembre, black pod/vaina negra Fall Color/Color de otoño: Golden yellow/Amarillo dorado Wildlife/Vida silvestre: butterflies/mariposas, birds/aves

How To Begin Selecting Plants Cómo comenzar a seleccionar las plantas

Native Plant Nurseries Viveros de Plantas Nativas Check local native plant nurseries for lists of available plants as a starting point for research. Verifica los viveros de plantas nativas en tu localidad para obtener listas de plantas como un punto de partida en tu investigación. A list of native plant nurseries within the Chesapeake Bay Watershed can be found here: Puedes encontrar una lista de viveros en el area de la Bahía del Chesapeake aquí: https://www.fws.gov/chesapeakebay/BayScapes/bsresources/bs-nurseries.html

Some Plants Commonly Found in Nurseries in MD Ferns Osmunda cinnamomea, cinnamon fern Osmunda regalis, royal fern Grasses Panicum virgatum, switchgrass Herbaceous Plants Asclepias incarnata, swamp milkweed Asclepias tuberosa, butterfly milkweed Chelone glabra, white turtlehead Liatris spicata, blazingstar Lobelia cardinalis, cardinal flower Rudbeckia hirta, blackeyed Susan Solidago odora, sweet goldenrod Symphyotrichum novae-angliae, New England aster Shrubs Ilex verticillata, winterberry Lindera benzoin, spicebush Viburnum dentatum, arrowwood Trees Diospyros virginiana, persimmon Magnolia virginiana, sweetbay magnolia

Native Plant Guides Guías de Plantas Nativas Use native plant guides and websites to research the available plants at your local nurseries. Usa guías de plantas nativas y sitios de web para investigar las plantas disponibles en tus viveros locales.

For Maryland Only Sólo para Maryland U.S. Fish & Wildlife Service Native Plant Guides Guías de Plantas Nativas proveídas por el Departamento de Pezca y Vida Silvestre de los Estados Unidos (U.S. Fish & Wildlife Service) For the Chesapeake Bay Watershed Para la Cuenca de la Bahía de Chesapeake Download the PDF / Baja el PDF https://www.nps.gov/plants/pubs/chesapeake/pdf/chesapeakenatives.pdf Online Version / Versión online www.nativeplantcenter.net For Maryland Only Sólo para Maryland Mountain region /Región montañosa http://www.nps.gov/plants/pubs/nativesMD/pdf/MD-Mountain.pdf Piedmont / Piedmont http://www.nps.gov/plants/pubs/nativesMD/pdf/MD-Piedmont.pdf Coastal Plain /Planos costeros http://www.nps.gov/plants/pubs/nativesMD/pdf/MD-CoastalPlain.pdf The PDF is an 83 page guide that contains color photos of over 400 plant species native to the Chesapeake Bay Watershed. El PDF es una guía de 83 páginas que contiene fotos a color de sobre 400 especies de plantas nativas a la cuenca de la Bahía de Chesapeake.

Other Resources Otros recursos Missouri Botanical Garden Plant Finder (Buscador de Plantas del Jardín Botánico de Missouri) http://www.missouribotanicalgarden.org/plantfinder/plantfindersearch.aspx Lady Bird Johnson Wildflower Center (Centro de Flores Silvestres Lady Bird Johnson) http://www.wildflower.org/plants/