REPASO DE UNIDAD PRELIMINAR
Abecedario Vocales (suaves/duros) Consonantes Ch, LL, Ñ, RR G, C, Z ¿Cómo se escribe ______? --Se escribe ____________.
Números 0-10 ¿Cuál es tu número de teléfono? Mi número de teléfono es… ¿Dónde vives? Vivo en _______________
Colores ¿Qué color es ______? Brown, orange, pink, purple
Días de la Semana Start on Monday Not capitalized Two have accents ¿Qué día es hoy? --Hoy es ___________. ¿Qué día es mañana? --Mañana es ______________.
Reglas de estrés -N, -S, or vowel >> 2nd to last syllable Ej: manzana Other consonant >> Last syllable Ej: pared
Reglas del accento Ends with –N, -S, or vowel and 2nd to last syllable is not the stressed syllable Ends with consonant other than –N or –S and last syllable is not the stressed syllable Questions & Exclamations Weak/Strong Vowel combination Homonyms
El tiempo Verbos (Llueve, Nieva) Idioms (Hace + noun) ¿Qué hace el tiempo?/¿Qué tiempo hace? Verbos (Llueve, Nieva) Idioms (Hace + noun) Degrees of variation
Greetings/Goodbyes Buenos Hastas Formal v. Familiar
¿Quién es? Who is that? ¿Cómo te llamas?/ ¿Cómo se llama él/ella? Llamarse (Me llamo, te llamas, se llama) Te presento a Mucho Gusto/Encantado/a El gusto es mío/Igualmente
Classroom Commands Questions Spelling Accents Directions
Vocabulario Weather Days of the Week Number Greetings Headings