Language opportunity/Modern Languages Curso Intensivo 1A

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

Las niñas son simpáticas, inteligentes, optimistas y trabajadoras.
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
SER and subject pronouns Ch 1.1. Subject pronouns Subjects – do the action of the verb –Located in the subject of the sentence Pronouns – take the place.
Classroom Expressions
Los países y los idiomas
Objectives: To say where I live To say what languages I speak
Talking about Culture ¿De dónde eres?. Nationality When meeting people from different cultures, it is important to be able to discuss your nationality.
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Martes 2 de septiembre Máx. : 35° Mín. : 22° Hazlo ahora 3 min Escribir es agregar un cuarto a la casa de la vida.
Nouns Forming plurals of Nouns Plurals Practice Indefinite Articles Indefinite Articles Practice Definite Articles Practice Definite Articles.
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
By the end of this lesson you will be able to : Remember countries Understand difference between masculine & femenine Say your nationality.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
- O - A - S, - N, -l  - A - A, - E, - Í País ( Country) Nacionalidad
¡Bienvenidos al curso de español! Me llamo Carolina.
Primera Actividad Escribe en español: 1. It is 4:30. 2
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
CapÍtulo 1, LecciÓn A 12 de agosto.
Lección Preliminar Vocabulario
ESPAñol What do you know about Spanish?
Español 1 18 y 21 de noviembre de 2016.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 2 de octubre 2017 Toma asiento
Bell work: 1). Grab your binder. 2). Turn in your homework. 3). Write down the Spanish word of the day: la computadora = computer 4). Take out a sheet.
ESPAÑOL 1, el 20 de Septiembre
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Hoy es jueves el 8 de diciembre
CLASS COMMANDS AND PHRASES
FRASES IMPORTANTES.
Spanish I Lección Preliminar
INTENSIVO 1A SESIÓN 2 INFO Contact:
Language opportunity/Modern Languages Curso Intensivo 1A
Language opportunity/Modern Languages Curso Intensivo 1A
Escribe the correct translation of each phrase
Hoy es jueves el 17 de noviembre
Día número 24 Español 1—Acelerado
Complete the following sentences using the word bank.
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
PARA EMPEZAR #1 Match the phrases with their English meanings
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Español Nivel 1(a) Introducción al Curso
Lección 2 Stage 1.
Los Países.
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Language opportunity/Modern Languages Curso Intensivo 1A
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Vocabulario 1.3 ¿De dónde eres? – Where are you from?
Hoy martes el 20 de diciembre
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Subject Pronouns and Ser
Hoy es lunes el catorce de septiembre de dos mil quince.
ESPAñol What do you know about Spanish?
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
SER.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Fill in the gaps. Circle the feminine words
Quasimodo: Translate Sra. Crossett está embarazada.
Module 3 Exam Review.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Transcripción de la presentación:

Language opportunity/Modern Languages Curso Intensivo 1A ESPAÑOL NIVEL 1 Language opportunity/Modern Languages Curso Intensivo 1A Contact: sp7g13@soton.ac.uk LanguageOpportunity@soton.ac.uk for administration.

MATERIAL Bring it everyday to class!! BOOKLET http://tuclase-ele.wikispaces.com/ Bring it everyday to class!! BOOK Holden, C. and Ortega, M. (2005). Spanish 1. Basingstoke: Palgrave Macmillan. Borobio, V. (2011). Ele actual. Madrid: SM. OPTIONAL: There are some copies at the library. DICTIONARY

QUESTIONS

NO LO ENTIENDO I DON’T UNDERSTAND ¿CÓMO SE DICE ________ EN ESPAÑOL? What do you call ________ in Spanish? ¿QUÉ SIGNIFICA ________ EN ESPAÑOL? What does ______ mean in Spanish? ¿PUEDES REPETIR, POR FAVOR? Can you repeat, please? Write this on a piece of paper and place it in front of you!

EL LENGUAJE DE LA CLASE THE LANGUAGE OF THE CLASSROOM Escucha (listen) Lee (read) Habla (speak) Escribe (write) En parejas (partner work) En grupos (group work) Escucha y repite (listen and repeat) Busca (wordsearch)

EL ABECEDARIO THE ALPHABET ¿Cómo se escribe?

PRONUNCIACIÓN PRONUNCIATION

C c (1) c+e, c+i: cero,cinco. (2) c+a, c+o, c+u: Cantabria, Córdoba, Cuba, cuatro (3) c+h: chile, chocolate

D d (1) Londres, Dublín, Domingo. (2) Madrid, Valladolid.

G g (1) g+e, g+i Argentina, Gibraltar. (2) g+a, g+o, g+u Portugal, Santiago, Paraguay. (3) g+ue, g+ui Guevara, Guinea. (4) gü + e, gü + i bilingüe, pingüino

H h Hungría, Holanda.

L 1 Albacete, Portugal. 2 Mallorca, Valladolid, paella, Guillermo

Ñ ñ España, mañana.

Q q Raquel, Quito, Turquía.

R r (1) Rumanía, Roma. (2) Inglaterra, Bielorrusia (3) Lérida, Soria (4) Dinamarca, Córdoba, Murcia.

PRESENTACIONES TÚ Y LOS DEMÁS

LOS SALUDOS/GREETINGS Actividad 1. Completa los globos con la información de la presentación.

Presentaciones – Introducing yourself Lee y escucha estas presentaciones.

Presentaciones – Introducing yourself

Pregunta a tu compañer@ Make a list of professions and nationalities

PROFESIONES - JOBS Empareja los nombres de las profesiones en español con sus equivalentes en inglés ¿Cuál es tu profesión? What is your job? ¿A qué te dedicas? What do you do?

PROFESIONES - JOBS 1)Profesor – i) teacher 2) Bombero – f) fireman 3) Albañil – s) builder 4) Dentista – g) dentist 5) Vaquero – n) cowboy 6) Azafata – m) air hostess 7) Juez – t) judge 8) Ingeniero – j) engineer 9) Contable – p) accountant 10) Enfermero – c) nurse 11) Recepcionista – e) receptionist 12) Payaso – h) clown 13) Abogado – q) lawyer 14) Estudiante – l) student 15) Informático – d) IT technician 16) Maestro – a) primary school teacher 17) Médico – k) doctor 18) Fontanero – b) plumber 19) Escritor – o) writer 20) Peluquero – r) hairdresser

PAÍSES Y NACIONALIDADES COUNTRIES AND NATIONALITIES Actividad 1. Locate these countries in the map and write the letter next to them and its English translation. Actividad 2. Match the countries with its nationalities. ¿Dé dónde eres? Where are you from? Soy de + noun (country) Soy de España I am from Spain Soy + adjective (nationality) Soy española I am Spanish

Actividad 1. Locate these countries in the map and write the letter next to them and its English translation.

Actividad 2. Match the countries with its nationalities. México – mexicano Holanda – holandesa Argentina – argentina Portugal – portuguesa Italia – italiana Alemania – alemán Estados Unidos – estadounidense España – español Suiza – suiza Brasil – brasileño Suecia – Sueca Australia – australiana Egipto – egipcia Marruecos – marroquí Inglaterra – Inglés Corea del Sur – coreana Francia – francesa Canadá – canadiense Japón – japonés Rusia - rusa

PAÍSES Y NACIONALIDADES COUNTRIES AND NATIONALITIES ¿Dé dónde eres? Where are you from? ¿Dónde vives? Where do you live? Vivo en + noun (country, city) Vivo en Inglaterra, en Southampton I live in England, in Southampton Soy de + noun (country) Soy de España I am from Spain Soy + adjective (nationality) Soy española I am Spanish

GÉNERO EN ESPAÑOL MASCULINO -O FEMENINO -A MASCULINO Y FEMENINO -E -CONSONANTE Actividad 3 (página 7). Fill in the table with the information you have below.

EL PLURAL –S, -ES

DEFINITE ARTICLES (talking about specific objects/persons)

INDEFINITE ARTICLES (talking about any objects/persons)

Presenta a tu compañer@

QUIZZ: PERSONAJES FAMOSOS En grupos de 3. Escribe la pregunta y la respuesta.

ADIVINA EL PERSONAJE En grupos de 3.

Lección 1 Booklet: página 9-11 DEBERES Lección 1 Booklet: página 9-11

BASIC GRAMMAR: INTRODUCTION Yo You Tú You (formal) Usted He/She Él/Ella We Nosotros/as Vosotros/as You (informal) Ustedes They Ellos/as

soy eres es Somos Sois Son Ser – To be YO TÚ ÉL/ELLA NOSOTROS/AS VOSOTROS/AS ELLOS/AS

Llamarse – “To be called” me llamo te llamas se llama nos llamamos os llamáis se llaman YO TÚ ÉL/ELLA NOSOTROS/AS VOSOTROS/AS ELLOS/AS