Jose Antonio Pagola Presentación:B.Areskurrinaga HC

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
4 Tiempo ordinario (B) Marcos 1, Música: Bach;
Advertisements

4 Tiempo Ordinario (B) Marcos 1, Tiempo Ordinario (B) Marcos 1, Presentación:B.Areskurrinaga HC Euskaraz: D. Amundarain Música: Beethoven.Romance.
MARCOS 1, 21 ‑ 28 Un enseñar nuevo Por favor no toques el ratón.
Urteko 3. igandea (B) Markos 1,14-20 Musika: Albinoni concierto nº 11 Larguetto Aurkezpena: B. Areskurrinaga HC Euskaraz: D. Amundarain Jose Antonio Pagola.
Urteko 28. igandea (B) Markos 10,17-30 Jose Antonio Pagola Musika: Bach-aria; Aurkezp: B. Areskurrinaga HC Euskaraz: D. Amundarain.
Urteko 32. Igandea (B) Markos 12,38-44 Jose Antonio Pagola Musika:Over 20 Raibow;aurkezp:B.Areskurrinaga HC ;euskaraz:D.Amundarain.
Pazkoaldiko 2. Igandea (C) Joan 20,19-31 Jose Antonio Pagola Musika:BanSon.Amadeus 1 Aurkezp:B.Areskurrinaga HC Euskaraz:D.Amundarain.
Garizumako 2. igandea (C) Lukas 9,28-36 Jose Antonio Pagola Musika:Adagio(garcía caffi Aurkezp:B.Areskurrinaga HC Euskaraz:D.Amundarain.
Musika:Beethoven Violin sonata nº 5
Jesus berreskuratu Jose Antonio Pagola Aurkezpena: B. Areskurrinaga HC
baina noiz ikusiko zuten haren aurpegi bizi-bizi hura?,
Jose Antonio Pagola Musika: E. Cortázar
Jose Antonio Pagola Aurkezpena: B. Areskurrinaga HC
Jose Antonio Pagola Aurkezpena: B.Areskurrinaga HC
Aurkezpena:B.Areskurrinaga HC; Euskaraz:D.Amundarain
Musika: Mantovani-Unchained Melody Aurlezpena: B. Areskurrinaga HC
Jose Antonio Pagola BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
AUZI BITXIA Jose Antonio Pagola BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Musika:Éxodo: aurkezpena:B.Areskurrinaga HC; euskaraz:D.Amundarain
Musika: Albinoni concierto nº 11 Larguetto
T.Ordinario dom 3 (B) T. Ordinario dom 4 (B) Enseñaba con autoridad.
Egiaren Testiguaren aurrean
Jose Antonio Pagola 2016ko urriaren 2a Urteko 27. igandea C
Test honetan, lau galdera erantzungo dituzu.
Marcel Olm-en “Pie Jesu” entzunez, Jesusen senide sentituko gara
ERREALITATEARI DAGOKION PROBLEMA:
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
NATURALEZA.
NATURA.
Testua. F. Ulibarri Musika:Morning Glory Aurkezpena: B.Areskurrinaga HC Euskaraz:D. Amundarain.
JESUSEK ESATEN ETA EGITEN DUENA
BATAIOA JAINKOAREN SEME-ALABAK EGITEN GAITUEN SAKRAMENTUA
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
ABENDUKO PREGOIA.
SALMOAREKIN OTOITZEAN
EUKARISTIA Montserrateko san Benet-eko Mojak.
PAZKOKO 6. IGANDEA B zikloa
BITARTEKARITZA.
Zazpi enpresaren diru-kontuak aztertu dituzte.
Jose Antonio Pagola Aurkezpena: B.Areskurrinaga HC
BATAIOA JAINKOAREN SEME-ALABA EGITEN GAITUEN SAKRAMENTUA
Aurkezpena: B. Areskurrinaga HC Euskaraz: D. Amundarain
ZAZPI HITZAK Letra: ORAR aldizkaria;Musika:Vivaldi, Stabat Mater; Aurkezpena:josearin.
SALMOAREKIN OTOITZEAN
TOMAS AQUINOKOA: IZATEAREN GAINEKO TEORIA.
ERREINUA GURE ARTEAN DAGO ERREINUA GURE ARTEAN DAGO
Jose Antonio Pagola Aurkezpena: B. Areskurrinaga HC
FRIEDRICH WILHEILM NIETZSCHE
Benet Casablanques-en “Epigramek” maitatzera gonbidatzen gaituzte
PAZKO GAUA 2014 Doinua: Bachen si minorreko “Et Resurrexit”
Jose Antonio Pagola Musika: Envía tu Espíritu-Madurga
LAUKITXO LAUKITXO Jérôme Ruillier Jérôme Ruillier Editorial Juventud
Kantariei beren kantuz ohore
GURUTZE SANTUAREN GORALPENA 2014
ABENDUKO PREGOIA.
SALMOAREKIN OTOITZEAN
ERREGETZA GUREGAN DA ERREGETZA GUREGAN DA
URTEKO 23. Igandea A Zikloa
19. IGANDEA B Zikloa URTEKO
Lotura Ionikoa 1.
6. Igandea B zikloa URTEKO
-(e)NEAN perpausen erabilera desegoki batzuk zuzentzen
ERREINUA GUREGAN DAGO ERREINUA GUREGAN DAGO 31. IGANDEA 31. IGANDEA
Egileak: Julen, Borja eta
SEME, NIREA DEN GUZTIA ZEUREA DA
KAIXO EUSKADI MUNDUKO IZEN ARRAROENA Euskadiko albiste bitxienak
Petri eta S. Paulo - Erroma
ETA ORAIN BERA ERE GALDURIK DABIL
Zer da epaiketako bitartekotza?
SALMOAREKIN OTOITZEAN
Transcripción de la presentación:

Jose Antonio Pagola Presentación:B.Areskurrinaga HC 2015eko otsailaren 1a Urteko 4. igandea Markos 1,21-28 Jose Antonio Pagola Presentación:B.Areskurrinaga HC Euskaraz: D. Amundarain Musika: Beethoven.Erromantzea biolinerako.

Harrigarria da pasadizoa, eta hunkigarria Harrigarria da pasadizoa, eta hunkigarria. «Sinagogan» gertatu da guztia, ofizialki Legea irakatsi ohi duten lekuan, eta irakasle baimenduek irakatsi ohi duten moduan.

«Larunbatean» gertatu da, beren buruzagien iruzkinak entzuteko judu betetzaileak bildu ohi diren egunean. Ingurumari horretan ekin dio Jesusek, lehenengo aldiz, «irakasteari».

Harridura eragin du, eta mirespena. Ez da ezer esaten haren hitzen edukiaz. Hemen ez da hori axola duena, baizik Jesusen esku-hartzeak sortu duen zirrara. Harridura eragin du, eta mirespena.

Jendeak harengan zerbait berezia sumatu du, ordu arteko beren maisu erlijiosoengan ez bezalako zerbait: Jesusek «ez du irakasten lege-maisuek bezala, baizik aginpidez».

Doktoreek erakundearen izenean irakasten dute Doktoreek erakundearen izenean irakasten dute. Tradizioei atxikitzen zaizkie. Behin eta berriz aipatzen dituzte iraganeko maisu ospetsuak. Legea ofizialki interpretatzeko duten eginkizunetik datorkie beren aginpidea.

Bestelakoa da Jesusen aginpidea. Ez dator erakundetik. Ez da tradizioan oinarritzen. Beste bat da honen iturria. Jainkoaren Espiritu bizi-emaileaz betea da.

«Gu suntsitzea etorri al zara?» Berehala egiaztatu ahal izango dute. Ustekabean, deabruak hartua den batek garrasika eten du Jesusen irakaspena. Ezin jasan du hau. Izutua dago: «Gu suntsitzea etorri al zara?» Gizon hari ondo zihoakion lege-maisuen irakaspena entzutea. Zergatik sentitu du orain bere burua mehatxatua?

Jesus ez dator inor suntsitzera. Hain juxtu, haren «aginpidea» jendeari bizia ematean datza. Haren irakaspenak gizatartu egiten du jendea, eta askatu esklabotzatik. Jainkoagan konfiantza izateko gonbit dira haren hitzak.

Barnea oinazetua duen gizon harentzat albiste ona da berez Jesusen mezua. Jesusek gizona sendatu duenean, harriduraz dio jendeak: «aginpidez irakaste hau gauza berria da».

Inkestek diote, Elizaren hitza aginpidea eta sinesgarritasuna galtzen ari dela. Ez da aski agintari bezala hitz egitea, Jainkoaren Berri Ona hots egin ahal izateko. Ez da aski tradizioa zuzen transmititzea, bihotza fedearen pozera ireki ahal izateko.

Premiazkoa ezinbestean «irakasteko jarrera berria» da. Ez gara «lege-maisu», baizik Jesusen ikasle. Haren mezua behar dugu eman, eta ez geure tradizioak.

Bizia sendatuz behar dugu irakatsi, eta ez jendeari kaskoa ideologiaz betez. Jesusen Espiritua behar dugu hots egin, eta ez geure teologiak.

IRAKASTEKO JARRERA BERRIA 2015eko otsailaren 1a Urteko 4. igandea Markos 1,21-28   IRAKASTEKO JARRERA BERRIA Harrigarria da pasadizoa, eta hunkigarria. «Sinagogan» gertatu da guztia, ofizialki Legea irakatsi ohi duten lekuan, eta irakasle baimenduek irakatsi ohi duten moduan. «Larunbatean» gertatu da, beren buruzagien iruzkinak entzuteko judu betetzaileak bildu ohi diren egunean. Ingurumari horretan ekin dio Jesusek, lehenengo aldiz, «irakasteari». Ez da ezer esaten haren hitzen edukiaz. Hemen ez da hori axola duena, baizik Jesusen esku-hartzeak sortu duen zirrara. Harridura eragin du, eta mirespena. Jendeak harengan zerbait berezia sumatu du, ordu arteko beren maisu erlijiosoengan ez bezalako zerbait: Jesusek «ez du irakasten lege-maisuek bezala, baizik aginpidez». Doktoreek erakundearen izenean irakasten dute. Tradizioei atxikitzen zaizkie. Behin eta berriz aipatzen dituzte iraganeko maisu ospetsuak. Legea ofizialki interpretatzeko duten eginkizunetik datorkie beren aginpidea. Bestelakoa da Jesusen aginpidea. Ez dator erakundetik. Ez da tradizioan oinarritzen. Beste bat da honen iturria. Jainkoaren Espiritu bizi-emaileaz betea da. Berehala egiaztatu ahal izango dute. Ustekabean, deabruak hartua den batek garrasika eten du Jesusen irakaspena. Ezin jasan du hau. Izutua dago: «Gu suntsitzea etorri al zara?» Gizon hari ondo zihoakion lege-maisuen irakaspena entzutea. Zergatik sentitu du orain bere burua mehatxatua? Jesus ez dator inor suntsitzera. Hain juxtu, haren «aginpidea» jendeari bizia ematean datza. Haren irakaspenak gizatartu egiten du jendea, eta askatu esklabotzatik. Jainkoagan konfiantza izateko gonbit dira haren hitzak. Barnea oinazetua duen gizon harentzat albiste ona da berez Jesusen mezua. Jesusek gizona sendatu duenean, harriduraz dio jendeak: «aginpidez irakaste hau gauza berria da». Inkestek diote, Elizaren hitza aginpidea eta sinesgarritasuna galtzen ari dela. Ez da aski agintari bezala hitz egitea, Jainkoaren Berri Ona hots egin ahal izateko. Ez da aski tradizioa zuzen transmititzea, bihotza fedearen pozera ireki ahal izateko. Premiazkoa ezinbestean «irakasteko jarrera berria» da. Ez gara «lege-maisu», baizik Jesusen ikasle. Haren mezua behar dugu eman, eta ez geure tradizioak. Bizia sendatuz behar dugu irakatsi, eta ez jendeari kaskoa ideologiaz betez. Jesusen Espiritua behar dugu hots egin, eta ez geure teologiak. José Antonio Pagola

1 febrero 2015 4 Tiempo Ordinario Marcos 1, 21-28 UN ENSEÑAR NUEVO   UN ENSEÑAR NUEVO  El episodio es sorprendente y sobrecogedor. Todo ocurre en la «sinagoga», el lugar donde se enseña oficialmente la Ley, tal como es interpretada por los maestros autorizados. Sucede en «sábado», el día en que los judíos observantes se reúnen para escuchar el comentario de sus dirigentes. Es en este marco donde Jesús comienza por vez primera a «enseñar». Nada se dice del contenido de sus palabras. No es eso lo que aquí interesa, sino el impacto que produce su intervención. Jesús provoca asombro y admiración. La gente capta en él algo especial que no encuentra en sus maestros religiosos: Jesús «no enseña como los escribas, sino con autoridad». Los letrados enseñan en nombre de la institución. Se atienen a las tradiciones. Citan una y otra vez a maestros ilustres del pasado. Su autoridad proviene de su función de interpretar oficialmente la Ley. La autoridad de Jesús es diferente. No viene de la institución. No se basa en la tradición. Tiene otra fuente. Está lleno del Espíritu vivificador de Dios. Lo van a poder comprobar enseguida. De forma inesperada, un poseído interrumpe a gritos su enseñanza. No la puede soportar. Está aterrorizado: «¿Has venido a acabar con nosotros?» Aquel hombre se sentía bien al escuchar la enseñanza de los escribas. ¿Por qué se siente ahora amenazado? Jesús no viene a destruir a nadie. Precisamente su «autoridad» está en dar vida a las personas. Su enseñanza humaniza y libera de esclavitudes. Sus palabras invitan a confiar en Dios. Su mensaje es la mejor noticia que puede escuchar aquel hombre atormentado interiormente. Cuando Jesús lo cura, la gente exclama: «este enseñar con autoridad es nuevo». Los sondeos indican que la palabra de la Iglesia está perdiendo autoridad y credibilidad. No basta hablar de manera autoritaria para anunciar la Buena Noticia de Dios. No es suficiente transmitir correctamente la tradición para abrir los corazones a la alegría de la fe. Lo que necesitamos urgentemente es un «enseñar nuevo». No somos «escribas», sino discípulos de Jesús. Hemos de comunicar su mensaje, no nuestras tradiciones. Hemos de enseñar curando la vida, no adoctrinando las mentes. Hemos de anunciar su Espíritu, no nuestras teologías. José Antonio Pagola