Lucía Gutiérrez Ateca 3ºA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hay en tu pueblo? ¿Qué hay en tu ciudad?
Advertisements

Título: Las ciudades de España Objetivo: Producing a text making reference to the present and the past miércoles, 6 de octubre Write out the adjectives.
Título: Las ciudades de España Objetivo: Producing a text making reference to the present and the past miércoles, 4 de noviembre Write out the adjectives.
Título: Las ciudades de España Objetivo: Producing a text making reference to the present and the past miércoles, 4 de noviembre Write out the adjectives.
GCSE Spanish Conversation
GRANADA – Realizadas por Carl Curman en 1.878
El objetivo: Say what there is in your city.
Review verbs Correct or translate the sentences Work as a group and show your answers.
Fast Five Nov. 30-Dec. 4 Señora D. Brooks Union Jr/Sr High School Modoc, IN Spain Test.
Español ¿Dónde vives?.
Saber vs Conocer “to know”. In Spanish, there are two words for the verb “to know” Saber Yo sé Nosotros sabemos Tú sabes Él, ella, Usted sabe Ellos, ellas,
Hoy es lunes el 16 de marzo I can use my weather vocabulary to describe the seasons of the year and the weather of all places.
SPAIN IN BELGIUM GREEN BOX GREEN BOX. ACTIVITY ABOUT SPAIN.
Baroque Literature.
UNDER THE MEXICAN LAW Illegal immigration is a crime, punishable by up to two years in prison. The immigrants who are deported and return to México.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
My flag has got three stripes, so it can be seen from the sea. The shield was designed by Castelao in 1937.
Culture in a box A Spring Day Project By Tamara Your flag? Flag Description Three horizontal stripes of red (top), yellow, (double width), and red colour.
Les present Columbia By Brooklyn and Bella. Facts about Columbia Los deportes populares son Futbol, Bicycle Racing, Car Racing andHorse Racing. La población.
la bandera flag el cartel poster la computadora computer.
Español ¿Dónde vives? (2). Hoy vamos a… ¿Hay/Está……….en ………….? Sí, hay……..No, no hay……..

WALT: LA ESCUELA DEL PASADO WILF 1: To be able to talk about the past using “era” and “había(n)” (Level 5) WILF2: to be able to point out the main differences.
Colegio de bachilleres de Tlaxcala Plantel 04 Director:_ Sub director:_ Profesor:_ Francisco Javier Flores Montelongo Alumno:_ Fernando Vázquez Lozada.
España The Pure Spanish. With Two Drops of Blood and A Ray of Sun, God Created a Flag and Gave it to the People of Spain.
La independencia de México
AMERICA CENTRAL ______________ ______________ ___.
Numbers Números. 1 uno 2 dos 3 tres 4 cuatro 5 cinco 6 seis 7 siete 8 ocho 9 nueve 10 diez 11 once 12 doce 13 trece 14 catorce 15 quince 16 diez y seis.
Mi Comunidad y Mi Pueblo
BlaNuChiLe.
BlaNuChiLe. She is Ana. She is my mother. she is 55 years old, He likes to watch television. she is a housewife. She does not like to iron clothes. He.
HOW LONG AGO: HACER WITH EXPRESSIONS OF TIME. Para el fin de esta leccíon, se puede:  Comprender los usos de “hacer” con expresiónes de tiempo.  Comprender.
Traveling Around Spain. Toledo Toledo is the former capital of Spain. It is about one hour south of Madrid Toledo es la antigua capital de España. Esto.
La Navidad en España. La rosca de reyes El torrón.
Hoy es martes el quince de diciembre SWBAT apply directional vocabulary in order to interpret directions to various places in a town or city HAGAN AHORA:
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) 1. There are two street signs in the sidewalk. 2. The green benches are in the park. 3. There is.
Preparación: Hoy es lunes 29 de Septiembre de 2014 ¿Qué día es hoy? Hoy es lunes What day is today? ¿Qué día fue ayer? Ayer fue domingo What day was yesteday?
Este es Con ¿Qué hora es? En inglés ¿Cómo está? Spanish- speaking countries Contesta la pregunta Mas preguntas.
Hagan ahora: Traduzcan!! 1.las montañas- 2.la playa- 3.el estadio- 4.la fuente 5.la bandera- 6.el árbol- 7.el barco- 8.la isla- 9.la estatua- 10.la roca-
5.4 - Mi comunidad My community el banco bank la biblioteca library.
The present progressive____________________________________________ To form the present progressive, use ____________________________________of the verb.
(Day 1 until i was 5 years old ) HELLO MY NAME IS SANTIAGO DIAZ DUQUE.I WAS BORN ON AUGUST 5, 2000, I WAS BAPTIZED BEFORE I WAS A YEAR OLD,WHEN I WAS TWO.
MY NAME IS JORGE PABLO SANDOVAL LOPEZ I AM 18 YEAR OLD.
SIMPLE PRESENT PRESENT CONTINUOUS LAURA VALENTINA GARAY RODRIGUEZ DANIELA ELIZABETH PÉREZ ROMERO 6-2 COLEGIO PUENTE AMARILLO RESTREPO (META)
UNIVERSIDAD DE SANTANDER ENGLISH WORK AUTOBIOGRAPHY PRESENTED TO THE TEACHER: CORDOBA M. ALEXANDER BY: BLANCA FADID MARTINEZ GONZALEZ QUIBDÓ 23 September.
Oral Presentation 1 “Around the Town” 3rd Grade Colegio La Misión
Introducing myself. Presentation: Well my name is Macarena Burgos Eloy, I'm 17 years old I like cats too much, I have a kitten called cheetah and my big.
España.
What do these people have in common?
What do these people have in common?
en casa una afueras Vivo las a.
First Grade Dual High Frequency Words
MY BIOGRAFHY. MY NAME IS: JULIAN BUITRAGO I am 18 years old.
Ser - To be Soy Somos Sois Eres Son Es -____________ -____________
El país de México The country of Mexico.
Culture hunt Quiz.
< TURQUIA >< 4 >
Leonardo Da Vinci born in Italy the Saturday 15 of april of 1452, in the villa toscana de Vinci, was a graceful young and vigorous, he worked on aerodynámics,
Estar is most often used to describe
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Kindergarten Spanish High Frequency Words
TENER – “to have”.
CEIP EL SANTO Alcázar de San Juan (Ciudad Real) Spain
A review for the verb “to be”
Indicaciones y Dónde Está
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen.
Conjugate tener in the present tense and phrases
Gustar y Encantar.
“WHAT HAVE I DONE IN MY LIFE SINCE MY CHILDHOOD?” LURI PILAR TORRES VALCARCEL ID
2nd Grade Science Unit 2, Lesson 2 CScope Vocabulary Words
Transcripción de la presentación:

Lucía Gutiérrez Ateca 3ºA Colindres Lucía Gutiérrez Ateca 3ºA

Localización/Location Colindres is a town in the province of Cantabria in the north of Spain. Colindres es un pueblo en la provincia de Cantabria en el norte de España.

Este pueblo esta situado en las marismas Victoria y Joyel que es un parque natural. This town is location in the nature reserved of the Victoria y Joyel marshes.

Su bandera/His flag Su bandera es verde y amarilla His flag is green and yellow

Su escudo/His shield

En Colindres se pueden diferenciar dos zonas En Colindres se pueden diferenciar dos zonas. Colindres de arriba y Colindres de abajo. In Colindres can be distinguished two zones. Colindres´ top and Colindres´ down. Colindres de arriba/colindres´top Colindres de abajo/colindres´ down

Iglesia de san juan/San Juan´s church Esta iglesia esta en la parte de arriba de Colindres. Fue construida en el siglo XVI This church is in the colindres´ top.it was built in the 16 century

El ayuntamiento/ Town hall This is the Colindres´town hall Este es el ayuntamiento de Colindres

Nuestro instituto/our high school

me: My name is Lucía. i´m 14 years old .i´m studying 3ºESO in the IES Valentín Turienzo. Mi nombre es Lucía. Tengo 14 años. Estudio 3ºde la ESOen el IES Valentin turienzo