New Year, New Seating Chart!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué significan las palabras?
Advertisements

¿Qué significan las palabras?
VAMOS A COMER. La fruta La manzana La fresa El plátano.
Hazlo ahora el 25 de febrero Turn your homework in to the back tray! THEN, on your hazlo sheet, write down your favorite fruit and vegetable (in Spanish.
LAS VERDURAS. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to identify vegetables. Select.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Answer in Spanish: ¿Qué compras en el mercado?
Hazlo ahora el 19 de marzo Objetivo: SWBAT understand and use meat and other food vocabulary. ANSWER IN FULL SPANISH SENTENCES: ¿Cuál es tu fruta favorita?
¿De qué color es tu fruta favorita?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
SPANISH III HONORS SEMANA SÉPTIMO. PARA EMPEZAR EL VEINTIUNO DE SEPTEIMBRE Por favor, responde a la pregunta: ¿Cómo fue tu fin de semana?
Spanish II Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Please rewrite the following sentences filling in the blanks with the appropriate preterite.
Spanish II Week 14. NO PARA EMPEZAR TODAY Unit 2 Test! Remember: our class goal is for everyone to earn at least an 80% on this test!
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
Spanish I Week 23. Para Empezar 8 de febrero What are you most nervous about for the test tomorrow (yes, I’ve decided to push it back to tomorrow!)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
1. ¿Cómo eras cuando eras pequeño(a)? 2. ¿Eras callado(a) o conversador(a)? 3. ¿Eres más obediente o travieso(a)? 4. ¿Ahora eres paciente o impaciente?
Please have out: Vocab Packets Go through each slide and figure out what each word from means. Write the translation in your notes. After you complete.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Hoy: Para Empezar: Fill in the blanks: Daniela____________(cerrar) el libro de química, y ____________(comenzar) a llorar. No_________(entender)! No_________(querer)
Week 24 Spanish I. Para Empezar 16 de febrero Please translate the following sentences into Spanish: 1)I like to play soccer and my best friend likes.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
¿Qué desayunas? Objetivo;
Suenatimbres el 20 de mayo
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta 6. La pizza 2.Los tomates 7.
Para Empezar veinte de marzo
La Salud y el Bienestar Vocabulario
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Para Empezar nueve de enero
Vida Sana Objetivo; To talk about healthy lifestyles
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Copia oraciones. (4 min) Completa la frase con una actividad que no te gusta.
Para Empezar veintitres de enero
Mis amigos y Los Adjetivos
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
New Seating Chart! 1- Batiste 2- Grayson 3 4- Mays 5- Voyles 6 7- Patterson Horton 11- Lowery Doggett 14- Nettles Carpenter 17- Nunley.
Hazlo ahora Miércoles 24 de septiembre Máx. : 21° Mín. : 15°
Frutas y vegetales In this lesson, you will learn…
Practiquen los adjetivos con
Notas de cornell Objetivo: I can talk about my childhood. Pregunta: ¿Cuando era pequeño, como eras?
Hoy es miércoles el 18 de enero
Español 2 3 de marzo de 2017.
Bellringer 4/10 Using your verb sheet, fill in each sentence with the correct form of the verb. (Some are irregular, some are not). Write sentences. 1.
First Grade Dual High Frequency Words
Practiquen los adjetivos con
¡Los Adjetivos!.
Hoy es martes el 17 de enero
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
ME GUSTA SONG:
viernes, 21 de septiembre de 2018viernes, 21 de septiembre de 2018
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
El 28 de octubre El 1 de noviembre
Hoy es _____, ____de noviembre
Likes and dislikes of food and drink
Metas: I can identify my current proficiency level
Martes, el 27 de octubre.
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Bellringer 4/24 Write the answer to each question, using a DO pronoun. (lo, la, los, las) Write question and answer. ¿Quién pide el café? Iñaki _____.
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Descripciones de Personalidad
Childhood Oral Questions: SPANISH
Teach me how to conjugate
En la tienda / en el mercado
La familia The Family.
Yesterday I went to an Italian restaurant
Transcripción de la presentación:

New Year, New Seating Chart! Please find your desk number in this list. 1- Carpenter 3- Gunterman 6- Lowery 7- Hawkins 9- Nettles 10- Doggett 12- Grayson 13- Horton 14- Smith 15- Adkins 16- Nunley 18- Toney 19- Mays 20- Batiste 21- Reese 22- Feltner 23- Freeman 26- Hurt 27- Honshell 28- Hewitt 29- Patterson 30- Roseberry 32- Roberts 33- Jones

New Year, New Seating Chart! Please find your desk number in this list. 1- Williams 2- Fentress 3- Arrambide 4- Smith 5- Cox 6- Alexander 7- Hamer 8- Bush 9- Suarez 10- Taylor 11- Thomas 12- Lee 13- Chan 14- Dancy 15- Lofties 16- Mondragon 17- Shaw 18- Richmond 19- Ross 20- Grandberry 21- Hearn 22- Perry 23- Stuckey 24- Kirkwood 25- Jennings 26- Wright 27- Rayford 30- Powell 31- Wiley 32- Ellington 33- Eason

New Year, New Seating Chart! Please find your desk number in this list. 1- Powell 2- Pracket 4- McCarver 5- Matthews 7- Patton 8- Shields 9- Lincoln 10- Beam 11- Bragg 12- Kaw 13- Eggleston 14- Wilson 16- Brassell 17- Allen 18- Newson 19- Williams 20- Grove 21- Hardin 22- Humayun 23- Huls 24- Hardin 25- Butler 26- Craig 27- Sanders 30- Champion 31- Finley 32- Scott

New Year, New Seating Chart! Please find your desk number in this list. 1- Douglas 2- Franklin 4- Wesson 5- Snipe 7- Hart 8- Burks 9- Graham 10- Armstead 11- Crossland 12- Bursey 13- Williams, Tracy 14- Jones 18- Potts 19- Saunders 20- Williams, Lashun 21- Green 22- Stigler 23- Taylor 24- Jiles 25- Clevenger 26- Albrecht 27- Catron 30- Hampton 31- Williams, Troy 32- Garcia-Reyes 33- Lopez

Para Empezar tres de enero ¡Feliz Año Nuevo! In English or in Spanish, write down at least two New Year’s Resolutions you have that relate to this class.

Tengo calor Tengo frío Tengo hambre Tengo sed Tengo sueño Estoy triste Estoy contento/a Estoy aburrido Estoy enojado/a Estoy emocionado/a

Notas de cornell Objetivo: I can talk about what I used to be like as a child. Pregunta: ¿Cuando eras pequeño, como eras?

Turn and Talk In English, what were you like as a little kid? What did you like to do? What did you like to eat? Are you different now?

Cuando era pequeño/a… When I was little… Yo era…. I was/used to be… *era can also mean it was/used to be

According to my friends… Según mi familia… According to my family… Según mis amigos… According to my friends…

Adjetivos Liar-mentiroso/a Understanding-comprensivo/a Mischievous- travieso/a Cheater-un/a tramposo/a Gossip-un/a chismoso/a Loyal-leal Mature-maduro/a Curious-curioso/a Energetic- energetico/a Annoying- irritante Relaxed- calmado/a

In your notes… Write a sentence describing what you used to be like when you were little. You MUST use at least three adjectives

Venn Diagram

Venn Diagram Cuando era pequeño Todavia Ahora gorda irritante tonta traviesa  madura intelligente atletica alta traviesa tonta (un poco)

Now, use your venn diagram to create a sentence! Cuando era pequeño/a, yo era ______, pero ahora yo soy _____. Cuando era pequeño/a, yo era _____ y todavia soy _____.

I would/used to do… AR verbs: -aba ER/IR verbs: -ia Ejemplos: yo comía galletas yo practicaba beisbol

¿Con que jugabas cuando eras pequeño? Pregunta ¿Con que jugabas cuando eras pequeño?

Jugaba con… Rompecabezas Oso de peluche Muñeca Coche de jugete Tren de jugete Jugar a pretender Los bloques

Para Empezar cuatro de enero Por favor responde a la pregunta en español en una frase completa: ¿Cómo eras cuando eras pequeño/a?

Para Empezar cinco de enero Por favor, responde a la pregunta en español:  ¿Cómo eras cuando eras pequeño y cómo eres ahora? 

Agenda Collect Para Empezar Behavior Trackers Texto Notas: ¿Con que jugaba cuando eras pequeño? Notas: ¿Qué te gustaba cuando era pequeño/a? Whiteboard Game Pared de Proficiency

Notas de Cornell Objetivo: I can talk about what I used to like and dislike as a child. Essential Question: ¿Qué te gustaba cuando eras pequeño/a?

Me gustaba… No me gustaba… I used to like… I did not used to like…

¿Te gustaba…? jugar con muñecas

¿Te gustaba…? mirar caricaturas

¿Te gustaba…? comer verduras

¿Te gustaba…? hacer arte

¿Te gustaba…? leer cuentos

¿Te gustaba…? montar en bicicleta

¿Te gustaba…? comer fruit roll ups

Novice Low Can use basic vocabulary words. No complete sentences. Novice Mid Can create broken sentences and lists using basic vocabulary. Novice High Can create short sentences using 4 words or less to describe things. Intermediate Low Can create detailed sentences with basic transition words like “with” “in” “at” “also.” Intermediate Mid Can combine detailed sentence with complex transition words like “furthermore” “however.” Intermediate high Can create a paragraph with detailed sentences. Can tell a simple personal story in the past tense using ordinal words like “first” “last” and “then”. These cards are the directions for each group. Cut out these cards. Group students. You do not have to use intermediate mid and high for a level 1 class. They write their answers in English on a large poster or piece of butcher paper. Option: Ask them to attach their card to the poster.

¿Qué te gustaba hacer cuando eras pequeño/a? cinco de enero Responde a la pregunta en una frase completa en español: ¿Qué te gustaba hacer cuando eras pequeño/a?

Apuntas de Cornell Objetivo: I can talk about what food I liked to eat when I was younger and what I like now Essential Question: ¿Qué comía cuando eras pequeño/a?

LAS FRUTAS/ FRUIT La manzana Unas cerezas EL limón Una naranja Un plátano Unas cerezas EL limón Una naranja La fresa Las frambuesas Unas uvas El melocotón La pera

LAS VERDURAS/ VEGETABLES Los guisantes La zanahoria La lechuga Las champiñones El tomate Las judías verdes La cebolla Las patatas La coliflor El pimiento

CARNE/ MEAT el pollo el pescado Carne de res Carne picado Carne Cerdo

LOS POSTRES/ DESSERTS las galletas Los dulces El pastel El helado

las meriendas/ snacks las palomitas de maiz los nueces

DRINKS/ BEBIDA Un té Un zumo de naranja Un leche Un café Un vino Una Coca-Cola Un té Un zumo de naranja Una limonada Chocolate caliente Agua Un leche Una cerveza Un café Un vino

Porque es… delicioso/a rico/a dulce salado/a grasiento/a asado/a nutritivo/a picante sano/a sabroso/a frito/a caliente frio tostado/a