New Year, New Seating Chart! Please find your desk number in this list. 1- Carpenter 3- Gunterman 6- Lowery 7- Hawkins 9- Nettles 10- Doggett 12- Grayson 13- Horton 14- Smith 15- Adkins 16- Nunley 18- Toney 19- Mays 20- Batiste 21- Reese 22- Feltner 23- Freeman 26- Hurt 27- Honshell 28- Hewitt 29- Patterson 30- Roseberry 32- Roberts 33- Jones
New Year, New Seating Chart! Please find your desk number in this list. 1- Williams 2- Fentress 3- Arrambide 4- Smith 5- Cox 6- Alexander 7- Hamer 8- Bush 9- Suarez 10- Taylor 11- Thomas 12- Lee 13- Chan 14- Dancy 15- Lofties 16- Mondragon 17- Shaw 18- Richmond 19- Ross 20- Grandberry 21- Hearn 22- Perry 23- Stuckey 24- Kirkwood 25- Jennings 26- Wright 27- Rayford 30- Powell 31- Wiley 32- Ellington 33- Eason
New Year, New Seating Chart! Please find your desk number in this list. 1- Powell 2- Pracket 4- McCarver 5- Matthews 7- Patton 8- Shields 9- Lincoln 10- Beam 11- Bragg 12- Kaw 13- Eggleston 14- Wilson 16- Brassell 17- Allen 18- Newson 19- Williams 20- Grove 21- Hardin 22- Humayun 23- Huls 24- Hardin 25- Butler 26- Craig 27- Sanders 30- Champion 31- Finley 32- Scott
New Year, New Seating Chart! Please find your desk number in this list. 1- Douglas 2- Franklin 4- Wesson 5- Snipe 7- Hart 8- Burks 9- Graham 10- Armstead 11- Crossland 12- Bursey 13- Williams, Tracy 14- Jones 18- Potts 19- Saunders 20- Williams, Lashun 21- Green 22- Stigler 23- Taylor 24- Jiles 25- Clevenger 26- Albrecht 27- Catron 30- Hampton 31- Williams, Troy 32- Garcia-Reyes 33- Lopez
Para Empezar tres de enero ¡Feliz Año Nuevo! In English or in Spanish, write down at least two New Year’s Resolutions you have that relate to this class.
Tengo calor Tengo frío Tengo hambre Tengo sed Tengo sueño Estoy triste Estoy contento/a Estoy aburrido Estoy enojado/a Estoy emocionado/a
Notas de cornell Objetivo: I can talk about what I used to be like as a child. Pregunta: ¿Cuando eras pequeño, como eras?
Turn and Talk In English, what were you like as a little kid? What did you like to do? What did you like to eat? Are you different now?
Cuando era pequeño/a… When I was little… Yo era…. I was/used to be… *era can also mean it was/used to be
According to my friends… Según mi familia… According to my family… Según mis amigos… According to my friends…
Adjetivos Liar-mentiroso/a Understanding-comprensivo/a Mischievous- travieso/a Cheater-un/a tramposo/a Gossip-un/a chismoso/a Loyal-leal Mature-maduro/a Curious-curioso/a Energetic- energetico/a Annoying- irritante Relaxed- calmado/a
In your notes… Write a sentence describing what you used to be like when you were little. You MUST use at least three adjectives
Venn Diagram
Venn Diagram Cuando era pequeño Todavia Ahora gorda irritante tonta traviesa madura intelligente atletica alta traviesa tonta (un poco)
Now, use your venn diagram to create a sentence! Cuando era pequeño/a, yo era ______, pero ahora yo soy _____. Cuando era pequeño/a, yo era _____ y todavia soy _____.
I would/used to do… AR verbs: -aba ER/IR verbs: -ia Ejemplos: yo comía galletas yo practicaba beisbol
¿Con que jugabas cuando eras pequeño? Pregunta ¿Con que jugabas cuando eras pequeño?
Jugaba con… Rompecabezas Oso de peluche Muñeca Coche de jugete Tren de jugete Jugar a pretender Los bloques
Para Empezar cuatro de enero Por favor responde a la pregunta en español en una frase completa: ¿Cómo eras cuando eras pequeño/a?
Para Empezar cinco de enero Por favor, responde a la pregunta en español: ¿Cómo eras cuando eras pequeño y cómo eres ahora?
Agenda Collect Para Empezar Behavior Trackers Texto Notas: ¿Con que jugaba cuando eras pequeño? Notas: ¿Qué te gustaba cuando era pequeño/a? Whiteboard Game Pared de Proficiency
Notas de Cornell Objetivo: I can talk about what I used to like and dislike as a child. Essential Question: ¿Qué te gustaba cuando eras pequeño/a?
Me gustaba… No me gustaba… I used to like… I did not used to like…
¿Te gustaba…? jugar con muñecas
¿Te gustaba…? mirar caricaturas
¿Te gustaba…? comer verduras
¿Te gustaba…? hacer arte
¿Te gustaba…? leer cuentos
¿Te gustaba…? montar en bicicleta
¿Te gustaba…? comer fruit roll ups
Novice Low Can use basic vocabulary words. No complete sentences. Novice Mid Can create broken sentences and lists using basic vocabulary. Novice High Can create short sentences using 4 words or less to describe things. Intermediate Low Can create detailed sentences with basic transition words like “with” “in” “at” “also.” Intermediate Mid Can combine detailed sentence with complex transition words like “furthermore” “however.” Intermediate high Can create a paragraph with detailed sentences. Can tell a simple personal story in the past tense using ordinal words like “first” “last” and “then”. These cards are the directions for each group. Cut out these cards. Group students. You do not have to use intermediate mid and high for a level 1 class. They write their answers in English on a large poster or piece of butcher paper. Option: Ask them to attach their card to the poster.
¿Qué te gustaba hacer cuando eras pequeño/a? cinco de enero Responde a la pregunta en una frase completa en español: ¿Qué te gustaba hacer cuando eras pequeño/a?
Apuntas de Cornell Objetivo: I can talk about what food I liked to eat when I was younger and what I like now Essential Question: ¿Qué comía cuando eras pequeño/a?
LAS FRUTAS/ FRUIT La manzana Unas cerezas EL limón Una naranja Un plátano Unas cerezas EL limón Una naranja La fresa Las frambuesas Unas uvas El melocotón La pera
LAS VERDURAS/ VEGETABLES Los guisantes La zanahoria La lechuga Las champiñones El tomate Las judías verdes La cebolla Las patatas La coliflor El pimiento
CARNE/ MEAT el pollo el pescado Carne de res Carne picado Carne Cerdo
LOS POSTRES/ DESSERTS las galletas Los dulces El pastel El helado
las meriendas/ snacks las palomitas de maiz los nueces
DRINKS/ BEBIDA Un té Un zumo de naranja Un leche Un café Un vino Una Coca-Cola Un té Un zumo de naranja Una limonada Chocolate caliente Agua Un leche Una cerveza Un café Un vino
Porque es… delicioso/a rico/a dulce salado/a grasiento/a asado/a nutritivo/a picante sano/a sabroso/a frito/a caliente frio tostado/a