Scientific Inquiry. La asociación nacional de maestros de ciencias (NSTA) apoyo la idea de que la adquisición de científica debe ser un componente básico.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

Learning Achievement in Creativity and Design Subjects according to Professional Profiles (2006) European Transfer Credit System (ECTS) Methodology in.
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Unifying Concepts and Processes in Science. Explanatory Framework Across Science Disciplines Science is a way of knowing, a process--- it is a systematic.
Illinois Resource Center
preterite vs imperfect
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
Directions for template use This is a template that can be used either in whole group, typing in the information about an experiment, or with groups of.
Desarrollo de la competencia comunicativa
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Grupos de Trabajo # 7 - Informe Working Group # 7 – Report General Business and Operational Risks.
¿Qué hora es?. Es la una. Son las tres. Son las once.
Mathematical Processes. Logical Reasoning: In logic, three kinds of logical reasoning can be distinguished: deduction, induction, and abduction. Given.
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Evaluación de Competencias del siglo XXI Habilidad: Pensamiento crítico.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
The Imperfect Tense: -Ar Regular Verbs

A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Description Digital school is an educational movement that use technology to learn and transform the educational practice to promote the students integral.
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Español 1 el 20 de octubre Bell Dinger el 20 de octubre (1-8) Translate the following statements into English. (1-8) Translate the following statements.
Informal Speaking AP TestSimulated Conversation. Description The first part in the speaking section will include a task that measures speaking skills.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
CAPACITADOR: Oscar Marino ALUMNA: Elisabet Marcone E- PORTFOLIO.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
U NIVERSIDAD M ARIANO G ÁLVEZ F ACULTAD DE H UMANIDADES L ICENCIATURA EN LA E NSEÑANZA DEL I DIOMA I NGLES CON ESPECIALIZACIÓN EN T ECNOLOGÍA E DUCATIVA.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
Ideas complied from: Engage Your Students in Learning!: Interactive and Effective Classroom Techniques Rachel Dinisman & Carole Padian, Pinkerton Academy.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
3rd Grade 3 rd Six Weeks Science Unit 4, Lesson 7 CScope Vocabulary Words
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
Demonstrative Adjectives and Pronouns
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
Cancela, JM. Ayán C. University Of Vigo. Throughout history the definition of learning has been conceptualized in many different ways depending on the.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a.
“Environmental education and science popularization: fundamental means for public awareness, participation and self management in marine and coastal protection.
Practica para “la foto” Año B Diversidad cultural Ciencia y Tecnologia 15 min. para preparar 3-4 min. describe en relación a una opción 5-6 min. Discusión.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
Transitional Expressions
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Hace + Time Expressions
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
Chapter 5 Lessons & Materials
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
First Grade Dual High Frequency Words
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Alison Bixby Stone School 12 November/Noviembre 2014
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo
Development of the concert programme
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Scientific Inquiry

La asociación nacional de maestros de ciencias (NSTA) apoyo la idea de que la adquisición de científica debe ser un componente básico del curriculum de cada grado en America. Es importante que se le permita a los estudiantes experimentar resolviendo problemas con un pensamiento científico desde temprana edad. Los niños deben aprender ciencias bajo estas condiciones: a) Los estudiantes deben estar envueltos en la exploración de conceptos científicos. b) La instrucción se construye y se relaciona con la habilidad y experiencia de los niños. c) La instrucción debe estar organizada temáticamente. d) Las destrezas de matemáticas y comunicación están integradas con la instrucción de ciencias. Para ello los directores deben tener un gran interés en la educación científica y a su vez los maestros deben participar en entrenamientos que los preparen para impartir el conocimiento científico. Planning and Implementing Scientific Inquiry

Science Thinking Skills: Observing: using senses to get information. Communicating: Talking, acting or drawing. Comparing: Pairing and one to one correspondence. Organizing: Grouping and sequencing. Relating: Classification and cause and effect. Inferring: if/then reasoning, predicting, and developing scientific laws. Applying: Developing strategies plans and inventing. Planning and Implementing Scientific Inquiry

La adquisición científica debe ser promovida a través de actividades manuales y experimentos. De la experiencia que obtengan al conducir esos experimentos, los estudiantes adquieren una información de primera mano que les permite desarrollar sus destrezas en la resolución de problemas. Los niños pequeños como son curiosos por naturaleza, se le bebe inculcar el aprendizaje de ciencias desde temprana edad y aprovechar su condición y exponerlos al uso de instrumentos, tecnología, recursos que les permita expander sus conocimientos. Cuando ellos logran esta parte, entonces están listo para formular hipótesis y el proceso científico. Science inquiry

5 Es for Science inquiry Engagement Object, event or question used to engage students. Connections facilitated between what students know and can do. Here the task is introduced. Connections to past learning and experience can be invoked. Exploration Objects and phenomena are explored. Hands-on activities, with guidance. Explanation Students explain their understanding of concepts and processes. New concepts and skills are introduced as conceptual clarity and cohesion are sought. Elaboration Activities allow students to apply concepts in contexts, and build on or extend understanding and skill. Using the understanding gained in the previous stages, now learners should be encouraged build and expand upon it. Inferences, deductions, and hypotheses can be applied to similar or real-world situations. Evaluation Students assess their knowledge, skills and abilities. Activities permit evaluation of student development and lesson effectiveness. Evaluation should be ongoing and should occur at all stages, in order to determine that learning objectives have been met and misconceptions avoided.

En la conducción y planificación de experimentos, los maestros deben guiar a los estudiantes a desarrollar los procedimientos a apropiados para probar sus hipótesis, incluyendo el uso de instrumentos que les permitan medir datos. Los procedimientos deben ser claros y tangibles para que las etapas del proceso científico se de la mejor manera. Data Gathering

Properties of matter Non-standard measurement si si si Hand lenses si si si si si si si Balances si si si si si si si Thermometer si si si si si si Meter stick si si si si si Tools and equipment DrawingK1st2nd3rd4th5th6th

Properties of matter Microscope si si si si Safety Goggles si si si si magnets si si si si Timing devices si si si Tools and equipment DrawingK1st2nd3rd4th5th6th Beakers si si