Hoy es lunes 11 septiembre 2017
OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo identificar y usar los pronombres sujeto en español I can identify and use the subject pronouns in Spanish
PRONOMBRES SUJETO (SUBJECT PRONOUNS) ENGLISH SPANISH I YO YOU TÚ / USTED HE / SHE ÉL / ELLA WE NOSOTROS / NOSOTRAS YOU VOSOTROS / VOSOTRAS / USTEDES THEY ELLOS / ELLAS
PRONOMBRES SUJETO (SUBJECT PRONOUNS) Video Libro pagina 14. Read. Ejercicio 16. Oral. Ejercicio 18. Cuaderno.
PRONOMBRES SUJETO (SUBJECT PRONOUNS) Actividades pronombres sujeto (fotocopias)
Speaking practice Eres reportero Imagine you are a reporter interviewing new students for the school paper. With a partner, role-play. One is going to be the student and the other the reporter. Greet the person you are interviewing Ask what his or her name is Ask where he or she is from Say goodbye
Hoy es martes 12 septiembre 2017
OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo identificar y nombrar los días de la semana en español I can identify and say the days of the week in Spanish Puedo corregir el test de español es mi cuaderno I can correct the Spanish test in my notebook
DÍAS DE LA SEMANA LUNES Monday MARTES Tuesday MIÉRCOLES Wednesday JUEVES Thursday VIERNES Friday SÁBADO Saturday DOMINGO Sunday Canción
Actividad 1 En tu cuaderno escribe dos líneas sobre qué es lo que haces cada día: In your notebooks write two sentences about what you do every day: El lunes …. El martes… El miércoles… El jueves… El viernes… El sábado… El domingo…
Actividad 2. Speak with a partner… ¿Qué haces el lunes? El lunes… ¿Qué haces el martes? El martes…
Puedo corregir el test de español es mi cuaderno I can correct the Spanish test in my notebook Correct all the mistakes in your notebook.
PALABRAS DE HOY Abre / Abrid (Open) Cierra / Cerrad (Close) Escucha / Escuchad (Listen) Ojos (Eyes)
Juego de oraciones / Game about sentences Abrid los ojos Cerrad los ojos Abrid la puerta Cerrad la Puerta Escuchad Abrid el libro Cerrad el libro Abrid el cuaderno Cerrad el cuaderno
BRING YOUR COLORED PENCILS FOR TOMORROW!
Hoy es jueves 14 septiembre 2017
OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo decir cómo estoy y cómo me siento en español I can say how I am and how I feel in Spanish Puedo explicar la importancia de la quinceañera en la cultura española I can explain the importance of a quinceañera in the Spanish culture
¿Cómo estás? Estoy muy bien Estoy bien Puedo decir cómo estoy y cómo me siento en español I can say how I am and how I feel in Spanish ¿Cómo estás? Estoy muy bien Estoy bien
¿Cómo estás? Estoy regular / Estoy así así Estoy mal Estoy muy mal
How are you when…? You have to go to the dentist? You fail a test? You start your summer holidays? You have to study during the weekend? You are watching on the television your favorite program?
Quinceañeras
Actividad 1. Search for some information and summarize In your computers search for some information about quinceañeras. Write a paragraph in your notebook writing the main ideas (15 minutos) Share information with your partner
Actividad 2. Listen and solve. You are going to watch a video about Las Quinceañeras. After watching the video you will answer the questions. Copy the following questions : What is the meaning of this ceremony? Can you tell something about the objects used in the ceremony? Which people participate in the ceremony? Do you know other similar celebrations?
Actividad 3. Give your opinion. Give your opinion about this festivity writing a paragraph in your notebook.
Actividad 4. Main idea. Draw a picture in your notebook about Las Quinceañeras.