Hoy es lunes 25 septiembre 2017
OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo dar y recibir órdenes en español I can say and listen commands in Spanish
PALABRAS DE HOY Abre (tú) / Abrid (vosotros) Open Cierra (tú) / Cerrad (vosotros) Close Escucha (tú) / Escuchad (vosotros) Listen Mira (tú) / Mirad (vosotros) Look
Juego de oraciones / Game about sentences Abrid los ojos Cerrad los ojos Abrid la puerta Cerrad la puerta Escuchad Abrid el libro Cerrad el libro Abrid el cuaderno Cerrad el cuaderno
Me pongo de pie, me vuelvo a sentar Song by Teresa Rabal ME PONGO DE PIE, ME VUELVO A SENTAR PORQUE A LOS OFICIOS VAMOS A JUGAR I stand up, I seat again Because to the jobs we are playing
Me pongo de pie, me vuelvo a sentar Song by Teresa Rabal HABÍA UNA VEZ UN NIÑO – UNA NIÑA There was a boy – a girl PELUQUERO (Hairdresser) CARPINTERO (Carpenter) CAMIONERO (Truck driver) BARRENDERO (Street cleaner) PLANCHADORA (Person who irons) COSTURERA (Dressmaker)
Perro y gato / Dog and cat https://video.search.yahoo.com/yhs/search;_ylt=AwrTcdOZcr5ZLWMA pUInnIlQ;_ylu=X3oDMTByNWU4cGh1BGNvbG8DZ3ExBHBvcwMxBHZ0a WQDBHNlYwNzYw--?p=Perro+Y+Gato&fr=yhs-mozilla- 002&hspart=mozilla&hsimp=yhs- 002#id=6&vid=878d3e4cc3cf59e8490ffaaec76f29ab&action=view
Perro y gato / Dog and cat ASTRONAUT MOON CLOSE YOUR EYES SPACE CHEESE LUNCH
Speaking activity Elige una pareja para mañana Pick a partner for tomorrow
Hoy es martes 26 septiembre 2017
OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo realizar un role-play usando todas las expresiones y palabras que he aprendido hasta ahora I can do a role-play using all the expressions and words that I have learnt until now SUMMATIVE ASSESSMENT Tuesday-Block day-Friday
¿Cómo te llamas? Hola Me llamo …. Adiós ¿Cuántos años tienes? Buenos días Tengo…años Buenas tardes Buenas noches ¿De dónde eres? Soy de … ¿Dónde vives? ¿Qué haces en enero? Meses Vivo en … ¿Qué haces el lunes? Días ¿Cuál es tu teléfono? Números Es 123456789 Otras palabras ¿Cómo estás? Estoy muy bien, bien, así así, regular, mal
Speaking practice Example: Imagine you are a reporter interviewing new students for the school paper. With a partner, role-play. One is going to be the student and the other the reporter. Greet the person you are interviewing Ask what his or her name is Ask where he or she is from Ask where he or she live Ask about the telephone number Ask about the age Say goodbye
Hoy es jueves 28 septiembre 2017
OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo preguntar sobre el nombre de alguien en español (formal) I can ask about someone’s name in Spanish (formal) Puedo decir quién es alguien en español I can say who someone is in Spanish Puedo realizar un role-play usando todas las expresiones y palabras que he aprendido hasta ahora I can do a role-play using all the expressions and words that I have learnt until now
¿Cómo te llamas tú? Me llamo… / Soy… To ask about a person´s name ¿Cómo te llamas tú? Me llamo… / Soy… What’s your name? My name is…/ I am… To ask about someone’s name (formal) ¿Cómo se llama usted? Me llamo… / Soy…
¿Cómo se llama él – ella? Se llama… To ask and say who someone is ¿Quién es…? Él - ella es… Who is…? He – She is… ¿Cómo se llama él – ella? Se llama… What is his-her name? His-her name is…
Libro páginas 6 y 7 Lee la página 6 Completa en tu cuaderno los ejercicios 2 y 3 Lee la información que aparece en Nota Cultural
Spanish names With your computer or with the book try to find 20 names of people in Spanish that you like (ten for Boys and ten for girls) Copy them in your notebook
SPEAKING ACTIVITY SUMMATIVE ASSESSMENT 4: No help with notebook. Good pronunciation. Good rehearsals. Good dialogue. 3: Only a little help with notebook. Adequate pronunciation. Good rehearsals. Adequate sentences. 2: Using the notebook as less as possible. Almost an adequate pronunciation. Adequate questions and answers. 1: Using the notebook during all the dialogue. No adequate questions and answers. No adequate pronunciation.
¿Cómo te llamas? Hola Me llamo …. Adiós ¿Cuántos años tienes? Buenos días Tengo…años Buenas tardes Buenas noches ¿De dónde eres? Soy de … ¿Dónde vives? ¿Qué haces en enero? Meses Vivo en … ¿Qué haces el lunes? Días ¿Cuál es tu teléfono? Números Es 123456789 Otras palabras ¿Cómo estás? Estoy muy bien, bien, así así, regular, mal
Speaking practice Example: Imagine you are a reporter interviewing new students for the school paper. With a partner, role-play. One is going to be the student and the other the reporter. Greet the person you are interviewing Ask what his or her name is Ask where he or she is from Ask where he or she live Ask about the telephone number Ask about the age Say goodbye
EL PAÍS You are going to read a Spanish digital newspaper: El País PERIÓDICO DIGITAL EL PAÍS This is the web page for American news: https://elpais.com/elpais/portada_america.html First of all, you are going to create a document in which you are going to summarize the main news trying to find out the meaning for some headlines. You can look for the translations for some words using a traslator on the Internet After that, your are going to send an email to the teacher with your summary. Teacher´s name: Raquel Cuartero
Hoy es viernes 29 septiembre 2017
OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo realizar un role-play usando todas las expresiones y palabras que he aprendido hasta ahora I can do a role-play using all the expressions and words that I have learnt until now SUMMATIVE ASSESSMENT Tuesday-Block day-Friday
Quizlet sujetos pronombre Quizlet numeros Quizlet sujetos pronombre Quizlet colores
Perro y gato / Dog and cat Water: AGUA Soap: JABON Face: CARA Hands: MANOS Comb: PEINE Toothbrush: CEPILLO DE DIENTES Grooming: ASEO