Hilda Gomez.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tener que – to have to ___ Use conjugations of tener for the person you are talking about Add que Add infinitive verb (not conjugated) TengoTenemos TienesTenéis.
Advertisements

Objetivos 1) to revise school subjects
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
I. Diálogo dirigido en parejas II. Conversación espontánea en parejas
Every time I paint it serves a purpose to bring about pride in our Mexican American culture. --Carmen Lomas Garza.
Tener - to have. ‘Tener’ is also a stem-changing verb. It has regular -er endings but the stem changes from -e to -ie. ‘Tener’ is also a ‘go’ verb. This.
Trevor(Pepe) Hodges Saliendo Escuela. Destinación? Realidad. Listo? Sin dudo.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Saber v. Conocer y Se Permite v. Se ProhÍbe. Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." saber and conocer. These.
¡ Spanish Level 1 La magia! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
 You already know how to communicate what you do or what you generally do every day  At school  After school  At home Example: Todos los días voy a.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Patricia va a California: Primera parte Escrito por Blaine Ray Fridley High School, Fridley, MN.
By: Señora Pearson translate.com. Spanish Teacher! ¿Qué?
¿Dónde? Where? estar to be (yo) estoy I am (tú) estás you are.
 Use ir/ dar/ estar to fill in the blanks  Yo _________________ en Mexico. (estar)  La mesera ______________ el café al cliente. (dar)  Paco y yo.
 About me/Sobre mi - Spanish  Job Shadow - English  Journals/diarios - Spanish  Visual Representation - English  Research Paper/Reporte de investigacion.
Graciela Flores Class of Yo soy… Nací en Lindsay Soy mamá Padres y tres hermanos Fútbol Ir al colegio Maestra o Abogada Clubs ◦ La Sociedad, CSF,
¿Quiénes son? Who are they? Unidad 1, Paso 2 La escuela The school El colegio= school.
Excuse me ??? I need..., Where can I go for...,Please help me to find…
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
¡Bienvenidos a la clase de 3er. grado del Profesor Piñuelas! Welcome to Mrs. Pinuelas’ 3rd grade class! Me gradue de la Universidad Pedagogica Nacional.
Summary Design & Outcome Standards Jóvenes Constructores El Salvador.
I’m wearing brown shoes
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Mi Maestra de Español Pattie Salazar. 2 Educación l Bachiller en Español de la Universidad de Texas en Arlington/ Bachelor of Arts in Spanish from UTA.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Español 4 Honores Unidad 11: Gramática D.  Voy a visitar Europa cuando TENGA tiempo suficiente.  Nos graduaremos de la universidad cuando COMPLETEMOS.
Claúsulas Adverbiales El futuro y el presente del subjuntivo.
Proyectos individuales: An example to guide you...
Organización de cuadernos
Check that your essay has your name and period
1. When I’m hungry I eat pizza.
Before you start, please download the app
CONVERSACIONES INTRODUCTORIAS: LENGUA EXTRANJERA
¿Qué haces en la escuela?
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
en casa una afueras Vivo las a.
News from K62/ Noticias de K62
¡Bienvenidos a la clase de Español 2!
saquen una hoja de papel
CORALS ARE DYING WHAT ARE CORALS AND WHAT IS HAPPENENING TO THEM ? WHY WE CHOSE TO TALK ABOUT THIS? We choose this topic because we do find the ocean a.
4 ASIGNATURA: INGLES III 4 UNIVERSIDAD AUTONOMA SAN FRANCISCO 4 By: Lic. Luz Marina Zubizarreta Agüero.
 Dreams New dream.  This is my dream job…  Since I was a Little child I wanted to be a doctor Surgery really calls my attention, I know it is a really.
Tu Familia By Sol Sáez.
I am originally from Xalapa, Veracruz, Mexico
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
1. ¿Te gusta salir a comer. Sí, me gusta salir a comer
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Tus Vacaciones By Sol Sáez.
¿Qué hora es?.
CHADELEL'S SCHOOL, Simple future  FORM: will  USE: will  To describe spontaneous decisions in the moment you are talking. willgo  He will.
Tus Planes By Sol Sáez.
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Las profesiones.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
PRESENTATION ADRIANA LUCIA CORREA CHILITO JAIME MARINO.
Question Formation Spanish I Page 52.
Part II of your project.
DATO-Biología: Escribe en español: Next summer, you all
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Asking Questions ☺.
Maricruz Lira.
THE FAMILY IN THE HOME.
Periódo 3. periódo 3 periódo 5 How much Spanish do students often learn in school?
INSTRUCCTOR : LIC. ED. GIANINA AMES GIRON TEMA : PROYECT OF THE LIVE CICLO : IV INTEGRANTES : JULY ROJAS PRADO.
Transcripción de la presentación:

Hilda Gomez

Sobre Mi Nací el 22 de Diciembre del año 1998 Vengo de una familia de inmigrantes Magdalena Jalisco, México Somos 5 incluyéndome a mi

Mi experiencia en la secundaria E participado en diferentes organizaciones: REAP My Voice ASL Programa Migrante El sistema PBS a sido un desafío Tener la mentalidad de aprender nosotros mismos

Observación profesional Yo escogí a un maestro de Primaria Se conecta con mi interés de ser una profesora de universidad o colegio Hay mucho trabajo que necesita ser calificado Tenido la oportunidad de ensenar a un grupo Es un trabajo que si me miro haciendo en el futuro

Pathway French It interest me to learn a new language Relates to my major in being able teach in a foreign language It taught me a new culture

Post-High School Plans I have not decided where I would like to go after High School Close to home I have applied to: CSU Bakersfield, CSU Fresno, CSU Stanislaus, CSU East Bay Porterville College, College of the Sequoias Major is Applied Mathematics Credentials in single subject teaching Minor is Business Administration Really don’t have Financial Support from my family Short term goal is to graduate from High School

Leaving High School A great experience More independent learner I have a potential in Math From PBS I am taking: learning on my own Determination