México.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cómo hacer las palomitas
Advertisements

El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
ALC 79 Hoy es lunes el 7 de mayo. Write 5 steps you feel that are necessary to make a tissue flower as you view the video. Flor.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Haz ahora ¿Cuál clase es tu favorita? ¿En general cómo son tus maestros?
Nopales. Tamales Flan El chocolate Churros Taquitos.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
T IENEN 5 M INUTOS Objective: I can write that I want, can, have to or feel like doing something Vocab/Ideas: Querer Poder Tenerque Tenerganas de Vámonos:
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
CALENTAMIENTO ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? ¿Qué no te gusta?
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
El calendario y la fecha. el lunesel martesel miércoles el juevesel viernes el sábadoel domingo  days of the week are not capitalized  all days are.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
AR verb conjugations PRESENT TENSE. Objective 1.To be able to identify conjugations for verbs and apply them in order to write and speak complex sentences.
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Comunicación y vocabulario
Vacation Project.
Español 2 16 y 21 de octubre de 2013.
Examen 4A El mapa gráfico.
España.
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
Composición # 2.
End of Year Oral Assessment
1.12 Repaso 2 de septiembre.
La Republica Dominicana
IR – to go.
México.
Agenda -Review of culture and vocabulary -MI VIDA LOCA
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
ESPAÑOL 1, el 17 de noviembre
Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.
Discussion Voice Activity 1.05
Places to visit on vacation
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
La Republica Dominicana
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
España.
Writing Prompts.
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
La fecha  The date To ask what the date is: To answer:
INFINITIVE VERBS PHRASES
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Question Words.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
ENTRADA Hoy es el miércoles trece de febrero.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Vocabulario 1a Talking about what you want to do
1.12 Repaso 2 de septiembre.
6.2 Needs + Plans.
Jugar.
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Hoy es miércoles, cuatro de septiembre
Transcripción de la presentación:

México

La capital se llama México D.F La población - 130.549. 489 La capital se llama México D.F El centro de México / CDMX El día de independencia: el 16 de septiembre de 1810 - España Ciudades Famosas: Cancún, Guadalajara, Cuernavaca

Currency: Mexican Peso $1 (U.S.) = $17.80pesos (13/09/17)

La comida Elote – “street corn” topped w/ mayo, butter, & cheese Tamales – Meat and veggies cooked in corn husk Tacos – mainly served on corn tortillas

¿Quieres viajar a _____. Do you want to travel to ______ ¿Quieres viajar a _____? Do you want to travel to ______? Sí/no, quiero viajar a ______. Yes/no, I want to travel to _____.

Cancún

Guadalajara

Cuernavaca

¡Vamos a estudiar en México!

Study Abroad Information La escuela Cuauhnahuac El 11 de junio de 2017 – el 11 de julio de 2017 Host family Cost $3,850 (not including flight/expenses)

El primer fin de semana

Mexico D.F.

Cuernavaca

El segundo fin de semana…

Museo de Frida Kahlo (La Casa Azul)

Palacio Nacional- Los murales de Diego Riviera

El tercer fin de semana….

Las ruinas de Tenochtitlán

Puebla, Puebla, México

Writing Prompt #7 Write 3 things about what you learned about Mexico today. Which cities do you want to travel to (list all)? Pick one and explain why you want to go. During your study abroad trip, which places did you choose to go to? Why? (Must explain for each excursion) Do you think you’ll ever travel to Mexico? A MINIMUM of 10 sentences.