Día número 43 Español 1—Acelerado

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Advertisements

Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Las Palabras Interrogativas
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Las Palabras Interrogativas
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Día número 3 Español 1—Acelerado
Día número 41 Español 1—Acelerado
Día número 36 Español 1—Acelerado
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Escribe the correct translation of each phrase
Día número 26 Español 1—Acelerado
Día número 24 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Día número 39 Español 1—Acelerado
Día número 61 Español 1—Acelerado
Día número 23 Español 1—Acelerado
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Día número 71 Español 1—Acelerado
Día número 25 Español 1—Acelerado
Día número 54 Español 1—Acelerado
Día número 33 Español 1—Acelerado
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Write in Spanish (See pag 96)
Día número 42 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Día número 31 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 32 Español 1—Acelerado
Día número 35 Español 1—Acelerado
Día número 30 Español 1—Acelerado
Día número 24—español 1 REVIEW Question Word Song Read Bulletin
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Día número 58 Español 1—Acelerado
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Día número 37 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Día número 76 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Día número 60 Español 1—Acelerado
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Día número 47 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 45 Español 1—Acelerado
Día número 53 Español 1—Acelerado
Día número 55 Español 1—Acelerado
Día número 59 Español 1—Acelerado
TOPIC: GREETINGS, INTRODUCTIONS AND FAREWELLS
Día número 40 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 57 Español 1—Acelerado
Día número 66 Español 1—Acelerado
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Las Palabras Interrogativas
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Transcripción de la presentación:

Día número 43 Español 1—Acelerado LEER el Boletín El 18 de octubre https://docs.google.com/document/d/1owfJFr-xoBVjzb6ABu0IQJhZRZBis2zAKCOZZJf9Ow8/edit?ts=59e67f58

MEMORIZE the dialogue for the Oral Exam LA TAREA: MEMORIZE the dialogue for the Oral Exam REVIEW everything we did today, especially what’s new (Dialogue; Time, Adjectives, Colors). CATCH UP on Flashcards, Learn, Write and Spell activities on QUIZLET. Send me an email to let me know you finished. MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. STUDY Spanish sounds; pronunciation and spelling rules https://quizlet.com/SraBernal

Día número 42 Español 1—Acelerado ESSENTIAL QUESTIONS What do you need to remember when using adjectives in Spanish? GOALs To speak Spanish at least 90% of the time To learn useful phrases for communicating in Spanish To practice and ASSESS the dialogue for the Oral Exam To learn some adjectives; agreement; comparison using adjectives To agree or disagree with someone using ¡Yo también/tampoco/sí/no! To learn the colors and related vocabulary in Spanish

Ver (See) el video de Tengo tu love, para aprender mejor (better) el verbo “TENGO” 3:55 https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=Cij71bcdr1I What words did you learn from the song? What words were you able to understand? Can you guess from the video where this singer is from? What could be a reason why he uses Spanish and English? Can you guess from what you heard and saw what the song is about? Share custom of giving your belongings away and what that means.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=Cij71bcdr1I

Practica el vocabulario del diálogo mientras estampo la tarea Hi! What is your name? My name is __ ___ ____ and you? What is your name? Nice to meet you! The pleasure is mine! Enchanted! Likewise! What class do you have now? I have Spanish class. You have to hurry! Why? What time is it? It is 10:35! Oh, no! I have to go! Good-bye! See you later! See you tomorrow! Bye!

La tarea: Estudia el vocabulario

Las personas que no van a (going) estar (to be) en clase mañana necesitan presentar su Examen Oral hoy.

La SraB te dice la clase y quién habla primero. EL HORARIO ¡NO uses la hora digital! P1 & P2: Ask for names P1 & P2: glad to meet you 7:05 AM Inglés 8:10 AM Educación Física 9:15 AM Español 9:55 AM 10:05 AM 10:00 AM Drama 11:20 AM Matemáticas 12:05 PM 12:40 PM 12:45 PM Biología 1:40 PM Historia P1: What class do you have now? P2: I have ___ class. P1: You have to hurry! P2: Why? What time is it? P1: Give a time that is 5 mins before the class starts. P2: Oh no! I have to go! Say good bye as P2 starts running to class.

PRACTICA con TODAS las clases y horas El 12 de octubre Práctica #3: Diálogo PRACTICA con TODAS las clases y horas EL HORARIO ¡NO uses la hora digital! Ask for each other’s name and say you are pleased to meet them. 7:00 AM Inglés 8:00 AM Educación Física 9:00 AM Español 9:55 AM 10:05 AM 10:10 AM Drama 11:10 AM Matemáticas 12:05 PM 12:40 PM 12:45 PM Biología 1:45 PM Historia P1: ¿Qué clase tienes ahora (now)? P2: Choose one: Tengo la clase de ___ . P1: ¡Tienes que apurarte! P2: ¿Por qué? ¿Qué hora es? P1: Give a time that is 5 mins before the class starts. P2: ¡Ay, caramba! ¡Tengo que irme! Oh, no! I have to go! Say good bye as you start running to class.

APUNTES # 11 : STRESS RULES for correct pronunciation ¡Cuidado (careful)! Muchas palabras son muy similares al inglés, ¡pero están en español! Words that end in 3. Words that 4. Written accent marks N, S, or a Vowel are naturally stressed on the second-to-last syllable. EX: A-na a consonant except N or S, are naturally stressed on the last syllable. EX: Mi-guel don’t follow these rules have a written accent mark to indicate the correct stress. Jo-sé are also used to distinguish between two words that are spelled the same but have different meanings. Tú=you but Tu=your él=he but el=the

al-fa-be-to in-te-li-gen-te mag-ní-fi-co e-lla tam-bién co-ci-na REPASA: Division of words into syllables Try to start each syllable with a consonant. Do not separate a weak vowel from a strong vowel unless the weak vowel (i,u) has an accent. alfabeto inteligente magnífico ella también cocina hablas al-fa-be-to in-te-li-gen-te mag-ní-fi-co e-lla tam-bién co-ci-na ha-blas