Día número 84—español 1 El 10 de enero Horario Regular

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Advertisements

Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
The Preterite Tense for regular verbs
Do now: Lee la historia:
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
The Preterite Tense (El Preterito)
Vocabulario R1-b ¿Qué hiciste durante el fin de semana? – What did you do during the weekend? Fui a… – I went to… Hice tarea / No hice tarea – I did homework/
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Día número 83—español 1 El 9 de enero Horario Regular
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Día 83-NS & NM el 9 de enero Horario Regular
¿Qué hiciste en las vacaciones? What did you do in the holidays?
The Preterite Tense for regular AR verbs
—Oye, Enrique, ¿eres artístico?
The Preterite Tense for regular verbs
El Pretérito ¡Ayer! El lunes Un día The Past tense!
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Día número 63—español 1 El 17 de noviembre Horario Regular
El Pretérito de los verbos
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser, Hacer, Ver, Dar
The Preterite Tense for regular verbs
Talk About the Past Using the Imperfect (el imperfecto)
Preterite Tense.
The Preterite Tense for regular verbs
El Horario de hoy Examen/CP 15-20
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
WARM-UP ¿Qué hacen? What are they doing? Bart Simson baila.
The Preterite Tense for regular verbs
—Oye, Enrique, ¿eres artístico?
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Guía de estudio Examen del tema 1
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Día número 92—español 1 El 23 de enero Horario Regular
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser, Hacer, Ver, Dar, Tener & Estar
Día número 83—español 1 El 8 de enero
Día número 90—español 1 El 18 de enero
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Día número 89—español 1 El 17 de enero
4.7 invitations, ir+a+inf..
Negative tú commands Don’t cheat Don’t run Don’t take drugs
Día número 91—español 1 El 19 de enero
Día número 84—español 1 El 9 de enero
Día número 87—español 1 El 13 de enero Horario Regular
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Día número 91—español 1 El 20 de enero Horario Regular
Día número 61—español 1 El 15 de noviembre Horario Regular
Día número 88—español 1 El 17 de enero Horario Regular
Día número 86—español 1 El 12 de enero Horario Regular
Día número 87—español 1 El 12 de enero
Due Now: Write your name on board for presentations
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
The Subjunctive with Impersonal Expressions
Día número 99—español 1 El 31 de enero
Día número 93—español 1 El 24 de enero Horario Regular
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
—Oye, Enrique, ¿eres artístico?
Irregular Preterite Verbs: Hacer, Tener, Estar, Poder
Talk About the Past Using the Imperfect (el imperfecto)
Transcripción de la presentación:

Día número 84—español 1 El 10 de enero Horario Regular "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer  Being Yourself   |   

LEER EL BOLETÍN Meta (Goal) de Hoy: Review conversation questions Be able to talk about what you did during Winter Break

Video Barking Fish ¿Qué es? ¿un león? ¿un hipopótamo? ¿Dónde están? Everyone should learn a foreign language! ¿Qué es? ¿un león? ¿un hipopótamo? Video Barking Fish ¿Dónde están? ¿en la escuela? ¿en una fiesta? ¿Qué hace? ¿nada o camina? ¿Qué quiere hacer? ¿quiere jugar? ¿quiere ser su amigo?

¿A qué escuela asistes? ¿Cuándo asistes a la escuela? OBTAIN INFORMAION related to self, school, friends and family ¿A qué escuela asistes? ¿Cuándo asistes a la escuela? ¿Qué haces con tus amigos? ¿Cuántas personas hay en tu familia? ¿Cómo se llaman tus padres? ¿Cómo son? ¿Tienes hermanos? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Cuántos amigos tienes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Con quién pasas tu tiempo libre? ¿Qué hacen ustedes? artístico perezoso atrevido reservado deportista serio ordenado simpático estudioso sociable gracioso talentoso paciente trabajador inteligente

¿Qué hiciste durante las vacaciones de invierno? ¿Adónde fuiste durante las vacaciones de invierno? ¿Y tú? Yo no fui a ningún lugar. Yo fui (I went) a Las Vegas. ¿Te acostaste tarde? Sí, yo me acosté (I went to bed) tarde y me levanté (I got up) tarde. ¿Miraste muchas películas? Sí, yo miré (I watched) muchas películas y un poco de televisión. ¿Leíste mucho? Sí, yo leí (I read) mucho. Notice that some verbs are irregular: Hacer = I did/made = hice Ir = I went= fui Some have a spelling change: Jugar = I played= jugué Practicar = I practiced = practiqué But REG VERBS in past tense Drop the AR and add É for Yo and ASTE for Tú. Drop the ER/IR and add Í For Yo and ISTE for Tú. ¿Descansaste? Sí, yo descansé (I rested) mucho. ¿Trabajaste? Sí, yo trabajé (I worked) también e hice (I did) un poco de tarea. ¿Celebraste la Navidad? Sí, mi familia y yo celebramos la Navidad. ¿Con quién hablaste? Yo hablé (I talked/spoke) con mis amigos y mi familia. ¿Comiste? Sí, ¡yo comí (I ate) mucho! ¿Jugaste videojuegos? No, yo no jugué (I didn’t play) videojuegos. ¿Practicaste deportes? No, yo no practiqué deportes tampoco.

What did you do during winter vacation? (hiciste) TRADUCE: What did you do during winter vacation? (hiciste) I went to… (Fui a…) I went to bed late and got up late every day. (me acosté; me levanté) I watched a lot of movies and a little TV. (miré) Make up a little skit: You must memorize and ACT OUT 5 activities in a row! You can do other activities besides the ones used here. I read a lot. (leí) I rested a lot. (descansé) I also worked and I did homework. (trabajé; hice) My family and I celebrated Christmas. (celebramos) I talked/spoke with my friends and family. (hablé) I ate a lot! (comí) I didn’t play videogames. (jugué) I didn’t practice sports either. (practiqué)

P1: ¿Qué hiciste durante las vacaciones de invierno? Make up a little skit: You must memorize and ACT OUT 5 activities in a row! You can do other activities besides the ones used here. P1: ¿Qué hiciste durante las vacaciones de invierno? P2: Yo…(5 activities acted out as you say what you did) ¿Y tú? ¿Qué hiciste durante las vacaciones de invierno? P1: Yo…(5 activities acted out as you say what you did) REMEMBER that it is in PAST TENSE! Yo ends in “É” for AR verbs and “í” for ER/IR verbs. Yo bailé, canté, jugué, toqué (instrument), practiqué… Yo leí, bebí rompope (eggnog), comí, recibí, abrí mis regalos (gifts)… IRREG VERBS: hice, fui… 30 Memorization 30 Grammar & Voc 20 Variety of Voc 10 Pronunciation 10 Exaggerated acting

La TAREA: Prepare and memorize your part of the dialogue/skit. Make sure the verbs are conjugated correctly in the past. Make sure you add details such as with whom, why, where, when, etc. You will be graded as follows: 30 Memorization (How it flows) 30 Grammar & Voc (Correct usage) 20 Variety of Voc (Added details) 10 Pronunciation 10 Exaggerated acting