¿Qué sabes tocar?.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
Advertisements

The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
The letters l and ll In Spanish, the letter l is pronounced much like the letter l in the English word leaf. Listen to and say these words: lechuga lunes.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Stem-changing verbs.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Lección 1 Acento y sonidos en español. Introducción: UT is a diverse community with speakers of many different languages. What languages do you hear spoken.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Definition
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Adjective/Noun Agreement It all has to match! SPANISH I – TAKE NOTES.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
OPINION ESSAY
Tema: ¿Qué te gusta hacer? Topic: What do you like to do? EQ: How do I express my likes and dislikes/how do I ask others what they like to do?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
PALABRAS INTERROGATIVAS
Starter – translate! Si pudiera hablar árabe, tendría un trabajo muy bien pagado. Si tuviera un iPad, seria tan contento. Si fuera estudiante, aprendería.
Question Formation Español Uno.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir:
Gustar V. Encantar.
Mi rap español Remember! A good rap has…
Negatives.
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
Expressing likes and dislikes.
El secreto de los signos
Saying what someone likes
¿Qué opinas de …? Nombre 1. ……………………. 2. ……………………. 3. …………………….
Lección 2.
Saying what someone likes
Mi ciudad.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Direct Object Pronouns
0 – 100 (Cero-cien) en español
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
¡Bienvenido a Cambridge!
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
el gran juego de la memoria
Preposiciones y objetos de preposiciones
Formas y colores.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las profesiones.
Yo soy Músico.
Question Formation Spanish I Page 52.
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

¿Qué sabes tocar?

¡No! No sé tocar el violín. ¿Sabes tocar el violín? ¡Sí! Sé tocar el violín. Do you know how to play the violin? Yes! I know how to play the violin. No! I don’t know how to play the violin. ¡No! No sé tocar el violín.

¿Sabes tocar la guitarra? ¡Sí! Sé tocar la guitarra. Do you know how to play the guitar? Yes! I know how to play the guitar. No! I don’t know how to play the guitar. ¡No! No sé tocar la guitarra.

¿Sabes tocar el saxofón? ¡No! No sé tocar el saxofón. Do you know how to play the saxophone? Yes! I know how to play the saxophone. No! I don’t know how to play the saxophone. ¡Sí! Sé tocar el saxofón.

Yo soy músico y vengo de Madrid y sé tocar... ¿Qué sabes tocar? Toco el piano   Pia-pia-piano, piano, piano Pia-pia-piano, toco el piano Y sé tocar ¿Qué sabes tocar? Toco el violín Vio-vio-violín, violín, violín Vio-vio-violín, toco el violín Yo soy músico y vengo de Madrid Y sé tocar ¿Qué sabes tocar? Toco el contrabajo Contra-contra contrabajo, contrabajo, contrabajo Contra-contra contrabajo, toco el contrabajo Yo soy músico y vengo de Madrid Y sé tocar ¿Qué sabes tocar? Toco la batería   bate-bate-batería, batería, batería bate-bate-batería, toco la batería Pupils listen and follow along with the words. Encourage them to join in – more catchy than you would think! Can they improvise their own verses with other instruments to the karaoke backing track? The words are very repetitive so this is an ideal song for pupils to try to sing from memory. Slide at the end of the PPT has the music again but just the first letter of every word to prompt them.

¿Sabes tocar…? ¿Te gusta…? Pupil in possession of separate survey sheet asks 8 different questions to 8 different pupils in the class, plus a follow up question Te gusta el / la ? Even if pupils don’t play a particular instrument they can still give an opinion as to whether they like the sound of it or not. Sabes tocar el violin? Potential answers: Sí sé tocar el violin. Sí, me gusta. No, no sé tocar el violín. Sí, me gusta. Sí sé tocar el violin. No, no me gusta. No, no sé tocar el violín. No, no me gusta.

Y_ s__ m_____ y v____ d_ M_____ y s_ t____... ¿Q__ s____ t____? T___ e_ p____ P__-p__ p____, p____, p____ P__-p__ p____, t___ e_ p____   y s_ t____... ¿Q__ s____ t____? T___ e_ v____ V__-v__ v____, v____, v____ V__-v__ v____, t___ e_ v____ Y_ s__ m_____ y v____ d_ M_____ y s_ t____... ¿Q__ s____ t____? T___ e_ c________ C__-c__ c____, c____, c_______ C__-c__ c____, t___ e_ c______ Y_ s__ m_____ y v____ d_ M_____ y s_ t____... ¿Q__ s____ t____? T___ l_ b________ B__-b__ b____, b____, b_______ B__-b__ b____, t___ l_ b______ Pupils listen and follow along with the words. Encourage them to join in – more catchy than you would think! Can they improvise their own verses with other instruments to the karaoke backing track? Top right on this slide is a karaoke version. The words are very repetitive so this is an ideal song for pupils to try to sing from memory.