Lección 25 para el 21 y 22 de abril

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tema 3-A Vocabulary ¿Qué hiciste ayer? P. 130.
Advertisements

SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Tema 3-A Vocabulary P el banco bank el supermercado supermarket.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
P. 130 Tema 3-A Vocabulary. bank el banco supermarket el supermercado.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Chapter 3A Vocabulary. T o talk about places in a community El banco El banco El centro El centro El consultorio El consultorio La estación de servicio.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
1 Bellringer 10/17 Write the following, then translate. (Write English translation below with words matching up) 1.Ella camina. 2.Nosotros leemos. 3.Uds.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Description Sentences
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
SPN 8 Sports and Leisure Unit
Day 2 Week 11 25/10/2016.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Lección 27 para el 25 y 28 de abril
Lección 22 para el ocho y nueve de abril
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 33 para el 16 y 19 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 6 – 4 y 5 de febrero ¿Qué compraste?.
Lección 21 para siete y ocho de abril
Lección 26 para el 23 y 24 de abril
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Lección 23 para el once y catorce de abril
IR – to go.
Lección 24 para el 16 y 17 de abril
Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 18– 25 de marzo Can you talk about what we do and they do in the present tense?
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
Tema 3-A Vocabulary P. 130.
First Grade Dual High Frequency Words
Talking about where you and others go during free time
Discussion Voice Activity 1.05
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Lección 29 para el 25 y 28 de abril ¿Qué tuviste que hacer en la ciudad? What did you have to do in the city?
Lección 5 – 31 de enero y 4 de febrero
THE VERB IR ©2016 Sra. Cruz.
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Talking about where you and others go during free time
Locations Where You Going?
Repaso 3A.
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Español 2 Capítulo 3ª-Flipped Lesson
Saquen papel y un lápiz, por favor.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
4.7 invitations, ir+a+inf..
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Ir a + infinitive (is,are) going to
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Description Sentences
Metas 1) I can describe things I bought using the direct object pronouns in Spanish for "it" or "them". 2) I can exchange information about who does certain.
Metas: 1) I can identify the names of places in town where I can go buy or do things. 2) I can talk about what time places open and close for business.
Study using your vocab cards or quizlet; quiz first thing!
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Module 5 Exam Review.
Irregular Preterite Verbs
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Bellringer 10/18 Use a word from Column 1, 2, and 3 to write a complete sentence. You should have 7 sentences when you are done. 1.
Transcripción de la presentación:

Lección 25 para el 21 y 22 de abril ¿Qué hiciste en la ciudad?

Él fue estudiante el año pasado. Warm up – Translate sentences and state if it is verb ser (to be) or verb ir (to go). 1) Yesterday I went to the post office. 2) He was a student last year. 3) The party was a lot of fun. Ayer (yo)fui al correo. Ir = to go Él fue estudiante el año pasado. ser= to be ser = to be La fiesta fue muy divertido.

Hoy es _______ el _________de abril Hoy es _______ el _________de abril. Warm up: ir versus ser in past tense Essential question: Are you able to write sentences about what you did in the past? Objective: Student is able to construct sentences describing errands in the past. lunes veintiuno

¿Qué tiempo hace? Llueve. Hace frío.

¿Qué tiempo hace? Hace sol. Hace calor.

¡No Olvides! (Don’t forget) Rubrics signed by parents and student were due onThursday, 04/16!- 25 pts. You may turn it in for 20 pts. this week. Schoolnotes.com – account was due 04/16 (25pt) Must be able to access power point files TEACHER NAME: NAN WILLIAMS SCHOOL ZIP CODE: 32205

Make up quiz and absences Anyone who missed possessive prounoun quiz must make it up by 05/02. Retakes after school only 2 Ways to review – both on schoolnotes.com Quizlet.com Possessive Prounoun Review – a powerpoint on my files

Makeup work All makeup work for week ending 04/11 is due this Thursday for A period and this Friday for B period. Check last slide of power points listed on schoolnotes.com. 2 copies of paragraph

Drill – Quehaceres y diversiones (yo) Fui al correo para enviar una carta Fue aburrido (tú) Fuiste al gimnasio para hacer ejercicio Fue difícil Ella fue al consultorio para ver al medico. Fue serio (nosotros) Fuimos al cine para ver una película Fue graciosa Mis amigos fueron al estadio para mirar the Jaguars Fue divertido

Places in the city Lugares en la ciudad

Downtown El centro

Review and intro - vocabulary On the following slides Fill in the blanks with vocab from last lesson and Circle all new vocabulary which is highlighted in bold print.

The post office Fui al ________ para enviar una carta. correo

The post office to send a letter enviar una carta =

The bank banco (tú) Fuiste al _______ para cobrar un cheque.

The bank to cash a cheque cobrar un cheque =

The gas station la estación de servicio (Él) fue a ______________________ para llenar el tanque.

The gas station to fill the tank llenar el tanque =

Sports store (nosotros) fuimos a ________________ la tienda deportivo para comprar una raqueta de tenis. la tienda deportivo

Sports store comprar una raqueta de tenis = to buy a tennis racket

Lugares en la ciudad farmacia (yo) fui al ________ para comprar champú y jabón

Shampoo and soap El jabón El champú

Neighborhood barrio Ellos fueron al ________ para jugar en el parque.

Neighborhood Para jugar en el parque = to play in the park

Movie theatre (yo) Fui al ____ para ver una película. cine

Movie theatre ver una película = to see a movie

The stadium estadio (yo) Fui al ___________ para mirar un partido.

The stadium to watch a game mirar un partido =

The doctor’s office consultorio (tú) Fuiste al _____________ para ver al médico.

The doctor’s office to see a doctor ver al médico =

The library La biblioteca

The library Vamos a la ___________ para devolver un libro. biblioteca

The library devolver un libro = To return a book

The gym gimnasio Homer va al _________ para hacer ejercicio.

The gym to exercise hacer ejercicio =

¿Qué hiciste el sábado? (What did you do on Saturday?) Escucha y escribe en español (Listen to the dictado and write it in Spanish).

¿Qué hiciste el sábado? Muy temprano de la mañana fui al correo para enviar una carta a mi abuelo. A las nueve de la mañana fui al banco para cobrar un cheque. A las tres de la tarde fui al cine para ver una película. Finalmente fue al mi barrio para jugar en el parque.

¿What did you do on Saturday? Very early in the morning, I went to the post office to send a letter to my grandfather. At 9:00, I went to the bank to cash a check. At 3:00 pm, I went to the movies to see a movie. Finally, I went to my neighborhood to play in the park.

Write your own dictation Follow the model given to write your own dictation. Four sentences Must include time of day and two specific times. Must include 4 phrases Fui al _____ para ________ .

Read your dictation to your partner Read your dictation to your partner one line at a time. See if they can translate it correctly. Then reverse roles. Check each other’s paragraphs before turning them in. Grade will be for verbal practice and written work.

Closing – el calendario Para el 21 y 22 de abril Dictado Self assess: Rate your ability to recognize expressions of errands and diversions in the past 1)Good 2) ½ 3) Not yet

Make up paragraph for 4/21 and 4/22 Follow the model dictado to write a paragraph about what you did in the past. 8 sentences/time of day/2 times/phrases such as Fui al ____ para ___. Write 2 copies of paragraph. List date of absence and date submitted no later than 2 weeks from date of absence. No credit given until student has read and answered questions in Spanish.