Lección 26 para el 23 y 24 de abril

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Advertisements

*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Las Palabras Interrogativas
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Description Sentences
Unit 3 - Grammar The Verb “ir” To Go.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Las Palabras Interrogativas
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Lección 27 para el 25 y 28 de abril
Lección 22 para el ocho y nueve de abril
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 33 para el 16 y 19 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 21 para siete y ocho de abril
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Lección 25 para el 21 y 22 de abril
Lección 23 para el once y catorce de abril
Lección 24 para el 16 y 17 de abril
Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
First Grade Dual High Frequency Words
Talking about where you and others go during free time
Lección 29 para el 25 y 28 de abril ¿Qué tuviste que hacer en la ciudad? What did you have to do in the city?
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Write in Spanish (See pag 96)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
APUNTES: PRETERITE TENSE OF IR, SER, DAR, & HACER
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
The Days of the Week (Los días de la semana).
4.7 invitations, ir+a+inf..
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Preterite of hacer Preview Preterite of hacer
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Description Sentences
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Metas 1) I can describe things I bought using the direct object pronouns in Spanish for "it" or "them". 2) I can exchange information about who does certain.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Quasimodo: Check your homework!
Irregular Preterite Verbs
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Irregular Preterite Verbs: Hacer, Tener, Estar, Poder
Transcripción de la presentación:

Lección 26 para el 23 y 24 de abril ¿Qué hiciste en la ciudad?

Warm up – Translate the following sentences 1) I went to the post office to send a letter. 2) You went to the pharmacy to buy shampoo. 3) He went to the hospital to see the doctor. (yo) fui al correo para enviar una carta. (tú) fuiste a la farmacia para comprar champú. (Él) fue al hospital para ver al médico.

Hoy es _______ el _________ de abril Hoy es _______ el _________ de abril. Warm up: errands in the past Essential question: Are you able to write about what errands you did in the past? Objective: Student is able to write about doing errands in the past. Review of ir with para Intro of verb hacer in preterite tense Verbal quiz using ir and hacer jueves veinticuatro

Calendario – 21 o 22 de abril Self assess for last class: Am I able to write sentences about where I went and what errands I did in the past? Yes Somewhat Not yet

¿Qué tiempo hace? Llueve. Hace frío.

¿Qué tiempo hace? Hace sol. Hace calor.

¡No Olvides! (Don’t forget) Rubrics signed by parents and student were due onThursday, 04/16!- 25 pts. You may turn it in for 20 pts. this week. Schoolnotes.com – account was due 04/16 (25pt) Must be able to access power point files TEACHER NAME: NAN WILLIAMS SCHOOL ZIP CODE: 32205

Make up quiz and absences Anyone who missed possessive prounoun quiz must make it up by 05/02. Retakes after school only 2 Ways to review – both on schoolnotes.com Quizlet.com Possessive Prounoun Review – a powerpoint on my files

Makeup work All makeup work for week ending 04/11 is due this Thursday for B period and this Friday for A period. Please hand in any paragraphs due today. I will set aside time at end of class to work with you on one of them. Check last slide of power points listed on schoolnotes.com. 2 copies of paragraph

Makeup after school – week beginning 04/28 I have workshops and a parents meeting next week. I will only be available for after school makeup on Tuesday and Wednesday after school.

Drill – Quehaceres y diversiones (yo) Fui al correo para enviar una carta Fue aburrido (tú) Fuiste al gimnasio para hacer ejercicio Fue difícil Ella fue al consultorio para ver al medico. Fue serio (nosotros) Fuimos al cine para ver una película Fue graciosa Mis amigos fueron al estadio para mirar the Jaguars Fue divertido

Errands in the city Los quehaceres en la ciudad

(yo) ___al _____ para ____ el museo. centro fui ver El centro

Los quehaceres (errands) correo Fui al ________ para ________ una carta. enviar

Los quehaceres (errands) banco (tú) Fuiste al _______ para_______ un cheque. cobrar

The gas station llenar la estación de servicio (Él) fue a ______________________ para ________ el tanque. llenar

Sports store (nosotros) fuimos a ________________ la tienda deportivo para _________ una _________ de tenis. la tienda deportivo raqueta comprar

Pelota = ball (nosotros) fuimos a ________________ la tienda deportivo para _________ una _________ (ball). la tienda deportivo pelota comprar

Los quehaceres = errands farmacia (yo) fui a la ________ para comprar _________ (soap). jabón

Neighborhood barrio jugar Ellos fueron al ________ para _______ en el parque.

Movie theatre ver cine (yo) Fui al ____ para ____ una _______ . película

The stadium estadio mirar (yo) Fui al ___________ para ______ un partido. mirar

The doctor’s office consultorio ver médico (tú) Fuiste al _____________ para _____ al ________. médico

To return a book (nosotros) Fuimos a la _________ para ________ un libro . biblioteca devolver

New vocab – to check out a book sacar un libro = to check out a book

To check out a book (yo) Fui a la _________ para ______ un libro . biblioteca sacar

To exercise gimnasio Homer fue al __________ para _____________ . hacer ejercicio

El verbo hacer(to do/to make) preterite (past tense) (yo) hice = I did/I made (tú) hiciste = you did/you made (él ) hizo= he did/he made (ella) hizo = he did/he made (Ud. hizo= you (formal) did/made (nosotros/as) hicimos = we did/we made (ellos) hicieron= they did/they made (ellas) hicieron= they did/they made (Uds.) hicieron = You (formal plural) did/made

Translations: Ask what people did at a certain time of the day? ¿Qué hiciste a las seis de la mañana? ¿Qué hizo tu padre a las tres de la tarde? ¿Qué hicieron tus amigos a las nueve de la noche? What did you do at 6:00 am? What did your father do at 3:00 pm? What did your friends do at 9:00 pm?

Example answers ¿Qué hiciste a las seis de la mañana? ¿Qué hizo tu padre a las tres de la tarde? ¿Qué hicieron tus amigos a las nueve de la noche? Fui al hospital para ver el medico. Mi padre fue al correo para enviar una carta. Mis amigos fueron al parque para jugar

Write your own replies ¿Qué hiciste a las seis de la mañana? ¿Qué hizo tu padre a las tres de la tarde? ¿Qué hicieron tus amigos a las seis de la noche?

Work with a partner Practice your conversation and your partners version. I will call on some groups to speak and other students to translate their conversation, so listen carefully. Both will be for a grade. Then complete hacer worksheet.

Make up paragraph for 4/23 and 4/24 Follow the model on slide 30 asking and answering questions with verb hacer. Add one more question asking what we did last week (la semana pasada) and also answer the question. – 8 sentences Write 2 copies of paragraph. List date of absence and date submitted no later than 2 weeks from date of absence. No credit given until student has read and answered questions in Spanish.