Lección 12 – 20 y 24 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Estar with Prepositions
Advertisements

Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 11 DE OCTUBRE Using the banco de palabras, answer the following questions. WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Entrada 28/3 Fill in the charts with the correct forms of hacer and ir/ser in the preterite.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Present Progressive El 24 de febrero El 25,26 de febrero El 2 de marzo.
Copy each sentence. Conjugate the verb in the preterite tense. Remember rules for irregulars!! 1. Yo _______ al ajedrez. (jugar) 2. Nosotros ________ anoche.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vámonos Write out the times in Spanish! 8:15 AM 1:08 PM 10:00 PM.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
5.4 - Mi comunidad My community el banco bank la biblioteca library.
1 Bellringer 10/17 Write the following, then translate. (Write English translation below with words matching up) 1.Ella camina. 2.Nosotros leemos. 3.Uds.
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Write down the regular preterite past tense verb endings:
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Lección 9 – 12 y 18th de febrero
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 8 de marzo del 2017
BELLWORK Write the DLT! I can review the present tense conjugations of estar. I can translate the prepositional phrases often used with estar. I can use.
Lección 10 – 13 y 14 de febrero.
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
El VERBO ESTAR.
Lección 4- el 29 y 30 de enero ¿Quieres ir de compras?
Lección 13 – 25 y 26 de febrero Unit exam is today and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
April 8th “C day” classes (45 min.)
Lección 6 – 4 y 5 de febrero ¿Qué compraste?.
Lección 8 – 10 y 11 de febrero ¿Qué compraste?.
Calentamiento Hoy es lunes, el 6 de febrero
Lección 11 – 19 y 20 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
SER and SUBJECT PRONOUNS
Lección 23 para el once y catorce de abril
Me llamo _________ Clase 601 La fecha es el 28 de noviembre del 2016
Lección 24 para el 16 y 17 de abril
Para hacer ahora 1) What is an “infinitive”?
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Lección 5 – 31 de enero y 4 de febrero
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
ESTAR= to be.
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Preterite of IR.
Hoy es martes el 6 de diciembre
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Description Sentences
It’s the past tense in Spanish
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen.
Vámonos Translate the following sentences into Spanish. Only write the sentences in Spanish. I am going to go to México with (con) my mom. We are going.
El verbo ser TO BE OR NOT TO BE?.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Vámonos We should be on Day 2 of our new passports. Label today (14 de noviembre). Write out the following point breakdown for the test: Listening: 20.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Irregular Preterite Verbs: Hacer, Tener, Estar, Poder
Transcripción de la presentación:

Lección 12 – 20 y 24 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.

Warm up –use past tense Fill in the blank with the correct form of verb given. (Ella) _________/buscar/joyas en la joyeria. ¿Cuánto dinero (tú) _______/pagar/ por la falda? Mi amiga y yo ______ (ir) a la tienda de ropa. Ayer (yo) ________ (vender) un traje viejo. (Uds) _________ /comprar/unos guantes morados. buscó pagaste fuimos vendí compraron

Hoy es _______ el ________ de febrero. lunes veinticuatro Warm up/homework to prepare for test Short conversation Homework check Worksheet in past tense Bingo with numbers Essential question of the day: Am I able to write and talk about buying and selling?

Unit exam on Wednesday and Thursday, Feb. 26th and 27th Make ups are scheduled after school and will be alternate exams. Dictation and questions Exam on all “ar” shoppings verbs in past New verb vender (to sell) Vocabulary (clothing, jewelery, stores, etc) Prices and numbers Writing section, true/false, matching and complete sentences with correct verb forms.

La canción de ubicación Ubicacion: izquierda, derecha, abajo, arriba, delante, detrás, cerca, lejos y algo más, enfrente, encima, y ahora muchachos se acaba la rima  

Una conversación Estudiante #1: ¿A dónde fuiste ayer? Estudiante #2 Fui a la liquidación en _________. Estudiante #1: ¿Qué compraste allí? Estudiante #2: (yo) Compré un _______, ¿Qué te parece? Estudiante #1: Me parece un estilo feo/bonito. or: Me parece que está de moda/no está de moda.

Bingo con números – 10 puntos para el ganador (winner) Fill the worksheet in with any of the following numbers in Spanish, 1-20, 25, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100

Worksheets p. 38-39 Change all verbs to past tense

repaso de números 1- 30 http://www.youtube.com/watch?v=L26jwqF9Zro

Bingo with new vocab – 10 points to winners Use the following vocabulary in Spanish to fill in the squares: Choose six verb phrases: I sold, you sold, he sold, we sold, they sold, I spent, you spent, she spent, we spent, they spent Choose 2 phrases: How does it seem to you?/ It seems to me/ to be in fashion/precio bajo/precio alto Choose the rest from these words: sale, brand, entrance, dress, exit, bargain, suit, style