La familia U3L2 Vocabulario.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocabulario: Familia In this slideshow, you will review words and expressions related to the family.
Advertisements

Objetivos 1) To learn the members of the family 2) to learn how to give their name and age 3) to describe your own family.
LA FAMILIA ARBOL GENEALOGICO DE LA FAMILIA SIMPSON
Mi Familia.
Instructions for presentation about your family
Using “de” and possessive adjectives to show ownership
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
El calentamiento - 1.¿Cuántas clases tienes? 2.¿Quién es el director de la escuela? 3.¿Qué necesitas para la clase de español? 4.¿Dónde vas a alquilar.
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
LA FAMILIA ÁRBOL GENEALÓGICO DE LA FAMILIA SIMPSON
La Familia.
DKP#31 – Write and translate. Pg Nuestro padre es perezoso pero cómico 2.Mis tías no son malas 3.Su mamá es simpática pero no bonita 4.Tus primas.
La familia NOTES & PRACTICE. La madre mother El padre father.
El abuelo Su esposa es la abuela.. La Familia How are the Simpsons helpful in learning family-related vocabulary?
Quasimodo: (son las doce)
*Tienes 3 Minutos* Objective: Vocab/Ideas:
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
La familia.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Antes de empezar En una hoja de papel, escribe todas las palabras que ya sabes que son asociadas con la familia.
This volume comprises of 4 activities developed to test the listening and writing skills students. For more activities you can visit our website at.
Quasimodo: Get your homework assignment out.
Antes de empezar – ¿cuál forma de TENER falta?
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
La familia tradicional de los Simpsons
Me llamo Bart. Voy a hablar de mi familia…
Empecemos- answer in Spanish sentences
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
La familia Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish equivalent.
La familia Simpson.
LET’s MAKE FLASHCARDS!.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Choose a category. You will be given a question. You must give the correct answer. Click to begin.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
La familia. Spanish-speaking countries…  Grandparents usually live with their sons, daughters, & grandchildren.  Family (aunts, uncles, and cousins,
Español 1, Parte A Unidad 3: La Familia.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Español 1 6˚ Hoy es miércoles el 25 de febrero I can tell time in the target language.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Las palabras interrogativas ¿?. Tag questions Igual que en inglés, es una afirmación seguida por (followed by) una pregunta para confirmar. Vives en una.
Día 75 La Familia. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Hoy es miércoles el siete de octubre SWBAT: Identify and recall Spanish words for family members and use vocabulary to describe family members to a partner.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
Repasemos la tarea no había tarea anoche!. la tarea WRITE ten sentences in Spanish about members of your family or the Simpsons. Use the expressions:
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Realidades 1 – Cap. 5A Using “de” to show possession.
Target: I can identify and describe the different members of a family. Warm up: Rewrite the following statements in Spanish correctly. 1.Ana likes books.
Chapter 5 Vocabulario 1. La familia (Family) Los Abuelos (grandparents) Abuelo Abuela.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
La Familia.
Hoy es lunes el 2 de mayo Today is Monday, May 2 Read on pg 226 and fill out exercise 4. Use the chart below La esposa de mi tío es mi tía El padre de.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
La Familia ¿Cómo es tu familia?.
First Grade Dual High Frequency Words
el gran juego de la memoria
You will make a presentation about your family
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Transcripción de la presentación:

La familia U3L2 Vocabulario

Copy the questions down exactly how you see them. After you have seen all of the slides, go back and answer the questions as best you can. Not all slides will have only questions, use the information that is given for your tree. You will have to make up answers later for some questions. And sketch a family tree

¿ Cómo se llama la familia. ¿ Dónde vive la familia ¿ Cómo se llama la familia? ¿ Dónde vive la familia? ¿ La famila tiene perros o gatos?

¿ Cómo se llama el padre? ¿ Cuántos años tiene? ¿ Cuándo es su cumpleaños? ¿ Qué le gusta hacer? ¿ Cuántos hijos tiene? ¿ Tiene una esposa? **Es el hijo de Abe

¿ Cómo se llama la madre? ¿ Cuántos años tiene? ¿ Cuándo es su cumpleaños? ¿ Quién es su esposo? **Tiene dos hermanas.

¿ Cómo se llama el hijo? ¿ Cómo es el hijo? ¿ Cuántos años tiene? ¿ Cuándo es su cumpleaños? ¿ Qué le gusta hacer? ¿ Tiene hermanos o hermanas? ¿ Son mayores o menores? **es el sobrino de Selma.

¿ Cómo se llama la hija? ¿ Cómo es la hija? ¿ Cuántos años tiene? ¿ Cuándo es su cumpleaños? ¿ Qué le gusta hacer? ¿ Cuántos hermanos o hermanas tiene? ¿ Son mayores o menores?

¿ Cómo se llama la hijita? ¿ Cómo es la hijita? ¿ Cuántos años tiene? ¿ Cuándo es su cumpleaños? ¿ Qué le gusta hacer? ¿ Tiene hermanos mayores? ¿ Cuántos tiene? **es la sobrina de patty.

¿ Cómo se llama el abuelo? ¿ Quién es su hijo? ¿ Cuántos años tiene? ¿ Cuándo es su cumpleaños? ¿ Qué le gusta hacer? ¿ Tiene nietos?

Es la madre de Marge. Su nombre es Jackeline. Es la abuela de bart, lisa, y maggie. ¿ Cuántos hijas tiene?

¿ Cómo se llama el perro? ¿Cómo es el perro? ¿ Qué le gusta hacer?

¿ Cómo se llama la gata? ¿Cómo es la gata? ¿ Qué le gusta hacer?

¿ Son las tías de quién? ¿ Tienen hermana? Son las hijas de Jackeline.

¿ Cómo se llama el chico? ¿ Cómo es el chico? ¿ Cuántos años tiene? ¿ Cuándo es su cumpleaños? ¿ Qué le gusta hacer? ¿ Quién es su mejor amigo?

Es el director de la escuela. Se llama Skinner ¿ Cuántos años tiene? ¿ Qué le gusta hacer? ¿ Tiene una novia???

¡ La maestra es la novia del director! ¿ Cuántos años tiene la maestra?

Writing Parts 1, 2, and 3 **Part 1 Now answer all of the questions in Spanish. **Part 2 You will then have to write a description. Tell how the members are related, and continue to match them. Follow the example given below, but use your own or no credit will be given if you follow this example: Homer es el hijo de Abe. Abe es el abuelo de bart. Bart es el hermano mayor de Maggie, Maggie es la nieta de Jackeline…………

***Part 3 Take the information you have gathered and sketch out a family tree. Some characters will not make the tree. Use your imagination and feel free to add new family members.