La clinica de derchos KNOW YOUR RIGHTS CLINIC Informacion:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time.
Advertisements

Para hacer ahora Identifiquen:
Definition
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
Las palabras interrogativas
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
October 30 th & 31 st (SPAN 2). Padre Nuestro En el nombre del padre, el hijo, y el Espíritu Santo, Amen. Padre nuestro, que estás en el cielo. Santificado.
Las Palabras Interrogativas
Question Formation Español Uno.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
Hoy es jueves el 8 de diciembre
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Día número 3 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Día número 24 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
A hacer preguntas en español
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Semester 1 Review.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Question Words.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Hoy es miércoles el doce de septiembre
DUE NOW: What did you learn about las Fallas?
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es________, el __________ de ________ de ______________.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Question Formation Spanish I Page 52.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
How to ask and answer … In Spanish
Las Palabras Interrogativas
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

La clinica de derchos KNOW YOUR RIGHTS CLINIC Informacion: Quien: Abierto a todo Que: Informacion financiaera para renovacion de DACA, ayuda fincanciera para la Universidad (WASFA) y recurzos para salud mental Cuando: Jueves, 28 de Septiembre del 2017 Donde: Carco Theatre 1717 SE Maple Valley Hwy Renton, WA 98057 Information: Who: Open to all What: Financial information for DACA/Renewals, WASFA & Mental Health Resources When: Thursday, Sept. 28th 6-8 PM, 5:30 PM for food Where: Carco Theatre 1717 SE Maple Valley Hwy Renton, WA 98057

Juniors! Today, you will need a fresh piece of notebook paper for a series of written responses, a pencil OR pen, and your packet of readings (Tan, Anzaldua, Baldwin). Please look at our GOALS board. 

2 minute written response: 1) How do you show WHO you are through the language you use? Do you change the way you speak depending on your audience? Do you feel like others judge you (positively or negatively) based on how you speak? Why?

Don’t Judge Me: African American English https://www.youtube.com/watch?v=j7_rihFMB78 3 minute written response

African-American English in the classroom https://www.youtube.com/watch?v=xX1-FgkfWo8

Ebonics controversy https://www.youtube.com/watch?v=KKlmaFQniB0&t=1

3 ways to speak english https://www.youtube.com/watch?v=k9fmJ5xQ_mc

Baldwin Please read Baldwin’s piece “If Black English Isn’t a Language, Tell Me, What Is?” Annotate THOROUGHLY. What words are powerful? What images are powerful? What is his claim? Who is his audience? How do you know? How is this essay similar or different from Anzaldua’s “How to Tame a Wild Tongue?”