Say your memory verse to your 12 o’clock partner.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time.
Advertisements

¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Study your memory verse. Memory verses “Si yo hablase lenguas humanas y angélicas, y no tengo amor, vengo a ser como metal que resuena, o címbalo.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Las Palabras Interrogativas
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Las Palabras Interrogativas
Calentamiento ¿Cuál es la fecha? ¿Qué te gusta hacer el sábado?
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Las Palabras Interrogativas
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Answer the following questions in complete sentences on a blank piece of paper (to be handed in) ¿Qué tipo de trabajo tienen tus padres? ¿Qué.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
1.4 Numbers.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Martes, el 27 de octubre.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Telling Time in Spanish
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Get a laptop, log in, and go to the class website (
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Telling Time in Spanish
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
Quasimodo: Answer the following questions with complete sentences.
Telling Time in Spanish
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Palabras Interrogativas
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Say your memory verse to your 12 o’clock partner. Quasimodo: Say your memory verse to your 12 o’clock partner.

Memory Verses “[El amor] no se goza de la injusticia, mas se goza de la verdad.  Todo lo sufre, todo lo cree, todo lo espera, todo lo soporta.” Primero Corintios trece versículos seis y siete

Question practice: Son las 3 You will be given several questions in the next few minutes. Partner A will ask Partner B the question as written. Partner B must answer it in complete sentences in Spanish. THEN Partner B must find a way to rephrase the question to ask something similar (one of the other ways) and ask it to Partner A. Partner A answers the question and then you wait SILENTLY for me to give you another question for Partner B to start off asking.

Ejemplo: Pregunta: ¿Tomas tú la clase de biología? PARTNER A: ¿Tomas tú la clase de biología? PARTNER B: Sí, tomo la clase de biología. PARTNER B: Tú tomas la clase de biología, ¿no? PARTNER A: Sí, tomo la clase de biología a las ocho de la mañana.

Pregunta: ¿Toman los chicos la clase de literatura?

Pregunta: Las chicas necesitan unos libros para la clase de inglés, ¿no?

Pregunta: ¿Marco estudia por la tarde?

Circumlocution Circumlocution is a fancy word for what you do in the game Catch Phrase. We’ll be doing more and more of this as time goes on. You already know enough Spanish to be able to do some of this now!

¿Cuál clase es? Listen to the descriptions I give you of the following classes. Try and figure out which class I am describing. Es una clase. El maestro es Sr. Gritters. Muchos estudiantes cantan en esta clase. Sr. Bergman enseña la clase. Los estudiantes necesitan calculadores para la clase. Es una clase. El maestro es Sr. Lanning. Los estudiantes hablan sobre animales y trabajan en un laboratorio. Es una clase con Srta. Looyenga. Los estudiantes toman fotos y explican qué pasa en la escuela. Ellos preparan un libro para los estudiantes.

Tu turno Your turn! Pick a class from the list on your vocab sheet. Write up a description of it using the verbs on your vocab sheet and other things we’ve covered this year so far. When you’re done, read it out loud to your 6 o’clock partner to see if they can guess what it is. Once both of you have shared and guessed, head back to your seats and wait quietly.

Catch Phrase Las reglas: Totalmente en español. No usan la palabra en la carta.

To make up points on the quiz: ANYONE IS WELCOME! To earn the opportunity you must: Come to a study session: Thursday 7:30 AM or Thursday Lunch Retake the quiz: Friday Lunch

Tarea: Write out a paragraph description of one class. Don’t use the name of the class. Include things like: What do you need for the class? What do you do in the class? Who is the teacher? What time is the class? Etc…