?Cómo se saluda? how would you greet?-

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Advertisements

To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
TELLING TIME IN SPANISH. What time is it? To ask what time it is, say “¿Qué hora es?”
Telling Time.
Why do we need to know the numbers 1 – 100 in Spanish?
Hoy es lunes, el 20 de agosto.
SP-1 Chapter vocabulary 2
La Familia Bienvenidos ¿Quién Eres? En La Escuela Los Verbos
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can tell time
TELLING TIME IN SPANISH
APUNTES: La Hora (Time)-REV Preguntas with time: How do I start?
La hora Escribe estos apuntes en tu cuaderno de español.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¿Tienes hermanos? Objetivo:
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
First Grade Dual High Frequency Words
Telling Time: ¿Qué hora es?
Agenda -Lesson 5. Days of the week
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Los Numeros
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish
La hora Por Martha Abeille.
La hora.
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es? What time is it?
Agenda -Note-taking: Time HW: Packet on numbers and time
DIALOGUES You have 10 minutes to create your dialogue!
¿Qué hora es?.
Uno. Uno Dos Tres Cuatro Cinco Put them in the correct order Cuatro Cinco Dos Uno Tres.
By the end of this lesson you will be able to:
LOS NÚMEROS CERO UNO DOS TRES CUATRO CINCO.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Números In this slideshow, you will practice how to say numbers in Spanish from 0 to 30.
¿Qué Hora Es?.
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
Cómo decir la hora En Español.
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
¿Qué hora es?.
Los Números y La Hora.
Telling Time in Spanish
Warm Up If someone says, “Mucho gusto.” What should you say back?
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
[C] Notas: ¿Qué hora es? P. 128
uno dos tres cuatro cinco
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many.
Telling Time in Spanish
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
¿Cuántos años tienes? ©VanesaDormi2015.
Telling Time in Spanish
Objetivo: Yo puedo hablar de los números en español.
¿Qué hora es?.
Telling Time Para Empezar.
Telling Time in Spanish
Que hora es? What time is it?.
Hola, ¿qué tal?.
Transcripción de la presentación:

?Cómo se saluda? how would you greet?- pay attention to… la hora (the time) and la persona (the person) 1. Tu mama a las 9:00 por la mañana (am) 2. Tu amigo a las 5:00 por la tarde (pm) 3. Señora Johnson-Reese a las 7 por la noche (pm) 4. Un hombre viejo (an elderly man) a las 12:00 por la tarde (pm)

?Lo viste? (Did you see it?) Coca-Cola’s “America the beautiful” during the superbowl commercials. Cierto o Falso… English is the offical language of the USA? http://www.bing.com/videos/watch/video/coca-cola-america-the-beautiful/12u7uzm5

Statue of Liberty "Give me your tired, your poor, Your huddled masses yearning to breathe free, The wretched refuse of your teeming shore. Send these, the homeless, tempest-tossed to me, I lift my lamp beside the golden door!“ Emma Lazarus New Colossus

resumen Say which number disappears.

10 6 9 8 3 4 2 7 1 5

Un sistema 1 2 3 4 5 uno dos tres cuatro cinco ?Cómo se dice? (KO MOe SAY D SAY) how do you say?) 1 2 3 4 5 uno dos tres cuatro cinco

10 + 10 + 10 + 10 + 10 + Diez y uno = once Diez y dos= doce Diez y tres= trece 10 + Diez y cuatro= catorce 10 + 10 + Diez y cinco= quince OJO: “y” means “and”

Un sistema 6 7 8 9 seis siete ocho nueve ?Cómo se dice? (how do you say?) 6 7 8 9 seis siete ocho nueve

11 once 12 doce trece 13 catorce 14 quince 15

10 + 10 + 10 + 10 + Diez y seis = dieciseis Diez y siete= diecisiete Diez y ocho= dieciocho 10 + Diez y nueve= diecinueve 10 + veinte

11 14 17 18 15 19 20 13 16 12

A: ?Cúantos años tienes? B: Tengo ## años Edad (Age) Let’s learn a new pregunta… how old are you? A: ?Cúantos años tienes? (KWAn-Tos AN-Yo-s T-N-A-s) B: Tengo ## años (TANG-O ___ AN-Yo-s)

Time Out Write down on your half index card 3 of your interests. Try to make yours as unique as possible, what are you interested in that other in the class may not be?

Copy the action as you hear the words… Los Mandatos Copy the action as you hear the words… Hear, See, Act Hear, Act See, Say

Fase 1 Hear- escuchar See- Mirar Do- Hacer

¡Escuchen!

¡Escriban!

¡Lean!

¡Hablen!

¡Miren!

¡Levántense!

¡Siéntense!

¡Repitan!

!Levanten la mano!

Fase 2 Hear- Escuchar Do- Hacer

¡Escuchen!

¡Escriban!

¡Lean!

¡Hablen!

¡Miren!

¡Levántense!

¡Siéntense!

¡Repitan!

!Levanten la mano!

Fase 3 See- Mirar Say- Decir

Simon dice! In groups of 4 play simon says. Rules: To start with the oldest as Simon. Last one standing wins! All four should get the chance to be simon by the end. 5-8 minutes. NO INGLES! After this you will be taking a quiz!

QUIZ! Put everything away except a pencil!

¿Cúantas carpetas hay? (how many folders?) Hay nueve carpetas

¿Cúantas calculadoras hay? “Hay_____ calculadoras” Hay tres calculadoras.

¿Cúantos libros hay? “Hay_____ libros” Hay siete libros

¿Cúantos lapiceros hay? “Hay_____ lapiceros” Hay cuatro lapiceros

¿Cúantos reloj hay? “Hay_____ reloj” Hay un reloj

¿Cúantas sillas hay? “Hay_____ sillas” Hay seis sillas

¿Cúantas tijeras hay? “Hay_____ libros” Hay ocho tijeras

¿Cúantos boligrafos hay? “Hay_____boligrafos” Hay cinco boligrafos

¿Cúantos hay? “Hay_____” cero _______

¿Cúantos escritorios hay? “Hay_____escritorios” Hay dos escritorios

¿Cúantos lapices hay? “Hay _____lapices” Diez lapices

Cosas de la escuela “school supplies” Unos cuadernos Un lápiz Los libros La regla El bolígrafo Las calculadoras

Interpersonal Dialogue A: Hola (nombre) ¿Qué tal? B: Bien. ¿Cómo estás? A: Mal, mi mochila está muy pesada (heavy) B: ¿Por qué? ¿Qué tienes en la mochila? A: Tengo ______ (pulls out an ítem). B: ?Qúe más? A: Tengo ____ (pulls items and names them)

“La mochila pesada” por qué Why? levantarla – pick it up Ayúdame- help me Díme- tell me http://www.youtube.com/watch?v=izbVTWnzBLU