1. ¿Con qué frecuencia usas una pluma?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿infinitive or conjugated?
Advertisements

En la escuela In the following powerpoint you will see different classes and the materials needed for the classes. Please translate the words on your paper.
Unit 2 Lesson 1 ¡Somos estudiantes! -ar Verbs Present Tense Check Get your clicker!!
Conjugaciones de Verbos de ER y IR en el presente
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Unidad 2 Etapa 1 Examencito.
Jeopardy U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Verbos -ar/regular ayudar (a) buscar contestar enseñar entrar (a,en)
Me llamo _________ Clase 11 IL La fecha es el 13 de octubre del 2011
Me llamo _________ Clase 10 N La fecha es el 10 de octubre del 2012
Infinitives The word “infinitive” refers to the unconjugated form of a verb. Simply put, this is the “to” form of a verb; for example, en inglés: en español:
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
THIS IS With Host... Your En la escuela Classroom activities En la claseVerbosAdverbs Others.
Los Mandatos Informales (tú): afirmativos y negativos.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
La frecuencia/verbos sometimes once in a while often never a little rarely always every day to help.
Me llamo ______ Clase 801 La fecha es el 6 de noviembre del 2013 Propósito # 29: ¿Cómo practicamos para la Prueba 5 del martes? Actividad Inicial: Escribe.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how often do you do something?
Direct Objects Srta Geroux Direct Object A noun or pronoun, usually followed by a verb: Who ordered the flan? I tried the soup. In english we can.
¿Qué haces tú en la clase de arte?
Formal Commands of Regular Verbs
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
Objetivo: to state how often we do things.
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
¿Te Acuerdas? What question do you ask to find the Direct object in a sentence? Direct object pronouns go ______ the conjugated verb or __________ to the.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how of ten do you do something? siempre todos los días (lunes, martes, miércoles...) mucho a veces de vez en cuando.
Expressing Frequency With Adverbs
Descubre Lesson 2 Vocabulary
Repaso y práctica School & School Supplies. Las materias =school subjects.
Los útiles escolares.
Adverbios de Frecuencia
ALC 116. Objetivo Yo puedo usar el pasado para decir lo que compré, que color era, y cuanto costó.
Salta para arriba U1L1 Esp. III. When you see the equivalent for your card, be the first to jump up and say the answer on your card!!!
Find the Errors Ser/Estar/Adjectives/Agreem ent Spanish I.
Expressing Frequency siempre todos los días mucho a veces
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
Vocab Obligation Time“AR” verb conjugation Numbers.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Calentamiento Hoy es viernes, el 20 de noviembre 15. Inés es una muchacha cómica. No es ____. a. mexicana b. seria c. linda d. alumna 16. Alejandro no.
Día 3 Español 3 Capt. 3 Mantenerte sano. Calentamiento #3 Escribe las oraciones usando pronombres. (Hint: write once, then re-write using DIRECT OBJECT.
School. la clase - class la clase la escuela - school.
Review for U2E1. Vocabulario Computadora mochila.
Expressing Frequency With Adverbs. How often do you do something? siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca 100%.……………80%…….50%……..40%……..20%…….….0%
ADVERBS These adverbs are used to describe how often you do something.
EJERCICIO SALUDOS 1.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Hoy es martes, el 1 de diciembre
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
Topic 5 Topic 1 Topic 2Topic 3Topic
Lunes, el 15 de octubre Saca una hoja de papel.
Instruciones Move to the adverb of frequency that best describes how often you do the following activities...
Tapas Make a list of 10 objects in the classroom, including color.
Tapas Make a list of 10 objects in the classroom, including color.
Lesson 8 Warm-ups.
Tapas Yo (buscar) 2. Tú (usar) 3. nosotros (entrar)
Misc. warmups Add to Lessons.
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
HAGAN AHORA: TRADUZCA LAS SIGUIENTES FRASES
Understanding and Answering Questions
Tapas Write a sentence using each word
Tapas Translate each sentence from Spanish to English.
Expressing Frequency with Adverbs
Tapas María 5. Ustedes Los maestros 6. Yo
TAPAS Una Encuesta Escolar-
Conjugate estar in the present tense
Tapas Yo (buscar) 2. Tú (usar) 3. nosotros (entrar)
Transcripción de la presentación:

Tapas 16-2-17 siempre, todos los días, mucho, a veces, de vez en cuando, poco, rara vez o nunca. 1. ¿Con qué frecuencia usas una pluma? 2. ¿Con qué frecuencia llevas jeans? 3. ¿Con qué frecuencia llegas tarde a la escuela? 4. ¿Con qué frecuencia preparas la tarea? 5. ¿Con qué frecuencia buscas el papel? 6. ¿Con qué frecuencia sacas una buena nota? 7. ¿Con qué frecuencia miras el pizarrón? 8. ¿Con qué frecuencia enseñas? 9. ¿Con qué frecuencia entras en la clase temprano (early)? 10. ¿Con qué frecuencia escuchas en la clase de ciencias?

AR verb Game 1.Make your answer key. 2.Put your initials on the slip of paper. 3.Roll to see who goes first. 4. If you get the answer right, stay where you are. 5. If you get the answer wrong, move back a space.