Día 4 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Present Subjunctive A verb is characterized by its mood and its tense The tense indicates the time of the action The present, preterite, imperfect and.
Advertisements

¡A pasarlo bien!Gramática 1 Repaso: Ir a + infinitive in the imperfect Preview Ir a + infinitive in the imperfect Grammar Guys.
Un repaso del subjuntivo Español AP. ¿Qué es?  The subjunctive is the mood of the subordinate (dependent) clause whose action is determined by the verb.
El imperfecto del subjuntivo Espanol IV. How to form 1. Go to the ellos/ellas/Uds. form of the preterite tense 2. Drop the –ron 3. And the imperfect subjunctive.
Present Perfect and Pluperfect
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
  Jugó=he/she played  Use the preterite tense for past actions that are viewed as over and are not being connected to the present. ¿Te acuerdas?
El futuro perfecto y el condicional perfecto Avancemos 4 página 292.
Two Past Tense Verbs in the Same Sentence Dos acciones pasadas en la misma frase preterite imperfect.
English Connection Both English and Spanish form compound tenses with a helping verb followed by the past participle of the main verb. English helping.
El pretérito -ir, -er Spanish II.
Español 5-6 El segundo semestre
1. When I’m hungry I eat pizza.
Día 57-NS & NM el 8 de noviembre Horario regular
Día 8 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
The Present Tense of tener (to have)
Notes #8 The past perfect indicative (el pretérito pluscuamperfecto del indicativo) is used to talk about what someone had done or what had occurred before.
Día 19 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día 6 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
The past perfect subjunctive (el pluscuamperfecto de subjuntivo), also called the pluperfect subjunctive, is formed with the past subjunctive of haber.
Perfect Tenses (Los tiempos perfectos)
El imperfecto Los verbos -AR Ch. 3 - Imperfect -AR Verbs.
Día 10 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día 12 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día 11 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Calentamiento Hoy es lunes, el 6 de marzo
Perfect tenses Presente Perfecto y Pasado Perfecto
Día 18 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
The past perfect subjunctive (el pluscuamperfecto del subjuntivo) is also called the pluperfect subjunctive. Its formed with the past subjunctive of haber.
Día 26 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día 26 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
El Pluscuamperfecto del Subjuntivo (Past perfect Subjunctive)
El futuro Unit 5.
Futuro y condicional Usos y formas.
Día 51–Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día 50–Español 4 NS (HL) y NM (SL)
The Progressive Tenses
#10- The Past Perfect (el pretérito pluscuamperfecto del infinitivo)
Si lo comemos todo, ganamos el concurso.
Time Expression with Hacer
L15 – Introducción al presente perfecto
Día 52-NS y NM El 1º de noviembre.
El presente perfecto.
ANTE TODO The past perfect subjunctive (el pluscuamperfecto de subjuntivo), also called the pluperfect subjunctive, is formed with the past subjunctive.
Día 3 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 60—español 1 El 14 de noviembre Horario Regular
Vamonos You have 5 minutes to complete the worksheet from Friday for a classwork stamp. Then, I will collect the green passports.
El Condicional Unit 7.
Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular
Present perfect subjunctive This is the verb AFTER haber
Día número 102—español 1 El 5 de febrero
Día 54-NS y NM el 3 de noviembre día mínimo
Día 55-NS y NM el 4 de noviembre Horario regular
Día 56-NS el 7 de noviembre Horario regular
Día 56—NM el 7 de noviembre Horario regular
Past subjunctive Spanish IV ch. 6 E. Mauri.
Metas: 1) Puedo repasar el vocabulario y la gramática del capítulo en preparación para el examen. 2) Puedo entender, escuchar y leer sobre las dificultades.
Día número 59 Español 1—Acelerado
Present perfect subjunctive mood
Día 25 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 57 Español 1—Acelerado
Día número 59—español 1 El 10 de noviembre Horario Regular
El condicional Español 3: Capítulo 8.
El subjuntivo vs. el indicativo en cláusulas adjetivas
El Presente Perfecto y el Pluscuamperfecto
Día número 118—español 1 El 1º de marzo
Día 27—NM Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
U3EI – El Pasado Perfecto del Subjuntivo
Día 53-NS y NM el 2 de noviembre
Español Semana 6 Hoy es martes, el diecisiete de septiembre de 2019 Vocabulario: Copia el español y traduce al inglés carnet de identidad sacar.
Transcripción de la presentación:

Día 4 –Español 4 NS (HL) y NM (SL) LAS METAS DE HOY: Aprender los nombre de la conjugaciones y cómo se conjugan los verbos regulares en cada forma. Aprender lo que explicamos sobre la tarea WS 925. Memorizar los nombres, las conjugaciones y cuando se usan las cuatro formas del subjuntivo.

Día 4 –Español 4 NS (HL) y NM (SL) Distribuir las instrucciones para el cuaderno de 3 argollas. Explicar los requisitos para el cuaderno de tres argollas.

Día 4 –Español 4 NS (HL) y NM (SL) LEER el boletín https://docs.google.com/document/d/1GvOdkYY5m0b5SKdzOfRYLyeSeppYNf4g96Dw-4KnI38/edit?ts=599b5c7b

¿Cómo se conjuga el verbo HABLAR en el… Usa el Folleto de Gramática para darle un examencito a tu compañero sobre las conjugaciones regulares. Por ejemplo: Pregúntale cómo se conjugan los verbos regulares como HABLAR, COMER, VIVIR en diferentes tiempos: ¿Cómo se conjuga el verbo HABLAR en el… Pretérito? Presente Perfecto? Futuro? etc.

Corregir y Aprender de la tarea (WS 925)

Nombre________________________________Fecha________________Per_______ WS 925 Repaso de los verbos en español   Traduce los verbos al español. 1. Infinitive: to study: _________________________________________________ 2. Present Participle: studying: __________________________________________ 3. Past Participle: studied: _____________________________________________ Never use a past participle without a helping verb! This is NOT the past tense! 4. Present: I study: ____________________________________________________ 5. Preterit: I studied: __________________________________________________ Completed action or reaction to a specific event! 6. Imperfect: I was studying: ____________________________________________ On-going/ Repeated / Description. Remember Tenía for possession. “Would” = repeated. 7. Conditional: I would study if/but: ____________________________________ 8. Future: I will study: _________________________________________________ 9. Present Perfect: I have studied: ______________________________________ 10. Pluperfect: I had studied: ____________________________________________

WS 925 Repaso de los verbos en español 11. Future Perfect: I will have studied: ____________________________________ 12. Conditional Perfect: I would have studied if/but: ________________________ 13. Present Subjunctive: She hopes that I will study (not done yet). _____________________________________________________________________ 14. Present Perfect Subjunctive: She hopes that I (have) studied. _____________________________________________________________________ 15. Imperfect Subjunctive: She hoped that I would study (not done yet). 16. Pluperfect Subjunctive: She doubted that I (had) studied. _____________________________________________________________________17. If I study, I will get a good grade. ____________________________________ 18. If I studied, I would get a good grade. ________________________________ 19. Informal imperative (aff and neg):Tim, ¡study! / Don’t study! ______________ 20. Formal Imperative (aff and neg): Sir, study! / Don’t study! _________________ 21. Plural Imperative (aff and neg): Study, you guys! / Don’t study! ___________ 22. Imperative that includes the speaker: Let’s study! ______________________

LA TAREA Completa la información en el plan de estudios (syllabus). Mándame un correo electrónico con la siguiente información El nombre de tus padres Su correo electrónico Su número de teléfono Estudia lo que aprendimos hoy. Aprende los nombre de la conjugaciones y cómo se conjugan los verbos regulares en cada forma. Aprende lo que explicamos sobre la tarea WS 925. Memoriza los nombres, las conjugaciones y cuando se usan las cuatro formas del subjuntivo.