Target: read –AR verbs for meaning

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
Advertisements

DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
Tener que vs. Hay que Se prohíbe ….
el 17 de diciembre 4 = 12,11,10 correct
el 18 de diciembre 1)La profesora y los alumnos están. 2)La profesora enseña. 3)Ella enseña geografía. 4)Él levanta la mano cuando tiene una pregunta.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Regular Present Tense Verbs in Spanish Profesora: Señora Urquiza.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Las Palabras Interrogativas
Target: uses AR verbs to talk about school
Español 3 24 de febrero de 2017.
El 1 de febrero a d b f e g c.
Las Palabras Interrogativas
Gustar V. Encantar.
La profesora y los alumnos están. La profesora enseña.
Present tense conjugations of regular –AR verbs
Target: Use IR to say how people get to school
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
el 31 de enero Ellos son de Manta, Ecuador. Ellos tienen 12 años.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Español 1 Unidad 2 Etapa 1.
Saying what someone likes
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Warm up.
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Conjugating -ar verbs Spanish 1 Sra. Lear.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Regular –ar (present tense)
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Palabras Interrogativas
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Target: read –AR verbs for meaning el 6 de febrero Find the Spanish for each English translation: He’s not wearing pants! a) ¿Participas o no? She doesn’t study? b) ¡Vomitan! Are you in or out? c) No lleva pantalones. Are you about finished? d) ¿Terminas tú? They’re throwing up! e) Llevamos mucho. We’re handling a lot. f) ¿No estudia? c f a d b e Don’t rely on a direct translation! You might say something REALLY strange!

Things that happen when you google translate: “to vomit” Target: read –AR verbs for meaning el 6 de febrero Things that happen when you google translate: “to vomit”

Think about what your infinitive would be, then conjugate your verb! to get a present – to email - to drive someone – To receive - recibir To send a message- mandar un mensaje To carry - llevar

el 9 de febrero el 4 de febrero Segunda Lección – Target: using plural nouns to talk about school supplies el 9 de febrero el 4 de febrero Segunda Lección – 1) Say what kids bring to school: a) How do you say the school supplies, the backpack, the book, the notebook, the pen, the pencil, the piece of paper? b) How do you say I bring / carry? 2) Conjugate regular –AR verbs in the present tense: a) How do you say to bring/carry? What does it end in? b) What is that form of verb called? c) How do you conjugate llevar in the YO form? What does it mean? (3 things) d) The tú form? What does it mean? (3 things) The él form? The ella form? (3 things) The ellos/ellas form? What do they mean?

Talk about how to succeed in a class: Target: Use –AR verbs to talk about school activities el 10 de febrero Talk about how to succeed in a class: How do you ask: How do you participate in class? Where does the “do” come from? How do you say I bring my stuff, I pay attention, I raise my hand, I study, I take my test, I get good grades! What are the infinitives? to bring stuff to pay attention to raise the hand to study to take a test to get grades d) How do you ask your friend if he does them?

¿Cómo participas tú en la clase? Yo llevo mis cosas. Target: Use –AR verbs to talk about school activities ¿Cómo participas tú en la clase? Yo llevo mis cosas. Yo presto atención. Yo levanto la mano. Yo estudio, estudio, estudio. Yo tomo mi examen. Yo saco notas buenas. Infinitive? Meaning? llevar prestar levantar estudiar tomar sacar to bring to pay to raise to study to take to earn/ get Look at the Theme Question above. Think! How would you ask a friend if he/she does the things above? Do you bring your things? Do you pay attention? Guoin Series: TPR actions: llevo – carry books presto atención – make big eyes, mouth open levanto la mano – raise hand estudio – pretend to read tomo examen – write in the air saco notas buenas – show off report card or do thumbs up… Repeat line 1 three or four times. Kids ask partners trigger question. Answer using line 1. Turn off screen. Teachers asks trigger question to indiv kids. They answer from memory. Screen light on again. Repeat line 2 three or four times. Then lines 1 and 2. Kids practice with trigger question. Turn off screen. Teacher asks trigger q to indiv kids. Screen light on again. Repeat line 3 three or four times. Then lines 2 and 3, then lines 1, 2, and 3. Let kids practice with eachother. Then ask trigger question. Check for meaning…teacher acts out motions in mixed order and kids give verb only. Add on lines 4, then 5, then 6.

¿Cómo participas tú en la clase? Do you bring your things? Target: Use –AR verbs to talk about school activities ¿Cómo participas tú en la clase? Yo llevo mis cosas. Yo presto atención. Yo levanto la mano. Yo estudio, estudio, estudio. Yo tomo mi examen. Yo saco notas buenas. tú ¿ tus cosas? llev as ¿Prestas tú atención? Do you bring your things? Do you pay attention? How to explain the “do” in the question: tú means you. llevas means bring. you bring – tú llevas when you flip flop the order of those words, a “do” pops out. there’s no word for “do” in a question. How do you make a “do” when you ask a question? You flip flop the order of the subject and verb and a “do” pops out.

¿ tú Do estudias ? you study ? Saying “Do” in a question…. Target: How to form a question Saying “Do” in a question…. How do you ask… Do you study? ¿ tú Do estudias ? you study ? How to explain the “do” in the question: tú means you. llevas means bring. you bring – tú llevas when you flip flop the order of those words, a “do” pops out. there’s no word for “do” in a question. How do you make a “do” when you ask a question? You flip flop the order of the subject and verb and a “do” pops out.

¿ tú Do llevas ? you wear ? Saying “Do” in a question…. Target: How to form a question Saying “Do” in a question…. How do you ask… Do you wear? ¿ tú Do llevas ? you wear ? How to explain the “do” in the question: tú means you. llevas means bring. you bring – tú llevas when you flip flop the order of those words, a “do” pops out. there’s no word for “do” in a question. How do you make a “do” when you ask a question? You flip flop the order of the subject and verb and a “do” pops out.

¿ tú Do tomas ? you take ? Saying “Do” in a question…. Target: How to form a question Saying “Do” in a question…. How do you ask… Do you take? ¿ tú Do tomas ? you take ? How to explain the “do” in the question: tú means you. llevas means bring. you bring – tú llevas when you flip flop the order of those words, a “do” pops out. there’s no word for “do” in a question. How do you make a “do” when you ask a question? You flip flop the order of the subject and verb and a “do” pops out.

¿Cómo participas tú en la clase? Target: Use –AR verbs to talk about school activities ¿Cómo participas tú en la clase? ¿Llevas tú tus cosas? ¿Prestas tú atención? ¿Levantas tú la mano? ¿Estudias tú? ¿Tomas tú tu examen? ¿Sacas tú notas buenas? llevar prestar levantar estudiar tomar sacar Did you see that to say I raise my hand you didn’t use the word mi? Spanish speakers don’t use possessives (mi, tu, su) with parts of the body. They just say the.

¿Llevas tú tus cosas? ¿Prestas tú atención? ¿Levantas tú la mano? Target: Use –AR verbs to talk about school activities ¿Llevas tú tus cosas? ¿Prestas tú atención? ¿Levantas tú la mano? ¿Estudias tú? ¿Tomas tú tu examen? ¿Sacas tú notas buenas? llevar prestar levantar estudiar tomar sacar

Llevar - to bring, wear, carry Target: Use –AR verbs to talk about school activities Llevar - to bring, wear, carry Levantar - to raise Yo Tú Él Ella Usted llevo levanto Nosotros Vosotros Ellos Ellas Ustedes levantas llevas lleva levanta levantan llevan lleva levanta llevan levantan lleva levanta llevan levantan

Hablar - to talk, speak Yo hablo Nosotros Tú Vosotros Él hablas Ellos Target: Use –AR verbs to talk about school activities Hablar - to talk, speak Yo Tú Él Ella Usted hablo Nosotros Vosotros Ellos Ellas Ustedes hablas habla hablan habla hablan habla hablan

Talk about how to succeed in a class: Target: Use –AR verbs to talk about school activities el 6 de febrero Talk about how to succeed in a class: How do you ask: How do you participate in class? Where does the “do” come from? How do you say I bring my stuff, I pay attention, I don’t talk, I raise my hand, I study, I take my test, I get good grades! What are the infinitives? to talk to bring stuff to pay attention to raise the hand to study to take a test to get grades d) How do you ask your friend if he does them?