Cap. 2 En el restaurante Pick up una hoja de calentamiento at the front of the room. En una hoja de papel, en silencio. Write 5 things you would possibly.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
This is an interactive presentation
Me llamo __________ La fecha es el 25 de septiembre del Proposito# 3 – Repaso de gramatica, conjuguemos verbos.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Possessive Adjectives
EL VERBO TENER Una introducción. For all verbs in Spanish the subject pronouns are not necessary. You can tell who is doing the verb by the ending.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Esp 222/8/12 Hoy es el veintidós de agosto. Objective: –Students will be able to present basic greetings in Spanish & use me gusta properly. Saquen la.
Repaso del Vocabulario TPR. The Conjugation Process 1 st – Go to the infinitive – Sacar 2 nd – Keep the stem - Sac 3 rd – Add the memorized endings Yo.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Me llamo ____________Clase 9N La fecha es el 20 de diciembre del 2011 Propósito # 29: ¿Cómo eres tú ? Actividad Inicial: Copy and complete the sentences.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Capítulo Uno: Primer paso
Indirect Objects and Indirect object pronouns. What is an Indirect object? The indirect object answers the question "To whom?" or "For whom?" the action.
Spanish 2 el 20 de noviembre Bell Dinger el 16 de noviembre Write out the entire sentence. Then put correct form of ser or estar to describe how the.
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Repaso Breve. Two-Form Verbs In Spanish, some verbs have only two forms. I like to call these verbs two- form verbs. The most common two-form verb is.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
¡Sí, me gusta!. Repaso Remember me gusta? You learned to use me gusta for talking about what I like to do. You learned to use te gusta to say what you.
Tener “To Have” La clase de español I.
Los interrogativos.
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
Los interrogativos.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Avancemos 2 – Unidad 1 Lección 1
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
How does “gustar” work? “I like pizza.” “Elena likes to swim.”
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
E STUDIANTES DE E SPAÑOL U NO : This PowerPoint has been designed to familiarize you with the verb Ir (to go). Please view these slides and complete the.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
Me llamo __________ Clase 9 N La fecha es el 17 de enero del 2012 Propósito # 36: ¿Como terminamos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial: Copia y.
Forming questions Grammar Essential 1.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
La campana (Write Everything!!!!) 1.What is an example of a stem-changing verb? 2.¿Cómo conjugas el verbo pedir en todas las formas? 3.¿Qué significa el.
THIS IS With Host... Your Vocabulario de & Artículos Describing things ¿por qué? & porque Gustar Random.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Write out the following conversation in the correct order:
Review of Tener and the Direct Object Pronouns.  What does “tener” mean?  To have  Forms of Tener:  Yo tengo  Tú tienes  Él, Ella, Usted tiene 
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Las Preguntas (the questions) pg
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Transcripción de la presentación:

Cap. 2 En el restaurante Pick up una hoja de calentamiento at the front of the room. En una hoja de papel, en silencio. Write 5 things you would possibly say to or ask a waiter at a restaurant.

Cap. 6 La Familia Pick up una hoja de calentamiento, at the front of the room to complete the warm-up. Be sure to put the date on your warmups! En silencio,Write down 5 of your family member’s names and titles. Then write down why you are glad that they are a part of your family. What makes them unique and or special in your eyes?

Calentamiento Sp2 10 de noviembre Pick up a Sp2 Calendar at the front of the room & circle all of our important dates En la hoja de calentamiento, en silencio TB p. 35 # 3 y 4 Oraciones Completas

Calentamiento Sp1 10 de noviembre Pick up a Sp2 Calendar at the front of the room & circle all of our important dates En la hoja de calentamiento, en silencio TB p. 172 # 2 y 3 Oraciones Completas

Calentamiento Sp2 11 de noviembre En la hoja de calentamiento, en silencio TB p. 38 # 6 Oraciones Completas

Calentamiento Sp1 11 de noviembre Write the answer to the following en la hoja de calentamiento, en silencio Sentence starter: Yo tengo (I have)…. 1. ¿ Cuantos hermanos tienes? 2. ¿ Cuantos amigos muy buenos tienes? 3. ¿ Cuantos profesores tienes? 4. ¿ Cuantos años tienes?

En la hoja de calentamiento TB p. 39 #8 Oraciones Completas Prueba de lectura #1 Saquen la tarea y Abran sus Libros TB p. 48 # 1-4 Trade with your shoulder partner and put graded by at the top along with your name.

Prueba de lectura #1 Abren sus libros TB p. 188 # 1-5 Saquen una hoja de papel y pongan sus nombres (name) You have 20 minutes to finish your quiz. Use complete sentences, your vocabulary list, and a dictionary if needed.

Movie Palabras con Vocabulario Saquen una hoja de papel Saquen la lista de Vocabulario Titulo: Movie Palabras con Vocabulario You will write all of the vocabulary words that you see and hear in Spanish along with the character’s name.

Esp. II Actividades Auditivas Saquen el cuaderno de actividades (WB) If you forgot yours, you will complete your work en una hoja de papel Abran sus cuadernos a… P. A5 (B) P. A5 (C) P. A6(D)

Why do we conjugate? Pick up a Fresh Prince of Bel-Air lyrics sheet from the front of the room Saquen una pluma/boligrafo (something to write with) Next, Saquen una hoja de papel. Titulo: Apuntes –AR Verbs

On your warm-up sheet: Write the correct subject pronouns for the following… Example: John - el él / ella / Ud. 1. Cassandra 2. you 3. You (formal) 4. El Profesor 5. Las alumnas 6. Mis amigos 7. Mis amigos y yo 8. Y’all 9. I 10. We nosotros X ellos / ellas / Uds.

Completen en la hoja de calentamiento, en silencio con Vocabulario Cap Completen en la hoja de calentamiento, en silencio con Vocabulario Cap. 4 (Vender= to sell) 1. Se vende pan en la ______. 2.Se venden verduras en la ______. 3. Se vende pescado en la ______. 4. Se venden pasteles en la ______. 5. Se vende carne en la ______.

En la hoja de calentamiento, en silencio. Complete using Ch En la hoja de calentamiento, en silencio. Complete using Ch. 6 Vocabulario Oraciones Completas 1.  ¿Es grande o pequeña tu familia? 2. ¿Cuántos hermanos tienes? 3. ¿Prefieres perros o gatos? 4. ¿Cuál es el miembro de tu familia más interesante? ¿Por qué? 5. ¿Qué actividades haces con tu familia?  

SSR En la hoja de SSR, en silencio TB P. 46 # 1-6 La Comida Mexicana

Prueba Auditiva En el cuaderno de actividades, Pagina, A9 y A10 Actividad (B) Actividad ( C) Actividad (D)

Pop Quiz (La Familia) Saquen una hoja de papel Number from #1-10 Nombre (name) y Fecha (date) You have 10 minutos! Buena Suerte!

En la hoja de calentamiento, en silencio. Complete using Ch En la hoja de calentamiento, en silencio. Complete using Ch. 6 Vocabulario El esposo de mi madre es mi _______. El padre de mi madre es mi __________. La hermana de mi madre es mi________. Mi papa y mi mama son mis _______. El hijo de mi tio es mi _______.

Una Fiesta

Proyecto- La familia Complete family tree (10 family members) Complete descriptions of 4 family members: Photo

Proyecto y Examen - Una Fiesta Completen una lista de los invitados en una hoja de papel Nombres del invitados VIP (#1,#2) Planear la fiesta (Fill out your boxes) Completen el bosquejo en una hoja de papel (Outline Format) Prepara una visual (la invitacion) Te invito a __________ (nombre de la fiesta) El dia ____________ (Date) De ______ a _______ (La Hora) La direccion es _________ (Location) Vestimenta ____________ (Dress) 6. Memorizar el proyecto y pon apuntes en una tarjeta. (This is what you will use to present)

Prepara una visual (la invitacion) Decoren y usen fotos Copy down en una hoja de papel Te invito a __________ (nombre de la fiesta) El dia ____________ (Date) De ______ a _______ (La Hora) La direccion es _________ (Location) Vestimenta ____________ (Dress)

Proyecto y Examen - Una Fiesta Completen una lista de los invitados en una hoja de papel Nombres del invitados VIP (#1,#2) Planear la fiesta (Fill out your boxes) Completen el bosquejo en una hoja de papel (Outline Format) Prepara una visual (la invitacion) Te invito a __________ (nombre de la fiesta) El dia ____________ (Date) De ______ a _______ (La Hora) La direccion es _________ (Location) Vestimenta ____________ (Dress) 6. Memorizar el proyecto y pon apuntes en una tarjeta. (This is what you will use to present)

Lista de 5 Preguntas En una hoja de papel Escriban una lista de 5 preguntas para hacer a los otros presentadores De informacion no incluyeron en la presentacion

Presentaciones Recuerden: This is a 6 wks exam grade! Necesitas traer contigo: Tu bosquejo La invitacion Lista de 5 preguntas Tarjeta con apuntes ( Flash card with notes) Tu presentacion tiene que durar por 1 minuto y puedes usar la tarjeta Recuerden: This is a 6 wks exam grade!

Proyecto y Examen - Una Fiesta Completen una lista de los invitados en una hoja de papel Nombres del invitados VIP (#1,#2) Planear la fiesta (Fill out your boxes) Completen el bosquejo en una hoja de papel (Outline Format) Prepara una visual (la invitacion) Te invito a __________ (nombre de la fiesta) El dia ____________ (Date) De ______ a _______ (La Hora) La direccion es _________ (Location) Vestimenta ____________ (Dress) 6. Memorizar el proyecto y pon apuntes en una tarjeta. (This is what you will use to present)

Lista de Preguntas Copy down the list of questions and their translations en una hoja de papel, en silencio They will be used for tomorrow’s presentaciones. What is his/her favorite color? Cual es su color favorito? 2. What is his/her favorite food? Cual es su comida favorita? 3. What is his/her favorite type of music? Que tipo de musica le gusta? 4. Does he/she have a pet? Tiene un animal domestico? 5. Does he/she have brothers or sisters? Tiene hermanos o hermanas?

Proyecto: La Familia Presentaciones martes y miercoles (Tues. & Wed.) Remember this is your 6 weeks exam grade! Print out your 5 page presentation & bring to class along with your visual and questions. You will present on 1 person for 1 minute. Your presentation will be memorized.

Foto Este/a es mi _________________________. Se llama ____________________. Es ______________________________. Tiene ___________________ años. Le gusta ___________________________. Debe ______________________________.

Project Visual Crear una visual using both sides of una hoja de papel On front: Image of the family member that you are presenting about. On back: Decorar el arbol genealogico (family tree) with pictures and or symbols that represent all 10 family members.

Proyecto: La Familia Login and go to http://classjump.com/delgadospanish Left hand corner of your screen click: Classes – Spanish 1 Scroll down to Class Dowloads Click on sp1_FamilyProjectTEMPLATE Type up all of your project information Save to your H drive as SP1FamilyProject E-mail to yourself Print at home & bring Monday

Typing in Spanish On Word Document Click Tools Click Language Click Set Language Select Spanish (Mexico) Press OK

Calentamiento BRING WORKBOOK & Textbook Wed & Thursday!!! Pick up a handout from the front of the room by the radio. Read over the ad and circle your answers You have 5 minutos. BRING WORKBOOK & Textbook Wed & Thursday!!! Oral Evaluation Tomorrow 

ESP I Calentamiento Saquen la evaluacion oral Look over your short answers/ questions for each section Circle any words that you need help pronouncing **Correct your answers if needed

Evaluacion Oral ESP II You will work in pairs You will ask your partner 3 questions and you will answer in Spanish Get up & Sit with your partner Choose 3 questions from each section for tomorrow!

Calentamiento BRING WORKBOOK & Textbook Wed & Thursday!!! Saquen Barcos de Guerra (AR Verbs) We will play for 20 minutos Let the games begin!!!!! BRING WORKBOOK & Textbook Wed & Thursday!!! Oral Evaluation TOMORROW 

Evaluacion Oral 1.      For the oral evaluation, your teacher will ask you four of the questions from one of these situations. 2.      You will not be able to pick a specific situation. The situations will be randomly chosen, so you need to study all of them. 3.      You will only hear the question and will not be able to see it. 4.      You will only need to answer with a short answer.

I. La escuela 1.      ¿Cómo vas a la escuela? 2.      ¿ A qué hora llegas a la escuela? 3.      ¿Cómo es tu escuela? 4.      ¿ Cuáles son los materiales que necesitas para tus clases? 5.      ¿Qué estudias en la escuela? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Por qué?

II. La Familia   1. ¿Es grande o pequeña tu familia? 2. ¿Cuántos hermanos tienes? 3. ¿Prefieres perros o gatos? 4. ¿Cuál es el miembro de tu familia más interesante? ¿Por qué? 5. ¿Qué actividades haces con tu familia?

III. Celebraciones: La fiesta de cumpleaños   1. ¿Cuántos años tienes? 2. ¿Cuándo es tu cumpleaños? 3. ¿A qué hora es la fiesta? 4. ¿Dónde es la fiesta? 5. ¿Qué comida hay?

IV. Los deportes   1. ¿Qué deportes juegas? 2. ¿Es un deporte de equipo o individual? 3. ¿Dónde se juega? 4.      ¿Quién es tu jugador favorito? 5.      ¿Cuál es tu equipo favorito? 6. ¿Prefieres ser jugador o espectador?

Evaluacion Oral Sit with your partner You have 10 minutes to practice then you will return to your seat. Make sure your have your workbook! If you have already presented, work on the REPASO!

Evaluacion Oral You have 10 minutes to practice at your desk. Do not disturb others around you. Make sure you have your workbook.