Check List Cirugía Pediátrica

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
What kind of verb is JUGAR? An ________ VERB. It is also a Stem-Changing verb. What stem-changing verb did we see a few chapters ago? _________________.
Advertisements

Los verbos estar y ser “to be”
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Bienvenidos Objetivos Agenda 1.Actividad Inicial: 10 min 2.Pre-Assessment: 20 min 3.Actividad Individual: 10 min 4.Group-Formation: 10 min 5.KWL-La ciudad:
 Tienen que sacar (Take out): Tarea, el lápiz (pencil), y la agenda  Caldo: ¿En qué mes estamos?
Complete this PowerPoint to study the Food Unit. The directions are in the notes section of each slide. Follow the examples. Grading Each slide complete=
En un restauranteEn un hotel PasatiemposEl trabajo el vinoel pagodescargar músicauna habitación el jefenadarla recepciónel chorizo media pensiónel menú.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Saber y conocer “to know”.
Español de octubre.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
CALENTAMIENTO Escribe el adjetivo correcto. 1.Yo soy un chico. 2.Tú eres una chica. 3.Nosotros somos unas estudiantes. 4.Vosotros sois unos chicos. 5.Ellos.
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
Realidades II EXAMEN HABLADO Capítulos 1A y 1B. PROCEDURE  4-7 days before test day:  You are told the questions and given some time to prepare answers.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
APPENDICULAR SKELETON. The human appendicular skeleton is composed of the bones of the upper limbs and the lower limbs. It also includes the pectoral.
Description Sentences
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
VERBO SER Y ESTAR (VERB TO BE)
Prevención Hipotermia Inadvertida en Pabellón
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Valet Expectations Equitas believes that to fulfill our mission we must work together as partners and model safe behavior for our scholars. During valet.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 9 de diciembre de 2016.
POSSESSIVE ADJECTIVES
Presentation 1 Health Care Services
Vocabulario Podrán encontrar la lista del vocabulario en el folder “Día de los muertos Unit” en la pagina web de la escuela.
Egg Baby Project Spanish II.
News from K62/ Noticias de K62
PowerPoint Templates provided by PresentationPoint.com Software solutions for digital signage and data driven presentations.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Possessive Adjectives
The Verb TENER.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
¿Qué hora es?.
An Animated PowerPoint Template. This 2007 PowerPoint contains video animation, but does not support text over video. The PowerPoint 2010 version includes.
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Hoy es lunes el veintidos de octubre
Verb to be FORMA AFIRMATIVA FORMA NEGATIVA FORMA INTERROGATIVA
Subject Pronouns The subject of a sentence tells who is doing the action. You often use people’s names as the subject. Gregorio escucha musica. -- Greg.
Description Sentences
Page 228 Realidades 1 Tener, Poner, Hacer.
Development of the concert programme
6.2 Needs + Plans.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER.
Jugar.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER.
Demonstrative adjectives; adverbs of place
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Conjugating.
Conjugating.
Please sign up for Remind for this class!
a. Which job do you think pays more? I think an assistant chef earns more, as he spends all day working, while the dog walker earns according to the dogs.
Transcripción de la presentación:

Check List Cirugía Pediátrica Antes de la Inducción INGRESO Antes de la Incisión EN SALA Antes de salir de Sala SALIDA EL ANESTESIOLOGO Y LA CIRCULANTE JUNTOS CONFIRMARON: IDENTIDAD DEL PACIENTE? ABORDAJE(S) OPERATORIOS? PROCEDIMIENTO(S) A REALIZAR? ALERGIA A MEDICAMENTOS? PLAN PARA PREVENIR HIPOTERMIA? NECESIDAD DE PRODUCTOS HEMATICOS? EN CASO AFIRMATIVO, FUE NOTIFICADO EL BANCO DE SANGRE? CONFIRMO EL ANESTESIOLOGO: ACCESO IV ADECUADO PARA PROCEDIMIENTO(S) ANTICIPADO? POSIBLE, VIA AEREA DIFICIL/ASPIRACION? EN CASO AFIRMATIVO, SE DISCUTIO UN PLAN DE MANEJO A TAL SITUACION? PACIENTE: R.M. : SE PRESENTARON LOS MIEMBROS DEL EQUIPO OPERATORIO POR NOMBRE Y ROL? CONFIRMO EL CIRUJANO VERBALMENTE AL EQUIPO: PACIENTE, ABORDAJE, Y PROCEDIMIENTO(S)? SE REVISO ESTUDIOS PRE-OP RELEVANTES? CONFIGURACION DE EQUIPO ADECUADA? SE ANTICIPO DURACION APROX. PROCEDIMIENTO(S)? SE NECESITA IMPLANTES O MATERIAL PROTESICO ALGUNO? CONFIRMO EL PERFUSIONISTA VERBALMENTE: DETALLES RELEVANTES RESPECTO DE LA CANULACIÓN? SE DEFINIO A QUE TEMPERATURA LLEVAR AL PACIENTE? NECESIDAD DE PERFUSIÓN CEREBRAL SELECTIVA Y/O ENFRIAMIOENTO CEREBRAL CON HIELO? POSIBILIDAD DE ARRESTO CIRCULATORIO, SHUNTS, COLATERALES, INSUF. Ao, VENTEAR EL VI, CARDIOPLEJIA? CONFIRMO EL ANESTESIOLOGO VERBALMENTE: ADMINISTRACION DE ANTIBIOTICOS 60 MIN. ANTES DE LA INCISION? PLAN PARA REPETIR DOSIS DE ANTIBIOTICOS DURANTE EL PROCEDIMIENTO? CONFIRMO LA CIRCULANTE VERBALMENTE: CONCUERDAN CONSENTIMIENTO Y PROCEDIMIENTO(S) MENCIONADOS ARRIBA? EXISTENCIA EN SALA DE IMPLANTES Y/O MATERIAL PROTESICO (SI FUERAN NECESARIOS)? C/U DE LOS MIEMBROS DEL EQUIPO CONFIRMAN VERBALMENTE QUE NO EXISTE IMPEDIMENTO PARA Qx CIRUJANO Y CIRCULANTE JUNTOS CONFIRMARON: PROCEDIMIENTO(S) QUIRURGICO(S) REALIZADO(S)? RECUENTO FINAL COMPLETO? LLEGADA A UTIP INFORMO EL CIRUJANO: NATURALEZA DEL REPARO/PROCEDIMIENTO(S)? COMPLICACIONES Y RIEZGO DE SANGRADO POST-OP? INFORMO EL ANESTESIOLOGO: PREOCUPACION, ALGUNA POR MANEJO VIA AEREA? CONDICION HEMODINAMICA, SOPORTE INOTROPICO? PLAN PARA MANEJO VENTILATORIO? HALLAZGOS DEL ETE Y SAT O2 DURANTE EL CASO? DISPONIBILIDAD DE PRODUCTOS HEMATICOS ( SI FUERAN NECESARIOS)? DISCUTIERON EL ANESTESIOLOGO, CIRUJANO E INTENSIVISTA; LA NECESIDAD DE ECO, LABS/ESTUDIOS ESPECIALES EN LAS SIGUIENTES 24 HORAS? Our congenital heart surgery safety checklist is presented here- and I will refer you to the copy we sent you as a reference- as it may not project well on your monitors As with the original WHO checklist, our cardiac version includes a sign-in, time-out, and sign-out section However, our checklist also includes a fourth section which focuses on key communication elements surrounding the safe transfer of cardiac surgical patients, Furthermore, we expanded the timeout section to include key elements relating to the perfusionist