Día número 11—español 1 Listening comprehension—letters of the alphabet Pick up subscription slips for ¿Qué tal? Magazine Reminder to sign up for Quizlet & Google Classroom Pronunciation of Vowel (The Taco Song) and letters of the Alphabet Spelling in Spanish—school supplies Subject Verb Agreement and the irregular verbs Soy & Estoy Being able to ask someone to describe themselves and answer the same question APUNTES: Meses del año APUNTES: Number 1—32 Being able to ask someone for their age and Birth date Word Order, Adjective Agreement Formal VS Informal Conversations
En la pizarrita, escribe las letras que te dice tu compañero. Una persona dice las letras negras y la otra las azules: A K CH S B Ñ C G RR O F I Q U E L Y V R N LL H T D M X W B Z P D J
En la pizarrita, escribe las letras que te dice tu maestra: K Ñ CH S B A B G O I V F Q U E L X RR C N K H T D M R W Y Z P D J
Saca tu Etiqueta de Identificación Dobla el papel para construir una etiqueta de identificación con 3 lados (sides). Escribe tu nombre y apellido (last name) en un lado.
PROJECT BULLETIN POINT OUT the use of 1º in the date El 1º de septiembre
Recoger (pick up) los papelitos de los estudiantes que NO van a comprar (comprar) la revista (magazine) ¿Qué tal? Recoger (pick up) los papelitos de los estudiantes que Sí van a comprar la revista (magazine) ¿Qué tal? y ya (already) tienen (they have) el dinero.
Per 1: https://quizlet.com/join/u4cM9dwYC Make sure you are signed up for QUIZLET.COM It will become a HW assignment when the library starts regular hours. Per 1: https://quizlet.com/join/u4cM9dwYC Per 2: https://quizlet.com/join/GsSjStBUS Per 3: https://quizlet.com/join/YP94huaFU Number of Members already signed up: Per 1=28 Per 2= 27 Per 3=24 Out of 38 36 38
Make sure you Join Google Classroom Per 1 has 36 out of 38 Per 2 has 34 out of 36 Per 3 has 33 out of 38 Per 1: p t 9 h r 5 0 Per 2: n d 7 o n n Per 3: 9 7 0 7 y m Per 4: s r a 3 h w Per 6: i c e d e k z
Make sure you Join Google Classroom 1. Go to Classroom.Google.com 2. Select Student 3. Click the + in top right-hand corner 4. Join Class 5. Enter school gmail: permID@studentmail.org 6. Enter password: Last 5 digits of permID+first name 7. Enter Class Code : Per 1: p t 9 h r 5 0 Per 4: s r a 3 h w Per 2: n d 7 o n n Per 3: 9 7 0 7 y m Per 6: i c e d e k z
La Pronunciación: a, e, i, o u, ¡El burrito sabe más que tú! VOCALES (VOWELS): A ah (as in father) E eh (as in egg) I ee (as in eel) O oh U oo (as in boo)
Singing the Basics—the Taco Song If you know taco and burrito and Pepe, you know the vowels. There’s no exceptions like with English vowels. This is always how they sound!
PPT: Spanish Alphabet El alfabeto: A ah L “L”-eh U ou (as in boo) B beh LL “A”-eh V veh C seh M “M”-eh W doh-bleh ooh CH cheh N “N”-eh X eh-keys D deh Ñ eh-nyeh Y “E”-greh-guh E eh O oh Z seh-tuh F eh-feh P peh G heh Q coo Practica con tu compañero H ah-cheh R er-eh I eee RR errrr-eh J hota S ess-eh K ka T teh PPT: Spanish Alphabet
El Alfabeto A, B, C, CH, D, E, F, G H, I, J K, L, LL M, N, Ñ O, P, Q, R, RR S, T, U, V, W X, Y y terminamos con la Z (and we finish with Z )
Deletrea (spell) las palabras Una persona deletrea las palabras negras y la otra persona deletrea las palabras azules. Papel Lápiz Libro Regla Cuaderno Pluma Goma de borrar
Review subject-verb agreement: Who is the subject? Hablo Hablas Habla Hablamos Hablan Como Comes Come Comemos Comen Vivo Vives Vive Vivimos Viven Why don’t Soy and Estoy end in “O” if the subject is “I”? Both Estoy and Soy mean “I am.” When do you use each one?
¿Cómo eres? (informal) & ¿Cómo es usted? What are you (like)? As in a self description. Soy (I am) … No soy (I am not) … Honesto / Honesta Alto/a (tall) Bajo/a (short) Responsable Inteligente Simpático/a (charming/nice) Sociable Antipático/a (unpleasant) Tímido / Tímida Cómico/a (funny)
noviembre y diciembre (2x) ¡Olé! Los meses (months) del año: enero, febrero, marzo y abril mayo y junio, julio y agosto, septiembre, octubre noviembre y diciembre (2x) ¡Olé!
--¿En qué mes es tu cumpleaños? --Mi cumpleaños es en ___ . Pg B Nombre Per ___ --Mi cumpleaños es en ___ . El 1º de septiembre Apuntes # 4: Los meses (months) del año (year) enero, febrero, marzo y abril mayo y junio, julio y agosto, septiembre, octubre noviembre y diciembre (2x) ¡Olé!
¿Cuántos años tienes? Tengo __ años. uno dos tres cuatro cinco seis Pg B Nombre Per ___ ¿Cuántos años tienes? Tengo __ años. El 1º de septiembre Apuntes # 5: Los números 1 al 20 uno dos tres cuatro cinco seis siete ocho nueve diez once doce trece catorce quince dieciséis diecisiete dieciocho diecinueve veinte
veinte y uno veintiuno veinte y dos veintidós veinte y tres Pg B Nombre Per ___ El 1º de septiembre Apuntes # 6: Los números 21 al 32 veinte y uno veinte y dos veinte y tres veinte y cuatro veinte y cinco veintiuno veintidós veintitrés veinticuatro veinticinco
veinte y seis veinte y siete veinte y ocho veinte y nueve Pg B Nombre Per ___ El 1º de septiembre Apuntes # 6 cont.: Los números 21 al 32 veinte y seis veinte y siete veinte y ocho veinte y nueve treinta treinta y uno Treinta y dos veintiséis veintisiete veintiocho veintinueve treinta treinta y uno treinta y dos After 30 must write as separate words
¿Cuándo es tu cumpleaños? (When is your B-Day?) Repaso: ¿Cómo te llamas? Cultural Note: Answer with full name. First, Middle, Father’s Last, Mother’s Last ¿Cómo eres? Remember the agreement. ¿Cuántos años tienes? (How many years do you have? 12= doce 13= trece 14= catorce 15 quince ¿Cuándo es tu cumpleaños? (When is your B-Day?) agosto, septiembre, octubre, noviembre, diciembre enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio