Socorro Independent School District

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Welcome to the Annual Meeting of Title I Parents.
Advertisements

Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
Cram Middle School September 11, :00am in the Library.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Everett Elementary Back to School Night INTRODUCTIONS INTRODUCCIO’NS WELCOME to Everett! Bienvenidos a Everett!
School/Escuela: BROWN JUNIOR HIGH SCHOOL Date/Fecha: SEPTEMBER 17, 2015 Time/Hora: 9:30 AM & 5:30 PM.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
Socorro Independent School District Title I Annual Meeting Junta Annual del Programa Título I August 21, 2015.
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park School Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
No Child Left Behind Title I, Part A Program Annual Meeting Sylvan Rodriguez Elementary Date: 09/09/2015 Presenters Ana Delia Zamarripa, Title 1 Coordinator.
Welcome to the Annual Meeting of Title I Parents Bienvenidos a la Junta Anual de los Padres de Título I.
Annual Title I Parent Meeting Reunión Anual de Padres de Titulo I
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Bienvenido a la junta anual de Padres de Titulo I
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
Title I Annual Meeting Junta Annual del Programa Título I
10/17/2016.
Annual Title 1 Parent Meeting
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Title I Meeting Reunión del Título I
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Bienvenidos al Programa Federal Título I para padres de familia
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es garantizar la existencia de escuelas excelentes en todos los vecindarios. Verificar el progreso Apoyar.
Annual Fall Meeting (Reunión Anual del Otoño)
REUNIÓN DE PADRES TÍTULO I
Reunión Anual Título I (Title I)
Reunion annual del titulo i
English Language Learner (ELL) Parent Workshop
Información para padres sobre el programa Título I
Title I, Part A TITULO I, PARTE A
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es asegurar que haya escuelas excelentes en todos los vecindarios. DPS’ top Denver Plan 2020 goal is to.
Please insert your school name and the date/s of the meeting/s
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
Schertz Elementary Annual Title 1 Meeting Geri Pope, Principal
Bienvenido a la junta anual de Padres de Titulo I
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Reunión Anual del Título I, Parte A
Junta del Financiamiento del Titulo I
Bienvenidos a la Reunión Anual de Padres de Familia : Titulo 1
Información para padres sobre el programa Título I
Bienvenidos a la Reunión Anual de Padres de Familia : Titulo 1
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
What is Title I? ¿Qué es Título I?
Bienvenido a la Reunión Anual de Título I, Parte A Padres y Familias
English Learner Advisory Committee
Acuerdos Escuela-Familia
Why are we here? The No Child Left Behind Act of 2001 requires that each Title I School hold an Annual Meeting of Title I parents for the purpose of… Informing.
Junta Anual de Title I para Padres
Title I School Wide Program El Programa Titulo I en Toda la Escuela
Bienvenido a la Reunión Anual de Título I, Parte A Padres y Familias
Título I, Parte A Compromiso de Padre y Familia
Bienvenidos a la Reunión Anual de Padres de Familia : Titulo 1
ELAC English Language Advisory Committee March 2019
Bienvenido a la Reunión Anual de Título I, Parte A Padres y Familias
Bienvenido a la Reunión Anual de Título I, Parte A Padres y Familias
Bienvenido a la Reunión Anual de Título I, Parte A Padres y Familias
PAC Meeting Reunión PAC November 8, 2018 November 8,2018
Parent Meeting (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Transcripción de la presentación:

Socorro Independent School District Title I Annual Meeting Fall 2017 Socorro High School

Welcome to the annual meeting of Title I, Part A Parents and Families Back to School Welcome to the annual meeting of Title I, Part A Parents and Families Bienvenidos a la reunión anual del Título I, Parte A Padres y Familias

Why Are We Here? The Elementary and Secondary School Act, Title I Part A, requires that each Title I school hold an annual meeting for the parents and families whose children receive Title I services: Informing you of the school’s participation in Title I, Part A Explaining the requirements of Title I, Part A Explaining your rights and opportunities as parents and families to be involved in your child’s learning and achievement

¿Por qué estamos aquí? La Ley de la Escuela Primaria y Secundaria, Título I Parte A, requiere que cada escuela de Título I celebre una reunión anual para los padres y familias cuyos hijos reciben servicios de Título I: Informarle de la participación de la escuela en el Título I, Parte A Explicación de los requisitos del Título I, Parte A Explicar sus derechos y oportunidades como padres y familias para participar en el aprendizaje y el logro de su hijo

What You Will Learn What it means to be a Title I, Part A school A 1% “set-aside” for parent and family engagement and its allowable uses The Campus Improvement Plan (CIP) and Title I plan The School Parent and Family Engagement Policy and the School-Parent Compact How to request information about the qualifications of my child’s teachers

Lo que vas a aprender Lo que significa ser una escuela de Título I, Parte A Un 1% “reservado" para la participación de los padres y la familia y sus usos permitidos El plan de mejora del campus (CIP) y el plan Título I La Política de Participación de los Padres y las Familias de la Escuela y el Pacto entre la Escuela y los Padres Cómo solicitar información sobre las calificaciones de los maestros de mi hijo What You Will Learn

What You Will Learn cont./ How and when parents and families will be notified if their child is taught by a teacher who is not certified in a content area How and when the annual evaluation of the parent and family engagement policy and program will be conducted The ways in which parents and families can be involved to partner with the school to share the responsibility for improved student academic achievement

Lo que aprenderá cont./ Cómo y cuándo los padres y las familias serán notificados si su hijo es enseñado por un maestro que no está certificado en un área de contenido Cómo y cuándo se llevará acabo la evaluación anual de la póliza y el programa de participación de los padres y la familia Las formas en que los padres y las familias pueden participar para asociarse con la escuela para compartir la responsabilidad de mejorar el rendimiento académico de los estudiantes

What Is A Title I School ? Being a Title I, Part A school means receiving federal funding (Title I, Part A dollars) to supplement the school’s existing programs. These dollars can be used for… Identifying students experiencing academic difficulties and providing timely assistance to help these students meet the State’s challenging content standards Purchasing supplemental: staff, programs, materials, and supplies Conducting parent and family engagement meetings, trainings, and activities

¿Qué es una escuela de Título I? Ser una escuela de Título I, Parte A significa recibir fondos federales (Título I, Parte A dólares) para complementar los programas existentes de la escuela. Estos dólares se pueden utilizar para ... Identificar a los estudiantes que experimentan dificultades académicas y proporcionar asistencia oportuna para ayudar a estos estudiantes a cumplir con los desafiantes estándares de contenido del estado. Compras complementarias: el personal, programas, materiales y suministros Realización de reuniones, capacitaciones y actividades de participación de padres y familiares

1% “Set-Aside” Any local education area (LEA) with a Title I, Part A allocation exceeding $500,000 is required by statute to set-aside 1% of its Title I, Part A allocation for parent and family engagement. Of that 1%, 10% may be reserved at the LEA for system-wide initiatives and administrative expenses related to parent and family engagement Of the 1%, 90% must be allocated to the Title I schools in the LEA to implement school-level parent and family engagement

1% “reservado” Cualquier estatuto de la zona educativa local (LEA) con una asignación de Título I, Parte A que exceda $ 500,000 es requerido por la ley para retirar el 1% de su asignación de Título I, Parte A para la participación de padres y familiares. De ese 1%, el 10% puede ser reservado en la LEA para iniciativas de todo el sistema y gastos administrativos relacionados con la participación de padres y familiares Del 1%, el 90% debe ser asignado a las escuelas Título I de la LEA para implementar la participación de padres y familias en la escuela

LEA Title I Plan The LEA Title I Plan addresses how the LEA will use Title I, Part A funds within the school district. Typically, in Texas, the elements of the Title I Plan are incorporated into the District Improvement Plan (DIP). Topics include: High-quality student academic assessments Supplemental services to assist struggling students Coordination and integration of federal funds and programs Strategies to implement effective parent and family engagement

Plan LEA Título I El Plan Título I de LEA se refiere a cómo la LEA utilizará los fondos del Título I, Parte A dentro del distrito escolar. Normalmente, en Texas, los elementos del Plan Título I se incorporan al Plan de Mejoramiento del Distrito (DIP). Los temas incluyen: Evaluaciones académicas de estudiantes de alta calidad Servicios suplementarios para ayudar a los estudiantes que luchan Coordinación e integración de fondos y programas federales Estrategias para implementar la participación efectiva de los padres y la familia

Campus Improvement Plan (CIP) The school’s Campus Improvement Plan (CIP) includes: A needs assessment and summary of data Goals, objectives, and strategies to address the academic needs of students Professional development needs Coordination of resources and services Identification of Title I, Part A funds and expenditures Strategies from the school’s parent and family engagement policy

Plan de Mejora del Campus (CIP) El Plan de Mejora del Campus de la escuela (CIP) incluye: Evaluación de necesidades y resumen de datos Metas, objetivos y estrategias para abordar las necesidades académicas de los estudiantes Necesidades de desarrollo profesional Coordinación de recursos y servicios Identificación de fondos y gastos del Título I, Parte A Estrategias de la póliza de participación de padres y familias de la escuela

Parent and Family Engagement Policy The policy addresses how the school will implement the parent and family engagement program. The policy includes: Convene an annual meeting Provide a flexible number of meetings Involve parents in an organized, ongoing, and timely way, with the planning, review, and improvement of the parent and family engagement program Provide timely information about parent and family engagement activities Provide information to parents about curriculum and assessment If requested, provide additional meetings with parents to discuss decisions for the education of their child Title I parents have the right to be involved in the development of the school policy

Políza de participación de padres y familias La póliza se refiere a cómo la escuela implementará el programa de participación de padres y familias. La póliza incluye: Convocar una reunión anual Proporcionar un número flexible de reuniones Involucrar a los padres de una manera organizada, continua y oportuna, con la planificación, revisión y mejora del programa de participación de padres y familias Proporcionar información oportuna sobre las actividades de participación de los padres y la familia Proporcionar información a los padres sobre el currículo y la evaluación Si lo solicita, proporcione reuniones adicionales con los padres para discutir las decisiones para la educación de su hijo Los padres del Título I tienen el derecho de participar en el desarrollo de la política escolar

School-Parent Compact The School-parent compact is a written agreement… That addresses high-quality curriculum and instruction That describes how parents and families, school staff, and students share the responsibility for improved student academic achievement That stresses the importance of frequent communication between school and home, and the value of parent-teacher conferences (required in elementary schools) That affirms the importance of parents and families in decisions relating to the education of their children Title I parents have the right to be involved in the development of the school-parent compact

Acuerdo entre la escuela y los padres El pacto entre la escuela y los padres es un acuerdo por escrito… Que aborda el currículo de alta calidad y la instrucción Que describe cómo los padres y las familias, el personal escolar y los estudiantes comparten la responsabilidad de mejorar el rendimiento académico de los estudiantes Esto subraya la importancia de la comunicación frecuente entre la escuela y el hogar, y el valor de las conferencias de padres y maestros (requeridas en las escuelas primarias) Que afirma la importancia de los padres y las familias en las decisiones relativas a la educación de sus hijos Los padres del Título I tienen el derecho de participar en el desarrollo del pacto entre la escuela y los padres

Teacher Qualifications Schools are required to notify parents that they have the right to request information regarding the qualifications of their child’s teacher Parents must follow the school procedure to request this information Check with office to make this request

Calificaciones de los maestros Las escuelas están obligadas a notificar a los padres que tienen el derecho de solicitar información sobre las calificaciones del maestro de su hijo Los padres deben seguir el procedimiento escolar para solicitar esta información Consulte con la oficina para hacer esta solicitud

Annual Evaluation The content and effectiveness of the parent and family engagement policy must be evaluated annually Identify barriers to participation in parent and family engagement Data and input might include… Parent questionnaires and surveys Focus groups Parent advisory committee input Report finding to parents and families and use those results to revise the parent and family engagement policy and school-parent compact

Evaluación anual Los datos y la entrada pueden incluir ... El contenido y la eficacia de la política de participación de los padres y las familias deben ser evaluados anualmente Identificar las barreras a la participación en la participación de los padres y la familia Los datos y la entrada pueden incluir ... Cuestionarios y encuestas a los padres Grupos de enfoque Consulta del comité asesor de los padres Reportar los hallazgos a los padres y las familias y usar esos resultados para revisar la política de participación de los padres y la familia y el pacto entre la escuela y los padres

Who Do I Contact? ¿A quién debo contactar? Mr. Andrew Halatyn, Assistant Principal, 937-2040 Mrs. Maribel Garcia, Parent & Family Engagement Liaison 937-2235

Questions Preguntas

Thank You! Gracias!