Spanish 1&2 Week 36.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Advertisements

Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce study skills Agenda: 1.BR, discussion 2.Define.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Unidad 2 Español 2R Leccion 1. La copa mundial Objective (s):vocabulary words that describe Activities and sports. Review past tense. Hacer Ahora: NA.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
SPN II Sept Test Friday: tener, hacer, poner, traer Conjugations, meaning, and Usage.
Hoy es lunes el Primero de febrero Today is Monday, February 1st
Spanish 1&2 Week 35.
Hoy es mièrcoles el 17 de febrero Today is Wednesday, February 17
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
La Salud y el Bienestar Vocabulario
La Salud y el Bienestar Vocabulario
Description Sentences
Calentamiento Answer in complete sentences: ¡Buenos días! ¿Cómo estás?
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Spanish 1 & 2 WEEK 12.
Week 28 February 27th- March 3rd
Spanish 1&2 Week 26.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Hoy es miercoles el 6 de enero
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Día número 28—español 1 ACT 1: Supply the missing number
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Talking about where you and others go during free time
El Imperfecto Español 2.
Vámonos Write the conjugation only- DO NOT WRITE THE SENTENCE.
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Discussion Voice Activity 1.03
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Hoy es martes el 6 de diciembre
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
The Days of the Week (Los días de la semana).
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Quasimodo: Review the notes on the past tense + regular preterite verb conjugations.
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Description Sentences
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Campana # 6 Fill in the blanks using the following. Pronto, gusto, Igualmente, llama, tú A- Como se _______ usted? B- Me llamo Diego, y __? A- Me llamo.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Hoy es miércoles el 3 de febrero Today is Wednesday, February 3
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Spanish 1&2 Week 36

Lunes ocho de mayo, Spanish 1 Objective : Students will read about Pablo Picasso and write verbs that have to do with the senses Textbook pages 264-267 There are no more Bell Ringers for the year

Lunes ocho de mayo, Spanish 2 Objective : Students will read about saludos (greetings) and despedidas (parting) and go over the vocabulary for this unit. Textbook page 282 There are no more Bell Ringers for the year

martes el nueve de mayo Spanish 1 Objective : Students will write sentences to practice for the EOC Written response: Verbs Ser Estar Tener Adjectives: my=mi teléfono Food Yo compró comida en el supermercado. Yo compró refrescos, arroz, verduras, leche y repollo. Despues voy a la panadería y compró pan y una torta. Despues voy a la carnecería y compró carne y pollo. Despues voy a la frutería y compró manzanas, naranjas, maracuyá y kiwi.

En mi casa yo pongo la leche, carne y pollo en el refrigerador En mi casa yo pongo la leche, carne y pollo en el refrigerador. Pongo el pan en la dispensa. Yo hago una ensalada. Saco la lechuga, tomate, pepino, pollo cocinado y aderezo para ensaladas. Yo corto las verduras y las mezclo.

martes el nueve de mayo Spanish 2 Objective: Students will practice writing sentences for the EOC You must use past tense Yo compré comida en el supermercado. Yo compré refrescos, arroz, verduras, leche y repollo. Despues fui a la panadería y compré pan y tortillas. Despues fui a la carnecería y compré carne y pollo. Despues fui a la frutería y compré piña, melón, lechuga, espinacas y tomates.

En mi casa yo puse la leche, carne y pollo en el refrigerador En mi casa yo puse la leche, carne y pollo en el refrigerador. Puse el pan en la dispensa. Yo hice una ensalada. Saqué la lechuga, tomate, pepino, pollo cocinado y aderezo para ensaladas. Yo corté las verduras y las mezclé.

Miercoles el diez de mayo Spanish 1&2 Objective: Students will review theirUnit 4 tests and make notes of what was done incorrectly. A mi me gusta………..mucho A mi no me gusta……..nada Since it was an open-book test, I will only accept test corrections from those who earned a D or an F.

Jueves el once de mayo Spanish 1&2 Lab day Objective: Students will Finish Fans on line Unit 5, any Quizzes and the Quizlet made from unit 5 Since Fans On Line wasn’t recording the grades I will expect everyone to complete all four of the quizzes for unit 5 and the average for all four will go in as a summative.

Viernes el doce de mayo Student Objective: Students will finish all four of Unit 5 quizzes to be averaged for a summative grade. Spanish 1&2 are in the language lab finishing any make-up work: Quizlet for units 4&5, Fans on Line unit 4, Quizzes 2,3, and 4 for unit 4