suéter de lana / él (that one over there): __________

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Lunes el 1 de febrero. ALC 8 Objetivo: aprender el verbo estar. Conjuga estar por las personas apropriadas. Objective: To learn the verb estar. Conjugate.
Advertisements

¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
Hoy es el lunes 26 de enero de Complete the following story with the correct preterite form of the appropriate verb in parentheses, El viernes pasado.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hoy es el martes 20 de enero de Conjuga los verbos “mirar”, “aprender” y “escribir” en el tiempo pretérito (preterite tense).
Esponja ,el lunes, el 16 de septiembre
El lunes 21 de abril de 2014 Trabajo de entrada Fill in the blanks by conjugating the verb according to the subject & translate each sentence. 1. Tú __________.
¿Cómo se llama el producto del anuncio?
Hoy es el lunes 9 de febrero de Write sentences to tell who the things belong to. Follow the modelo. Modelo: joyas / tú (these) : Estas joyas son.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Hoy es el lunes 18 de mayo de Complete the following story with the correct preterite form of the appropriate verb in parentheses, El sábado pasado.
Antes de empezar Direct Object Pronouns When an infinitive follows a conjugated verb, the DOP can either be placed BEFORE the conjugated verb or ATTACHED.
WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON TU AMIGA.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Vámonos Write out these sentence frames and then write out a command to tell these people to do these things! 1.Tú nunca hablas con la maestra... 2.Tú.
SPN III Enero Lunes Conjugate Reflexive and Reciprocal verbs in the present tense Reflexive p. 155 Reciprocal p. 157 Write all reflexive and reciprocal.
Español 1 lunes, el 22 de abril Tarea: página 134 actividades 21 &22 ROUGH DRAFT DUE 4/24.
Hoy es el lunes 11 de abril de Build sentences with the following prompts by conjugating the verb in the preterite tense. Follow the modelo. Modelo:
Hoy es el lunes 28 de marzo de Trabajo de entrada Completa la siguiente historia con el pretérito del verbo apropiado. El viernes pasado mis padres.
Hoy es el lunes 29 de febrero de Completa los espacios en blanco con la forma del verbo en el tiempo pretérito. Querida abuela Carmen: Hace una semana,
Stem-changing Preterite Verbs
Hoy es el lunes 6 de febrero de 2017
Hoy es el lunes 30 de enero de 2017
Hoy es el lunes 7 de marzo de Trabajo de entrada
Hoy es el lunes 23 de enero de 2017.
afeitarse bañarse dormirse secarse meterse (to get in)
Práctica de los Verbos -Ar
Hoy es el lunes 8 de mayo de 2017.
Los lugares -places.
suéter de lana / él (that one over th.ere): __________
Present Tense of IR-to go
Unidad 8 Talk about sports Talk about vacations and souvenirs
Hoy es el lunes 20 de marzo de Trabajo de entrada
Guía de estudiar – Para Empezar
Hoy es el martes 21 de febrero de 2017
Conjugate the verbs to the subjects given.
Quiz Review: Review of Gustar and Conjugating Regular AR verbs
Misc. warmups Add to Lessons.
Para hacer ahora 1) Yo (ir) ______________ a la casa de mi amiga.
Unidad 1, Desafío 1 SER.
El presente en -AR Today you will learn:
yo / comprar / unos zapatos negros: _____.
Hoy es el lunes 23 de abril de 2017.
Hoy es el lunes 27 de marzo de Trabajo de entrada
Los verbos que terminan en -ar
[c] Notas: Verbs with ‘Yo’ Spell-change in Preterite
Vámonos Yo ______ (sacar) el boleto.
Lesson 8 Warm-ups.
Quasimodo: ¿Qué es un hombre de nieve? ¿mujer de nieve?
Preterite of IR.
Tapas Fill in the blank with the correct form of each verb in the past tense. 1. Anoche, yo _____(cocinar) la cena. 2. Ayer, ellos ____ (pasar)
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Misc. warmups Add to Lessons.
Vámonos Match the subjects to the correct verb. Write out the complete sentence. 1)Carlos a) vivimos en Atlanta 2)Angel y yo b) bailé en la fiesta.
Yo _______ (jugar) al fútbol con amigos los domingos
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
4.7 invitations, ir+a+inf..
Vamonos Get your quiz sheet and label it with your info. It’s Prueba 3.2 and today is 10/27/16. Look over your body part notes & verbs like gustar notes.
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
Vámonos Complete and write out the following sentences.
Fill in the blanks with correct word from the word bank
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
Bellringer 9/5 Tell the following times in numbers (include AM or PM).
Translate the following:
Preterite verbs ending in -car, -gar, and -zar
Prueba: días y meses.
Tapas Create sentences using tener que and words from column A and B.
Transcripción de la presentación:

suéter de lana / él (that one over there): __________ Hoy es el lunes 8 de febrero de 2016. Write sentences to tell who the things belong to. Follow the modelo. Modelo: joyas / tú (these) : Estas joyas son tuyas. suéter de lana / él (that one over there): __________ zapatos deportivos / yo (these): _________________ chaqueta de cuero / tú (that): ___________________ cheques de viajero / nosotros (these): ____________ camisetas de colores vivos / (those over there): ____

Pedro / practicar: ____________________ Hoy es el martes 9 de febrero de 2016. Write five (5) sentences in the preterite tense using the following subjects and verbs. Follow the modelo. Modelo: Pablo / practicar: Pablo practicó deportes ayer en la tarde. Pedro / practicar: ____________________ Yo / cantar: ______________________ Tú y yo / estudiar: ____________________ Sara y Catalina / maquillarse: __________ Tú / arreglarse : _____________________

Hoy es el miércoles 10 de febrero de 2016.

navegar tocar pagar empezar navegar Hoy es el jueves 11 de febrero de 2016. Fill in the blanks with the preterite form of the verb. Choose the appropriate verb from the work bank and then conjugate it. After that, translate the sentence to English. navegar tocar pagar empezar navegar Yo __________ veintitrés doláres por mi cena en el Applebee’s. Pablo y Elisa __________ el examen a las nueve de la mañana. Yo __________ el piano en la clase de música. Yo __________ en la Red ayer. Andrés __________ en la Red en la clase de computación.

tocar llegar buscar empezar almorzar Hoy es el viernes 12 de febrero de 2016. Fill in the blanks with the preterite form of the verb. Choose the appropriate verb from the work bank and then conjugate it. After that, translate the sentence to English. tocar llegar buscar empezar almorzar Yo __________ al partido de fútbol a las cinco y media de la tarde. Yo __________ a hacer mi tarea a las seis y cuarto de la tarde. Yo __________ el violín en el concierto de ayer. Yo __________ un libro en la biblioteca. Yo __________ en el restaurante Denny’s.