Hoy es el 28 de febrero de 2007 1.R ompecoco 4 oraciones en espanol 2.e xamen: vocabulario del capitulo siete 3.Examen de las notas culturales Horario:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Content Objective I will be able to DISTINGUISH the differences between the INDICATIVE and the SUBJUNCTIVE moods. Language Objective I will be able to.
Advertisements

*Come más verduras *Toma buenos apuntes *Levanta pesas *Salta a la cuerda *Bebe mucha agua *Practica los deportes *Rema *Llega a tiempo *Escucha al profesor.
Para Empezar Hoy es martes el once de diciembre Write what each person/ the people like to do below. Ella Él Ellas Ella Él.
Campanas – 9/27/10 Translate the following phrases… 1.Some desks 2.The books 3.A notebook 4.It is Thursday. 5.Is it Friday?
Apuntes del Tiempo Weather Notes.
Ir a… Saying what you are going to do. When you talk about things you are planning to do in the future, you say what you are going to do. To talk about.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Para Empezar Hoy es martes el cuatro de diciembre
Capítulo vocabulario. To talk about a trip ¿Qué tal el viaje? How was the trip? ¡Fue estupendo! / ¡Fue horrible! It was great! / It was horrible!
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Spanish 1B Review Jeopardy
Espa ñol 2 Capítulo 10 Preterito vs Imperfecto P ágina 345.
To row. pasear en bote row boat el bote lake el lago.
Jeopardy Los verbos -ar Vocab 1 Vocab 2 El tiempo Q $100 Q $100 Q $100
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
¿Qué te gusta hacer?Gramática 2 Weather expressions Preview Hace and hacer Llover and nevar.
Time Expression with Hacer
Las estaciones y el tiempo
The Present Tense of ir (to go)
¿Preguntas? ¿Cómo te llamas? What is your name?
Al / del Spanish contractions. to the, at + time, personal a + the singularplural singularplural m- al (not a el) a los m- al (not a el) a los f - a laa.
El vocabulario Etapa preliminar.
GUSTAR AND SIMILAR VEBS. VERBOS CON CONSTRUCCIÓN AL REVÉS (backwards)
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Seventh grade final exam review. Translate: Rubio Alto Travieso BlondeTallmischievous.
Repaso Breve. Two-Form Verbs In Spanish, some verbs have only two forms. I like to call these verbs two- form verbs. The most common two-form verb is.
Los interrogativos.
El tiempo y las estaciones Talking about the weather and the seasons in Spanish Para empezar p
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
En mi colegio Capítulo 4-2. un partido a game un concierto a concert.
Gustar y los sujetos. So far, we have seen the phrases: Me gusta correr. – I like to run. Te gusta bailar. – You like to dance. Le gusta comer. – He likes.
Los interrogativos.
SPANISH CHAPTER 4 POWERPOINT By Nicholas Crennan.
Ser vs. Estar Capítulo 2. Ser soy eres es somos son.
The Subjuntive with Expressions of Doubt Sra. Lear Unidad 4 Etapa 3.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Using the Indicative mood with habitual or past actions.
La Hora.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
WAR 3.1 Vocab and Grammar.
Habla del tiempo usando el presente . Hace…Está…Hay…
Libro p Vocabulario y gramática en contexto.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
Que tiempo hace 2? ?.
GRAMÁTICAS: 5.2 Negation with nunca, tampoco, nadie, and nada.
YO NOSOTROS TÚ VOSOTROS
For today’s lesson grab a: Whiteboard, Marker, Eraser & Your blue handout.
Las Preguntas (the questions) pg
OK…once again: How do we form the subjunctive? 1.Start with the present tense “yo” form. 2.Drop the “-o.” 3.Add the opposite ending (“-e” for “-ar” verbs.
Las Estaciones y El Tiempo Day 6 H AGA A HORA 21 de agosto Translate the following times to Spanish: Translate the following times to Spanish: It’s one.
Capítulo Cuatro – Primer Paso Chapter Four – First Step (4-1) ¿Qué haces esta tarde? What are you doing this afternoon?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Repaso- Gustar Today we are reviewing GUSTAR. Our current vocabulary includes chores and what we think about them. The two verbs that we can conjugate.
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
QUESTION WORDS  Adónde  Dónde  De dónde  To where  Where  From where.
Las estaciones.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 16 de octubre Toma asiento
Apuntes el 11 de abril PODER (O→UE): to be able, can
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Capítulo 4B Lab: Test Preparation.
Día número 35—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish ACT 4 SING.
¿Qué tiempo hace?.
Present Tense of VENIR “a + time”
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Hoy es________, el ________ de _____ de ____________.
El tiempo y la hora Weather and Time.
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Quasimodo: Fill in the Adverbs part of your green cheat sheet notes.
Do you skate when the weather is good or bad?.
Transcripción de la presentación:

Hoy es el 28 de febrero de R ompecoco 4 oraciones en espanol 2.e xamen: vocabulario del capitulo siete 3.Examen de las notas culturales Horario: REMINDER! NOW is the time to do extra credit! Put the nintendos away!

Durante los examenes! Cierran los picos

Rompecoco: 32d5 Translate: The waterfalls are big. (THINK! Ser or estar?) I like to go to the sea. They climb the pyramid. The weather is bad today.

The waterfalls are big. (THINK! Ser or estar?) Las cataratas son grandes. I like to go to the sea. Me gusta ir al mar They climb the pyramid. Ellos suben la pirámide. The weather is bad today. Hace mal tiempo hoy.

Hoy en la clase… review as a class p. 230 Hoja de Preguntas, 232 A, B, C Maleta con ropa – Identifica el tiempo