Chapter 11 Vocabulario. Las presiones de la vida estudiantil The pressures of student life.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
*Come más verduras *Toma buenos apuntes *Levanta pesas *Salta a la cuerda *Bebe mucha agua *Practica los deportes *Rema *Llega a tiempo *Escucha al profesor.
Advertisements

AR Singular Verb Conjugation Practice. I drink Coke.
Doler – to hurt/cause pain
Vocabulary 7-2 sp. 3 VC Making an apology, Problems and solutions, and Describing an ideal relationship.
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
+ Hazlo ahora el 30 de abril Objetivo: SWBAT conjugate and use the verbs IR and DAR. Take out your tener homework to be checked. Fill out the chart with.
Tener que – to have to ___ Use conjugations of tener for the person you are talking about Add que Add infinitive verb (not conjugated) TengoTenemos TienesTenéis.
Las Partes del Cuerpo The Parts of the Body.
En el futuro Translate the following into English: 1.Voy a dormir 2.Vamos a salir 3.Vas a comer jueves, el diecisiete de noviembre.
Im doing a survey about luxuries and necessities. What do you think about buying a flashlight? Its a necessity when we dont have electricity. ¡Hola! Yo.
Capítulo 5 Nuestras leyendas
Objetivos 1) to revise school subjects
Por una vida sana: Nuestra Clase
Por y Para Un resumen ¡Qué interesante!. POR A – around a place A – around a place T – through as in by means of T – through as in by means of aRithmetic.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Los exclamativos (Exclamation Points). Formando los exclamativos En español el exclamativo se forma con: Qué + sustantivo Qué + adjetivo Qué + adverbio.
By the end of this lesson you will be able to : Confidently name parts of the body Say what hurts Tell a friend not to do something.
Start with the infinitive Do NOT drop the AR, ER, or IR Add: éemos áséis áán El FUTURO.
Gratitude or apology Thanks for, Im sorry for. Thanks for inviting me. Gracias por invitarme. Im sorry for not calling you. Lo siento por no llamarte.
Vocabulary 6-2 Making suggestions and recommendations and turning down an invitation.
The Present Tense of tener (to have)
¿Cómo te sientes? How do you feel?.
¿Cómo te sientes? How do you feel?. Ways to ask how you are feeling: ¿Cómo te sientes? How do you feel ¿Qué pasa? Whats happening? ¿Qué te duele?What.
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
Do Now-¿Qué color es?
Do Now-¿Qué color es? Escribir en español Hoy es el veinticinco de octubre.
Tener Idioms Idiom: any word, phrase, expression, or grammatical structure that is peculiar to a particular language i.e.- It is raining cats and dogs.
Reflexive Verbs Verbs that are done to oneself. What are Reflexive Verbs? A verb is reflexive when the subject (the performer of the action) and the object.
Espanol 1 Estar and tag questions. Trabajo de timbre Think, Pair, Share Write down your translations, compare with classmate, be ready to share to class.
Realidades 2 Realidades 1A.
Gramática Nueva: ¿Cuál es? ¿Cómo se forma? Quiero que Uds. vengan a mi fiesta. Pido que hagas la tarea. Espero que tenga un buen fin de semana. Las chicas.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Expressing Obligation with “Hay que” and “Tener que”
Una conversación con la Dra. Guffey. Los personajes YO TÚTÚ TERRY MIRANDAELOR A.
SPANISH CHAPTER 4 POWERPOINT By Nicholas Crennan.
Aventura El Vuelo Situaciones 1, 2 y 3 Conversaciones Dirigidas
R2-2A Apuntes #1 REFLEXIVE VERBS.
La lucha libre Capítulo 4- Mantente en forma. wrestling Capítulo 4- Mantente en forma.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Expresiones de cortesía
O TO UE VERBS!!!. BOOT VERBS Remember e to ie verbs? When conjugating those verbs an interior e changed to ie in all forms except for nosotros.
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
the el/la/los/ las In English we dont use the article for general nouns; in Spanish you have to: Love is good; hate is bad. El amor es bueno; el odio.
The verb doler The verb doler is like the verb gustar. It is a verb that works ‘back to front’ when compared with its English equivalent. Me duele la garganta.
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Lo y lo que. Lo + un adjetivo Usamos la expresión para expresar una idea abstracta. The …. thing.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
La Salud Health La aspirina Farmacia La píldora La medicina – Enfermero(a) El hospital Médico(a) Doctor (a)
Informal and Formal Greetings
El Codo Elbow. El Dedo del Pie Toe La Uña Nail El Muslo Thigh.
¡A conversar! Cap. 7 1.Find a partner. 2.Decide which person will be “a” and which will be “b” 3.As you are prompted, try to have the conversation according.
Medical Spanish ¿Qué le pasa? Common ailments, suggestions and recommendations.
Unidad 2 Lección 1.
Para Empezar P. 9.
Vocab. Expresate Subjuntivo o no Futuro/cond. Misc
First Grade Dual High Frequency Words
GREETINGS sALUDOS HELLO Hola GOOD MORNING Buenos días HOW ARE YOU TODAY? ¿Cómo estáis? HOW ARE YOU DOING? ¿Qué tal?
CAPÍTULO 4 PRIMER PASO OPINIONS.
¿Qué hora es? What time is it?.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Día número 66—español 1 El 29 de noviembre Horario Regular
Vocabulario 2 – El cuerpo, las enfermedades, y los dolores
Transcripción de la presentación:

Chapter 11 Vocabulario

Las presiones de la vida estudiantil The pressures of student life

El despertador The alarm clock

El horario The schedule

Las llaves The keys

La nota The grade

El examen The test

Sufrir/tener (muchas) presiones To suffer/have (a lot of) pressure

La tarjeta de identificación ID card

El calendario The calendar

El estrés The stress

El informe (oral/escrito) The report (oral/written)

El plazo The deadline

El trabajo The job / work

De tiempo completo / parcial Full time / part

Acordarse de (ue) To remember

entregar To hand in

estacionar To park

Estar (muy) estresado/a To be very stressed

Llegar a tiempo / tarde To arrive on time / late

Olvidarse (de) To forget (about)

Pedir (i,i) disculpes to apologize (request forgiveness)

recoger To collect, pick up

Sacar buenas / malas notas To get good / bad grades

Ser (in)flexible To be (in)flexible

sufrir To suffer

Tomar apuntes To take notes

Disculpe(me) Pardon(me), Im sorry

Lo siento (mucho) I am (very) sorry

Perdón Pardon me, Im sorry

¡La profesora Martínez se levantó con el pie Izquierdo! Profesor Martinez got up on the wrong side of the bed.

La cabeza The head

Chocar con / contra To collide with / against

Los dedos (de la mano) The fingers

Se hizo daño en la pierna. She hurt her leg.

El pie The foot

caerse To fall down

Romper(se) To break (ones…)

La pierna The leg

El brazo The arm

Le duele la cabeza. His head hurts.

La mano The hand

Doler (ue) To hurt

Estaba distraída y se equivocó de la puerta. She was distracted and got the wrong door.

La profesora se cayó y se le rompieron los lentes. The teacher fell down and broke her glasses.

Los accidentes The accidents

El dedo (de la mano) The finger

El dedo del pie The toe

Hacerse daño (en) To hurt oneself (on)

pegar To hit

Pegarse en / con / contra To bump into / with/ against

Tener buena / mala suerte To have good / bad luck

Torpe ¡Qué torpe! Clumsy How clumsy!

Fue sin querer I didnt mean it.

damas ladies

caballeros gentlemen

¡Ay! Ouch!

¡Uf!, ¡Uy! Oops!, Oh!

No puede ser. Impossible, It cannot be.

¿Qué le vamos a hacer? What are we going to do about it?

¡No me digas! No way! You are kidding! You dont say!

¡Venga! / ¡Órale! Come on!

¡No es para tanto! It is not so bad! It is not such a big deal!

¡Qué mala suerte! What a bummer! What bad luck!

¡Cuánto lo siento! Im so sorry!

¡Qué + noun! ¡Qué gato! What a _______! What a cat!

¡Qué + adjective! ¡Qué fantástico! How _______! How fantastic!

¡Anímate! Cheer up!

¡No te pongas así! Dont be like that!