¡A conversar! Cap. 6 Find a partner.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
Advertisements

Miércoles el 24 de febrero
1 Escribe las palabras correctas en el espacio (de la primera parte de vocabulario). 1)plato 2)vaso 3)jugo de naranja 1) plato hondo, cuchara 5)¿Qué tal.
Jeopardy Vocab 2ExpresateCommands Direct Objects Commands w/ D.O. Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Tomando tapas En el restaurante La comida LA CARNE.
Exprésate Uno Capítulo 6
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
El bróculi- no Las espinacas- no El pan dulce- sí El arroz- no El pollo- no ¿Dulce?
Exprésate Uno Capítulo 6 Vocabulario 2
Asking someone to do something politely To ask someone to bring something to you: ◦ ¿Me trae…por favor?  Will you bring me…please? ◦ ¿Me puede traer…?
Talking about meals Expresate 6-2. Meals as verbs El desayuno (the breakfast) El desayuno (the breakfast) Desayunar (to eat breakfast) Desayunar (to eat.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Capítulo 6 Vocabulario 2 Talking about meals, offering help, giving instructions Página
Que rico/ delicioso – yum! Que rico/ delicioso – yum! Que asco – gross! Que aproveche/ buen Provecho – enjoy your meal.
En un restaurante ¿Qué desea usted?.
Vocabulario de Capítulo 8:
¿QUÉ HAY DE CENA? DISCUTIR COMIDA Y AYUDAR EN LA COCINA.
La comida del restaurante
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
Bellwork Translate. 1.¿Cómo te llamas? 2. Me llamo Felina. 3. ¿De dónde eres? 4. Soy de Costa Rica. 5. Mucho gusto.
¡A conversar! Cap. 7 1.Find a partner. 2.Decide which person will be “a” and which will be “b” 3.As you are prompted, try to have the conversation according.
Tener hambre To be hungry Tener sed To be thirsty.
Almorzar (o>ue) to eat lunch. el arroz rice el bróculi broccoli.
La comida Mosaicos (pp. 97, 98, 99,127). Malena Malena is going to eat dinner with her family. Let’s see what they are going to eat.
¿Qué desayunas? Objetivo;
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta 6. La pizza 2.Los tomates 7.
Script.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Unit 6 Spanish I En el restaurante.
Y6 SPANISH REVISION NOTES – Summer 2017
El Verbo Gustar Avancemos 1 – 3.1.
Me llamo ________ Clase 802 La fecha es el 11 de marzo del 2014
El Vocabulario 5B.
Calentamiento: Suggest something from the menu to each person
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Target: Talk about eating; restaurants
Partner conversation practice
Chapter 4 Vocabulary.
Principio Desayuno Almuerzo Me gusta________ No me gusta_________
Flashcards La Comida – Food Por Sra. Abeille.
Unidad 3 Lección 1 Vocabulario.
ME GUSTA SONG:
Offering help and talking about chores
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Calentamiento: Write the whole sentence
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
My comida favorita In the lesson you will learn to:
Intro: La comida.
poder (ue) – to be able to, can el plato hondo – bowl la servilleta –
En el Restaurante Role Play
Contre la souris.
direct object pronouns
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
Tapas Traducen: 1. She orders enchiladas.
¿Me trae un plato limpio, por favor?
Las frutas.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
Preferir, poder, and probar
¿Me trae un plato limpio, por favor?
Direct Object Pronouns
What do you have for breakfast?
CHISPA – EL 22 DE OCTUBRE Conjuga la forma correcta de “ser” o “estar”: Juana _______ muy cansada. Yo ______ estudiante a Anchor Bay. La profesora ________.
Las comidas.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Memory challenge Quieres 1 2 I want De acuerdo / vale 3 4 Please
De primer plato… De segundo plato… De postre… Para beber…
Transcripción de la presentación:

¡A conversar! Cap. 6 Find a partner. Decide which person will be “a” and which will be “b” As you are prompted, try to have the conversation according to the cues. After about 30 seconds, the teacher will advance the slide, and you will see a correct example on the screen. Check your answers at that point. Reverse roles (a/b) and repeat, reading it correctly (out loud), practicing the correct grammar, pronunciation, and vocabulary.

I would like a cheese sandwich. Persona B Persona A What would you like? I would like a cheese sandwich.

Quisiera un sándwich de queso. Persona B Persona A ¿Qué desea usted? Quisiera un sándwich de queso.

To drink, I want tomato juice. Persona B Persona A And to drink? To drink, I want tomato juice.

Para tomar, quiero un jugo de tomate. Persona B Persona A ¿Y para tomar? Para tomar, quiero un jugo de tomate.

Persona B Persona A Would you like something for dessert? Yes, could you bring me a chocolate ice cream?

Sí, ¿me trae un helado de chocolate? Persona B Persona A ¿Desea algo de postre? Sí, ¿me trae un helado de chocolate?

Could you bring us the bill, please? Persona B Persona A Anything else? Could you bring us the bill, please?

¿Nos trae la cuenta, por favor? Persona B Persona A ¿Algo más? ¿Nos trae la cuenta, por favor?

What are you going to order? Persona B Persona A What are you going to order? answer

Persona B Persona A ¿Qué vas a pedir? Voy a pedir [….].

Do you want to try the tomato soup? Persona B Persona A Do you want to try the tomato soup? Yes, please. No, thanks.

¿Quieres probar la sopa de tomate? Persona B Persona A ¿Quieres probar la sopa de tomate? Sí, por favor. No, gracias.

What do you eat for breakfast? Persona B Persona A What do you eat for breakfast? Answer:

Persona B Persona A ¿Qué desayunas? Siempre desayuno cereales con leche. Nunca desayuno. Desayuno pocas veces. A veces desayuno huevos, o pan.

Persona B Persona A What is there for dinner? I’m very hungry! We’re going to have fish, rice, and spinach for dinner.

Vamos a cenar pescado, arroz, y espinacas. Persona B Persona A ¿Qué hay de cena? ¡Tengo mucha hambre! Vamos a cenar pescado, arroz, y espinacas.

Yes, take out the chicken and put it in the oven. Persona B Persona A Do you need help? Yes, take out the chicken and put it in the oven.

Sí, saca el pollo y ponlo en el horno. Persona B Persona A ¿Necesitas ayuda? Sí, saca el pollo y ponlo en el horno.

Why don’t you make the sandwiches? Persona B Persona A Can I help? Why don’t you make the sandwiches?

Sí. ¿Por qué no preparas los sándwiches? Persona B Persona A ¿Puedo ayudar? Sí. ¿Por qué no preparas los sándwiches?

Persona B Persona A Shall I set the table? Yes, set it, please.

Persona B Persona A ¿Pongo la mesa? Sí. Ponla, por favor.

Shall I take out the trash? Persona B Persona A Shall I take out the trash? La basura Yes, take it out, please. Convert: basura lo/la

Persona B Persona A ¿Saco la basura? Sí. Sácala, por favor.