¡Hoy continuamos hablando solamente en español!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Direct and Indirect Object Pronouns. Present Progressive How does the present progressive translate in English » -ing verbs Walking, talking, thinking,
Advertisements

Reflexive Verbs & Pronouns Discussing daily routines.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Direct Object Pronouns Notes #11. Direct Object Pronouns Notes #11 Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
Los objetos directos. Essential Questions: What do direct object pronouns communicate to the listener? What do direct object pronouns imply? Where do.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
El verbo tener The Verb “To Have” Ch. 6 - Tener.
PROJECT DUE on MONDAY, MAY 22
Día número 169—español 1 El 25 de MAYO Horario Regular
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Direct Object Pronouns
What is the Indirect Object?
Direct Object Pronouns
Subject Pronouns I - yo we - nosotros(as)
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
Gustar V. Encantar.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Direct Object Pronouns
AV2 1.1 Notas Gramaticales What is a noun?
PROJECT DUE on MONDAY, MAY 22
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
EL MANDATO AFIRMATIVO FORMAL
Present Tense of -ar Verbs
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Present Tense of -ar Verbs
Present tense Conjugation of regular “AR” verbs
Repaso de los pronombres directos
Present Tense of -ar Verbs
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
The present tense of ir and jugar
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Direct Object Pronouns
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Warm up.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Present Tense of -ar Verbs
Prepárate para la prueba
Bellwork Escriban los pronombres de los objetos directos y objetos indirectos. Y también escriban 3 frases con los objetos directos y 3 frases con los.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Día número 153—español 1 El 2 de mayo
EL TIEMPO PRESENTE ESPAÑOL 2.
Día número 151—español 1 El 30 de abril
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Quasimodo: Necesitamos la tarea de la semana pasada
Irregular Preterite IR and SER
Día número 59 Español 1—Acelerado
Saber vs. Conocer.
Gramática de 3A.
Affirmative and Negative Words
Bellringer 2/16 Match each answer with the correct question. Write questions and answers. Es muy perezoso. Hoy es el tres de septiembre. Es la profesora.
Direct Object Pronouns
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Transcripción de la presentación:

¡Hoy continuamos hablando solamente en español! Día número 162—español 1 El 16 de MAYO Horario Regular FYI: ¡Hoy continuamos hablando solamente en español! El OBJETIVO es que empiecen a pensar en español, entonces (so then), si ustedes le recuerdan a sus compañeros que necesitan hablar en español cuando están hablando en inglés, pueden ganar un punto de participación y salvar a su compañero de perder 5 puntos de participación. Empieza a encontrar/comprar los materiales para tu proyecto: Papel, Decoraciones, Dibujos, etc.

3. Question words: ¿ ____ es? Es una pluma. Es Ana. Es este sábado. TOPICS to REVIEW for the FINAL EXAM—SEM 2 1. Conversation questions and answers: Greetings, Farewells, Age, Date, Tú vs Ud. 2. Numbers, Years 3. Question words: ¿ ____ es? Es una pluma. Es Ana. Es este sábado. 4. Finding the correct response to a question. Conjugation of regular and irregular –AR/-ER/-IR verbs; Stem-changing verbs; Go-go verbs; Reflexive verbs 6. Keeping the infinitive in double verb constructions and after a preposition 7. Choosing between SER and ESTAR. 8. Choosing between SABER and CONOCER. 9. Choosing the correct form of the ADJECTIVE. 10. Choosing the correct POSSESSIVE ADJECTIVE: mi, tu, su, nuestro, etc.

11. Choosing the correct response with the DOP / IOP TOPICS to REVIEW for the FINAL EXAM—SEM 2 11. Choosing the correct response with the DOP / IOP 12. Choosing the correct form of the IMPERFECT tense. 13. Choosing the correct form of the PRETERIT tense.

To put in accents: Change the language to Spanish and it will catch some of your spelling and accent mistakes. Go to SraBernal.Weebly.com on the “How to” page it explains how OR Go to Symbols and insert the letter with the accent OR Google it for your particular computer under Keyboard Shortcuts.

WS 351 Direct / Indirect Object Pronoun Practice (verde) EXPLAIN and GUIDED PRACTICE Nombre_______________________________________Fecha________Per_____   WS: 351 Direct/Indirect Object Pronoun Practice Part A. List all of the direct object pronouns. Yo ______ Nosotros ______ Tú ______ Él/Ud./Masc.sing. noun ______ Ellos/Uds./masc.pl noun ______ Ella/Ud./Fem.sing. noun______ Ellas/Uds./fem.pl noun ______ Part B. List all of the indirect object pronouns.

Part C. What question do you ask yourself to determine if you should use a DIRECT object pronoun? Subject verb __________________________________?   Part D. What question do you ask yourself to determine if you should use an INDIRECT object pronoun?

Part E. Circle the SUBJECT for each sentence Part E. Circle the SUBJECT for each sentence. Underline the DIRECT OBJECT. Put a box around   the INDIRECT OBJECT.

Parte F. Supply the direct object pronoun that would replace the noun in parenthesis. NOTICE THAT THE OBJECT PRONOUN COMES BEFORE THE CONJUGATED VERB!!  

Parte G. Supply the indirect object pronoun that would replace the noun in parenthesis. NOTICE THAT THE OBJECT PRONOUN COMES BEFORE THE CONJUGATED VERB!!  

FINISH up to this activity for HW if you didn’t finish it in class. Part H. Complete the following sentences with the appropriate direct or indirect object pronoun that replaces the noun in parenthesis. USE YOUR NOTES IF YOU DON”T KNOW THE MEANINGS OF THE WORDS!!   FINISH up to this activity for HW if you didn’t finish it in class.