¡HOLA. . Hoy es lunes, el 27 de marzo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Content Objective: Students will practice placing direct object pronouns in sentences with 2 verbs. Language Objective: I will learn where to place D.O.Ps.
Advertisements

Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro.
Yo voy Tú vas él va ella va usted (Ud.) va ir a... Nosotros vamos
Asking questions using interrogative+ ir + a + infinitive (hacer)
E SPAÑOL 1 6° Hoy es viernes el 30 de enero. P ARA E MPEZAR Escribe el nuevo vocabulario por 1 The Homework 2.The notebook 3. The day 4. The date 5. The.
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Find your new assigned seat!. Parte 1 1.El tenis 2.La natación 3.El golf 4.El ciclismo 5.El esquí 6.El fútbol americano Parte 2 1.Trabajar 2.Descansar.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
13 y17 DE ENERO Hoy: 1) Para Empezar: Traducen (translate): a) The restaurant is near the movie theatre. b) I go to the gym on Mondays and Fridays. c)
Hoy es el 26 de octubre del 2015 Review of Conjugating The verb IR Vocabulary.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Hacer Ahora Miercoles, el 27 de abril 1. Create a conjugation chart for the verb “caminar” in the PRETERITE (PAST) tense. 2. Create a conjugation chart.
Hoy es lunes el 4 de abril Today is Monday, April 4  Look at your notes about asking questions in Spanish.  Conjugate the verb ir or to go  Yo voy,
Día 3 – Para empezar ¿Cómo es tu dormitorio? Escribe 3 frases para describirlo. ***2a hora - Entrega tu actividad del dormitorio, por favor.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Proposito 71 b23/05/16 Copy & complete with the ‘Personal A’ if necessary or write X if not necessary. 1.Mira _____ un programa. 2.Busca ____ informacion.
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Comunicación y vocabulario
PALABRAS INTERROGATIVAS
Diario En oraciones completas, contesta las preguntas.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Hoy es miércoles. Hoy es el 16 de noviembre
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
CHEQUEA TAREA CON UN AMIGO: APUNTES HORARIO Y CANTOS PAQUETE DE REVIEW
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
¡HOLA. Hoy es jueves, el 18 de mayo
Día número 28—español 1 ACT 1: Supply the missing number
Español 2 Thank you for taking my classes today. Since this is A day. My Schedule is as follows: 1st period Spanish 2 2nd period Prep 3rd period Spanish.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Lección 13 – 25 y 26 de febrero Unit exam is today and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
Hoy es martes. Hoy es el 15 de noviembre
Ir to go.
Español 1 El 5 de Febrero 2018.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Bienvenidos a Español 2!
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
¡Bienvenidos a Español 2!
Role- play A: Hi Paco! How are you today? B: I am fine, Rosa. How are you? A: I am tired. Do you want to study at my house today? B: I’m sorry, no. I plan.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Warm Up Name three important cities of Spain
Adverbs of Frequency Adverbs of Frequency 1 Adverbs of frequency are used to say how often you do something or something happens. He always studies.
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Meta: I can understand information about school activities and rules
4.7 invitations, ir+a+inf..
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Metas del Año Nuevo 1)Respetar las reglas y a todas las personas del salón  2) Ser más organizado/a 3) Completar proyectos y tareas a tiempo Nuevos asientos.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
INFINITIVE VERBS PHRASES
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Querer to want.
Vocabulario 1a Talking about what you want to do
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
Necesitan: Marcadores Borradores Pizarras blancas Quasimodo:
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Hola Unidad 3.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Final Exam: Speaking Complete the “Final Exam: Verbs for Listening and Reading Sections” Study Guide Use your notes- these are irregular verbs! You will.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
El verbo Ir.
Meta: 1) I can review how to form commands, use the present progressive (-ing verbs) and use direct object pronouns before the test. Enfoque: En LHS, ¿cómo se.
Review present tense conjugations
Transcripción de la presentación:

¡HOLA. . Hoy es lunes, el 27 de marzo ¡HOLA!  Hoy es lunes, el 27 de marzo. ESTA ES LA SEMANA DEL VEINTE Y SIETE AL TREINTA Y UNO DE MARZO. ESTUDIAMOS CAPITULO 5.1. Meta: ¡Practicamos! Describe a estas personas: 1. 2. 3. 4. TAREA (HW): *REVIEW & PRACTICE 5.1: paquete, list of questions about family (yellow), boot verbs (orange), libro, HELPFUL RESOURCES LINKS. *Help prior to the test: today before/after school, tomorrow before school *If you need to make-up/re-take/get help with something “old:” come in Tues or Thurs before/after school to get caught up before Spring break!

Hoy: warm-up VOCABULARIO: jugamos con el vocabulario (ppt y pizarritas) escuchamos: arbol de la familia - libro p.160 Act. 1 (p.163 Act. 8 some classes) ADJETIVOS POSESIVOS y vocabulario: paquete p.5 VERBOS BOTAS: #1-5 on (old) orange handout questions CONVERSACION: Qs on (old) yellow handout

¿Son jóvenes o viej@s? ¿Es joven o viej@?

Cuaderno: 1. Hoja Importantísima (current warm-up etc) 2 Cuaderno: 1. Hoja Importantísima (current warm-up etc) 2. La Bienvenida (The Welcome) 3. Números (#s) 4. EXAMEN FINAL ORAL (Lista de Preguntas / Rubric) 5. Música 6. Syllabus 7. Pases 8. Capítulo Cinco 9. Paquete 5.1 10. La Familia: musica 11. Verbos Botas: lista 12. Verbos Botas: Cuento (story) y parrafos 13. Capítulo Cuatro 14. Paquete 4.2 15. Paquete 4.1 16. Capítulo Tres 17. Paquete de la Conjugación (-ar, -er, -ir) 18. Practica con Gusta/n (worksheet) 19. Ir = to go: Las 12 Uvas del Año Nuevo y Las Oraciones con Voy, Vas, Va, Vamos, etc. 20. Querer = to want: Conversaciones y Apuntes (notes) 21. Paquete 3.1 22.CONVERSACION DE INVITACION con querer (guión=script) x. Old (Scored) Chapter 3 Warm-ups & Other Practice 23. Capítulo Dos 24. Apuntes (notes): Gusta/n 25. Paquete 2.2 26. Paquete 2.1 27. Proyecto: Mi amigo y yo (handout/draft & Venn diagrams) x. Old (Scored)) Chapter 2 Warm-ups & Practice Quizz(es) 28. Rubric del Examen de Conversación de Cap. 2 29. Capítulo Uno 30. Apuntes (notes on handout & SER notes) 31. Paquete de Tarea de Cap.1 32. Relojes (Clocks/Time) x. Old (Scored) Chapter 1 Warm-ups 33. CONVERSACION INTERESANTE (guión=script) 34. Cultura 35. Mapa del Mundo Hispano (Map of the Spanish-Speaking World) 36. Video: Mi Vida Loca (España) 37. España: Map y Preguntas 38. Costa Rica: Preguntas 39. Videos/Cultura 40. Dia de los Muertos