STAY CONNECTED WITH NORTH SHORE CDC!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Advertisements

Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Goods and Services.
Misión 1: Investigamos a nuestro alrededor Queremos invitar a todo el mundo a participar en el huerto del cole y hemos hecho una foto desde el aire.
MORE CONVERSATION TOOLS
 What are some questions you could ask someone in Spanish about pastimes using the vocab and grammar we’ve learned so far this year?  Write down as many.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) 1. There are two street signs in the sidewalk. 2. The green benches are in the park. 3. There is.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Go to cessarsc9.wixsite.com/clasedeespanol Click in this icon to see the presentation.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Hoy es miércoles el 4 de mayo Today is Wednesday, May 4
Greetings, Introductions
Days, months, seasons, and more!
Ms. Hudson’s Newsletter Week 1.2 August 14-18
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Licenciatura en Contaduría
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Classroom Commands Señora Atkinson.
Q and A/ Preguntas y respuestas
Composición # 2.
¿Adivina quien soy ? Guess who am I ? ATTENTION SOME PICTURES CAN HURT.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Día número 3 Español 1—Acelerado
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Parent-Teacher Conferences
First Grade Dual High Frequency Words
TELLING THE DAY AND DATE
Escribe the correct translation of each phrase
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Día número 24 Español 1—Acelerado
How to say the date in Spanish
Discussion Voice Activity 1.05
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
SEGUNDO PASO (A que hora…
Henry Houck Happenings Jan./Feb.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Dear pupils: As you take part in the writing contest Les plumes du Caillou,you are to make your own web page – on the lagoon site- in order to present.
Chiquilla Te Quiero!!! _____ ____ _______mi dulce niña Ya lo ves estoy, tan loco por ti Cuando te veo venir No se ni que decir Y no encuentro la manera.
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
DUE NOW: Write the following dates in Spanish:
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Using Verbs.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Señora Daniele, Profesora de Español
Meta: I can understand information about school activities and rules
Here, you will find your child’s sight words for the week.
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Days, months, seasons, and more!
Actividad G y H: Práctica con verbos de bota
Wednesday el miércoles Thursday el jueves Friday el viernes
Teach me how to conjugate
Metas: 1) I can identify the names of places in town where I can go buy or do things. 2) I can talk about what time places open and close for business.
Development of the concert programme
Vámonos Translate the following sentences using the preterit:
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
The causative is a common structure in English. It is used when one thing or person causes another thing or person to do something.
Transcripción de la presentación:

STAY CONNECTED WITH NORTH SHORE CDC! POINT NEWSLETTER – May 2017 Thank you to everyone who came out to support Youth Get to the Point Day on April 28! We are so grateful for our sponsors and to our wonderful volunteers! Looking for a summer job? Want to make a difference? The YMCA is hiring and training lifeguards for the summer and year round positions!  For more information please contact Cat Marcoux, marcouxc@northshoreymca.org Old Town Hall turns into a virtual classroom! Learn to write your name in a new language, experience a touch tank, make rope, learn about stem with LEAP, SHS Jazz Band, student performances, games, activities, and so much more! Saturday, May 13 from 11:00-3:00 Attention all youth!  Are you 14-21 years old and looking for your first summer job?  Apply for North Shore CDC's STAND program. Give back to your community & get paid!   Please contact Beth@northshorecdc.org for more information.  Do you see something in your neighborhood that could use some improvement? Download the “See Click Fix” app and take pictures of the issues you want to see fixed! STAY CONNECTED WITH NORTH SHORE CDC! 96 Lafayette Street Salem, MA  Contact Sydney Colbert for more information: sydney@northshorecdc.org OR 978-219-5381

EL PUNTO NEWSLETTER – Mayo 2017 ¡Gracias a todos que vinieron a apoyar a Youth Get to the Point el 28 de abril! ¡Estamos muy agradecidos por nuestros patrocinadores y nuestros maravillosos voluntarios! ¿Estás buscando un trabajo de verano? ¿Quieres hacer un diferencia? La YMCA está contratando y entrenando salvavidas para el verano y las posiciones de todo el año! Para más información póngase en contacto con Cat Marcoux, marcouxc@northshoreymca.org !El Old Town Hall se convierte en un aula virtual! Aprende a escribir tu nombre en un nuevo idioma, experimenta un tanque táctil, has sogas, aprende acerca de STEM, LEAP, la Banda de Jazz de SHS, y mira presentaciones de estudiantes, participa en juegos, actividades y mucho mas! Sábado, 13 de mayo de 11: 00-3: 00 Atención a todos los jóvenes! ¿Tiene 14-21 años de edad y está buscando su primer trabajo de verano? Solicite el programa STAND de North Shore CDC. Regrese a su comunidad y pagué! Para obtener más información, póngase en contacto con Beth@northshorecdc.org. ¿Ves algo en tu vecindario que podria mejorar?  Descarga la aplicación “See, Click, Fix” (Ver, Cliquear, Arreglar” y toma fotos de los problemas que deseas ver arreglados. ESTANCIA CONECTADA CON NORTH SHORE CDC! 96 Lafayette Street Salem, MA  Contacto Sydney Colbert para más información: sydney@northshorecdc.org O 978-219-5381