Mi Árbol de Familia.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La familia U3L2 Vocabulario.
Advertisements

Fecha ___________________ Mucho gusto (Listos 2 página 10) L.O.: Making introductions How to say this and these.
LA FAMILIA. María Luis María es la hermana de Luis Luis es el hermano de María La familia Gómez.
¿Sabes qué? Miercoles / jueves el 7 de mayo
Mi árbol genealógico Proyecto Unidad 2, Paso 1.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
All in the Family.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Preguntas del examen final
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
El abuelo Su esposa es la abuela.. La Familia How are the Simpsons helpful in learning family-related vocabulary?
Quasimodo: (son las doce)
Mi familia.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
La familia.
This volume comprises of 4 activities developed to test the listening and writing skills students. For more activities you can visit our website at.
Me llamo Bart. Voy a hablar de mi familia…
Bienvenida Pasa con tu burro Usa las tarjetas de memoria (todos deben tener las tarjetas) Marca el tiempo con el celular/móbil. Escribe el tiempo en el.
¿Qué vas a hacer en el futuro?
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
Bellringer 10/2 Fill in the blank with the correct family member in SPANISH. 1. La madre de mi padre es mi _____. 2. El hijo de mi tía es mi _____. 3.
Objectives: To recognize family relationships To identify people by name and family relationship. To ask and tell classmates the names of their family.
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
THE FUTURE TENSE: THE REGULAR FORMS Simple Future and The Future Tenses.
 La familia  La abuela  El abuelo  La mamá  El papá  La tia- aunt  El tio- uncle  Son- el hijo  Daughter – la hija  Los primos-cousins  El.
Tocar. Tocar To say what you have to do, what your duties are, or whose turn it is to do something, use the verb tocar followed by an infinitive. Tocar.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Para hacer ahora 1) What is a verb?
1.07 Writing Assignment: En la biblioteca
Calentamiento Hoy es jueves, el 17 de noviembre
Árbol familiar del futuro
Mis amigos y Los Adjetivos
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
LA FAMILIA.
Hoy es lunes 4 diciembre 2017.
la hermana el hermano el padre Los hijos la hija La madre Los padres
Egg Baby Project Spanish II.
Subject Pronouns and The Verb “Ser”
Calentamiento ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo son tus profesores en la escuela?
Spanish 1&2 Week 9.
Subject Pronouns and The Verb “Ser”
Mi Árbol de Familia.
Interpersonal Speaking final Practice
COMPLETA EL HOJA DE TRABAJO SOBRE EL ARBOL GENEALÓGICO
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
Subject Pronouns & the Verb Ser
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Unit 2: ¿Quién soy yo? Who am I?
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
You will make a presentation about your family
Descripciones de Personalidad
Part II of your project.
Teach me how to conjugate
Mi Árbol de Familia.
Hoy es lunes el 2 de mayo Today is Monday, May 2
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Describe a las personas con una frase completa.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Pre-write Part 1: tell the relationship of the person to you
Antes de empezar – escribe la información en tu cuaderno
La familia The Family.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Transcripción de la presentación:

Mi Árbol de Familia

Mi Árbol de Familia Mi abuelo Ken Mi abuela Betty Mi abuela Marilyn Mi tía Mary Mi padre Andy Mi madre Cathy Mi prima Maddy Mi prima Marissa Mi hermano Jordan Mi hermano Luke Srta. H La mascota

Relationships Practice Marilyn es _________________ de Marissa Maddy es _________________ de Luke Mary es _________________ de Andy Betty es _________________ de Cathy Mary es _________________ de Jordan Jordan es _________________ de Luke Cathy es _________________ de Andy Ken es _________________ de Luke Marissa es _________________ de Marilyn Maddy es _________________ de Andy

Example Sentences Mi hermano Luke es muy cómico. Luke siempre está contento. Habla mucho y come muchas hamburguesas. Mi hermano menor vive en Mason, Ohio. Mi tía Mary vive en Columbus, Ohio. A ella le gusta el arte mucho. Mi tía es muy generosa. Ella tiene dos hijas. Mi gato Sigma es simpático (a veces). Un momento Sigma está tranquilo y contento … el otro momento Sigma está enojado. Es un gato muy bonito. Jordan, mi hermano mayor, vive en Virgina. Él es psicólogo en la Universidad de Virginia Tech. Él es muy inteligente y es uno de mis mejores amigos.

Family Tree Assignment Create a family tree including a minimum of 10 family members (labeled in Spanish) and 3 generations (may include 1 pet as a “family member”) *IF YOU MAKE ON COMPUTER, PLEASE E-MAIL TO SENORITA HARRISON* Include a picture of each family member (sketch, photo – NO stick figures) Choose 3 out of the 10 family members to write about Write a minimum of 3 sentences per family member (9 total) using all of the following grammatical structures at least once: gustar, estar, tener, ser, CONJUGATIONS of 1 -IR verb, 1 -ER verb, 1 -AR verb