Title I, Part A TITULO I, PARTE A

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
Advertisements

Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Cram Middle School September 11, :00am in the Library.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
School/Escuela: BROWN JUNIOR HIGH SCHOOL Date/Fecha: SEPTEMBER 17, 2015 Time/Hora: 9:30 AM & 5:30 PM.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park School Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
School/Escuela: Martin Luther King, Jr. ES Date/Fecha: September 23, 2015 Time/Hora: 2:00-3:00 p.m.
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
No Child Left Behind Title I, Part A Program Annual Meeting Sylvan Rodriguez Elementary Date: 09/09/2015 Presenters Ana Delia Zamarripa, Title 1 Coordinator.
English Learner Identification and Placement/ Identificación y Asignación de Alumnos en Vías de Aprender el Inglés (EL) A presentation for the Roosevelt.
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
Welcome to the Transition to High School and College Presentation
Title I, Part A Program Requirements
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Welcome/Bienvenida
Socorro Independent School District
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Bienvenidos al Programa Federal Título I para padres de familia
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es garantizar la existencia de escuelas excelentes en todos los vecindarios. Verificar el progreso Apoyar.
English Learners: Who? Home Langauge Survey
5. Legal Requirements/Reqistos Legales
Title I Annual Meeting Junta Anual de Titulo I
Reunión de Participación y Sugerencias de Padres y Familias
Title I, Part A TITULO I, PARTE A
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es asegurar que haya escuelas excelentes en todos los vecindarios. DPS’ top Denver Plan 2020 goal is to.
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
Presented by: SJVA Counseling Team
Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Bienvenidos a la Reunión Anual de Padres de Familia : Titulo 1
Bienvenidos a la Reunión Anual de Padres de Familia : Titulo 1
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
What is Title I? ¿Qué es Título I?
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
English Learner Advisory Committee
Acuerdos Escuela-Familia
Why are we here? The No Child Left Behind Act of 2001 requires that each Title I School hold an Annual Meeting of Title I parents for the purpose of… Informing.
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Stevens Middle School At Stevens Middle School, We Believe
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Reunión Anual de Padres de Titulo I
Bienvenidos a la Reunión Anual de Padres de Familia : Titulo 1
Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Matemáticas de Secundaria
Raymond Cree Middle School
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Parent Meeting (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
PARENT MEETING (REUNIÓN ANUAL DE PADRES DE TITULO I)
Transcripción de la presentación:

Title I, Part A TITULO I, PARTE A Annual Parent Meeting JUNTA ANUAL DE PADRES [Campus Name] Date

Title I Program/Programa de Titulo 1 NCLB law requires that Title I Schools conduct an annual meeting with parents to Provide information to parents regarding the benefits of the Title I program Share other information with parents about the ‘Parent’s Right-to- Know’ section of the law. La Ley NCLB (Que ningún niño se quede atrás) requiere que las escuelas de Título I realicen una reunión anual con los padres para Proporcionar información a los padres sobre los beneficios del programa de Título I Compartir información con los padres sobre la sección de la ley, "Derecho de los Padres a Saber".

Title I Program/Programa de Titulo 1 (Identify if your school is a Schoolwide campus or Targeted Assistance campus and what that means)

Title I Program/Programa de Titulo 1 Title I is a federal program funded through the No Child Left Behind law. Title I is designed to help students achieve proficiency on the challenging Texas academic achievement standards. Título I es un programa federal financiado a través de la ley No Child Left Behind (Que ningún niño se quede atrás). Título I está diseñado para ayudar a los estudiantes a alcanzar proficiencia en las desafiantes normas de avance académico de Texas.

State Assessment/LA EVALUACION ESTATAL TEA developed the STAAR assessment to measure what students have learned. The STAAR is used in grades 3-8 and End of Course assessment is used in grades 9-11. TEA desarrolló la evaluación STAAR para medir lo que los estudiantes han aprendido. La evaluación STAAR aplican en grados 3-8 y Exámenes de Fin de Curso aplican en los grados 9-11.

State standards/LAS NORMAS DEL ESTADO? The academic standards in Texas are the TEKS – Texas Essential Knowledge and Skills – which TEA has developed for all grades and core academic subjects tested on the STAAR tests. Classroom teachers use the TEKS as standards for their curriculum, instruction and assessment. Los estándares académicos en Texas son los TEKS – Conocimiento y Habilidades Esenciales de Texas - que TEA ha desarrollado para todos los grados y materias académicas básicas analizadas en las pruebas del STAAR. Los maestros utilizan en sus clases los TEKS como normas para su plan de estudios, para la instrucción y la evaluación.

Other Standards/OTRAS NORMAS In addition to the TEKS… Texas also has the College and Career Readiness Standards – CCRS English Language Proficiency Standards – ELPS Pre-Kindergarten Guidelines Además de la TEKS ... Texas también tiene las Normas de preparación universitaria y profesional – CCRS Requerimientos de Proficiencia del Idioma de Inglés – ELPS Guías para Pre-Kinder

Title I Program and the Standards Programa de Titulo 1 y las normas Title I is designed to help students served by the program to achieve proficiency with the TEKS, STAAR and End of Course assessments. Título I está diseñado para ayudar a los alumnos a quienes servimos en este programa a que logren proficiencia en los TEKS, STAAR y en las evaluaciones de los Exámenes de Final Curso.

(School Name) Activities [Add campus activities and an additional slide with curriculum here. Add slides as necessary. A best practice is to have representatives from each of the programs available during the meeting for questions.]

Parents’ Right-to-Know DERECHO DE SABER DE LOS PADRES

Teacher Qualifications ELEGIBILIDAD DE MAESTROS You have the right to know… Whether the teacher has met state qualification and licensing criteria for the grade levels and subject areas in which the teacher provides instruction. Whether the teacher is teaching under emergency or other provisional status through which state qualifications or licensing criteria have been waived. The baccalaureate degree major of the teacher and any other graduate certification or degree held by the teacher, and the field of discipline of the certification or degree. Usted tiene el derecho a saber ... Si el maestro ha cumplido con los requerimientos del estado y normas de licencia para los grados y materias en las que el maestro proporciona la instrucción. Si el maestro está enseñando bajo emergencia u otra manera provisional a través del cual no se han exigido los requisitos y se ha hecho una excepción temporal del estado para obtener la licencia . La carrera de bachillerato que tiene el maestro y cualquier otra certificación o título obtenido por el maestro, y el campo de la disciplina de la certificación o título.

Paraprofessionals LOS ASISTENTES DE MAESTROS? You have the right to request information concerning whether your child is provided services by paraprofessionals, and if so, their qualifications. Usted tiene el derecho de solicitar información con respecto a si su hijo recibe servicios de asistentes de maestros, y si es así, su elegibilidad.

Paraprofessionals LOS ASISTENTES DE MAESTROS? The NCLB requirements state that all paraprofessionals who provide instructional duties must either have: An associates degree; 48-hours from an accredited college or university; or Training and demonstrated knowledge of and the ability to assist in instructing in the areas of reading, writing, and math, or in “school readiness” Los requisitos de NCLB afirman que todos los asistentes de maestros que proporcionan cualquier instrucción deben tener: Un diploma de asociados (Carrera corta); 48 horas en un colegio o universidad acreditada; o Entrenamiento y haber demostrado conocimiento y la capacidad para ayudar en la instrucción en las áreas de lectura, escritura y matemáticas, o en "preparación para la escuela"

State Assessments LAS EVALUACIONES DEL ESTADO You have the right to know about the achievement level of your child in each of the state’s academic assessments – STAAR and End of Course. Our campus provides copies of the Confidential Student Report (CSR) for each student who participates in STAAR and End of Course. Other assessments, such as TELPAS (Texas English Language Proficiency Assessment System) for English language learners and TEEJAS Lee and TPRI, are also shared with parents, if it applies to your child. Usted tiene el derecho de conocer el nivel de logro de su hijo en cada una de las evaluaciones académicas del estado – De STAAR de Exámenes de Fin de Curso. Nuestra escuela ofrece ejemplares del Informe Confidencial del Estudiante (CSR) para cada estudiante que participa en STAAR y en Exámenes de Fin de Curso. Otras evaluaciones, como TELPAS (Sistema de Evaluación de Texas de Dominio del Idioma Inglés) para estudiantes de idiomas Inglés y TEEJAS Lee y TPRI, también se comparten con los padres, si esto aplica a su hijo.

School and Home LA ESCUELA Y EL HOGAR We must provide information to parents in the language parents understand. Nosotros debemos proporcionar información a los padres en el idioma que los padres entiendan.

Parent Involvement Policy POLIZA DE ENLACE DE PADRES Each Title I campus must have a Parent Involvement Policy, jointly developed with parents, which includes the following: policy involvement; shared responsibilities for high student academic achievement; building capacity for involvement; and accessibility. We are required to share this policy with you. (ADD DATES OF PARENT MEETINGS FOR POLICIES OR EMAIL ADDRESS/PHONE NUMBER FOR PARENTS TO PROVIDE INPUT). Cada escuela de Título I debe tener una Política de Participación de los Padres, desarrollado conjuntamente con los padres, que incluye lo siguiente: participación con la póliza; responsabilidades compartidas para el alto rendimiento académico del estudiante; la creación de capacidad para la participación; y la accesibilidad. Estamos obligados a compartir esta póliza con usted.

School-Parent Compacts ACUERDO ENTRE LA ESCUELA Y PADRES Each Title I campus must have a School-Parent Compact, jointly developed with parents, which outlines the: School responsibilities Parent/family responsibilities Student responsibilities (secondary schools) We are required to share this School-Parent Compact with you. (ADD DATES OF PARENT MEETINGS FOR COMPACTS.) Cada escuela de Título I debe tener, desarrollado conjuntamente con los padres, un Acuerdo entre la escuela y los padres que describe: Responsabilidades escolares Responsabilidades del padre/La familia Responsabilidades de los estudiantes (escuelas secundarias) Estamos obligados a compartir este acuerdo entre la escuela y los padres con usted.

Questions or Comments PREGUNTAS O COMENTARIOS

Campus contacts: