Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Advertisements

¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Spanish III Honors Week 26. Para Empezar 1 de marzo Responde a la pregunta en frases completas: ¿Cómo fue tu fin de semana?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are : Hacer: Poner: Salir: Tener: Traer: Venir:
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Description Sentences
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Check that your essay has your name and period
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Hoy vamos a .. repasar los países
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Try your best to fill in the blank with words that make sense.
Gustar V. Encantar.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Composición # 2.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Para Empezar veintiseis de septiembre
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
1.12 Repaso 2 de septiembre.
You have 5 minutes to fill out the information:
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
First Grade Dual High Frequency Words
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español : ____________
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Las profesiones.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Señora Daniele, Profesora de Español
Gustar (To Please) like.
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Tapas Write down the following notes to study for your Et Pre exam (mércoles, 28/9) La conversación pasa a las …. (The conversation happens at…)
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Development of the concert programme
Para Empezar diecisiete de enero
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
¿Dónde está Pepito? Vocabulario de la Casa
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
ACTIVITY 2 Information, their names, where they are from and what they do for a living.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
a. Which job do you think pays more? I think an assistant chef earns more, as he spends all day working, while the dog walker earns according to the dogs.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

Welcome! Conversation Classes

Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try to remember it!

Second of All…..! 1.Introduce yourself to your partner! 1.Then introduce your partner to the class with the information they gave you! Avoid dangerous subjects !

Next…………. 1.What do we do in conversation class? 2.What do you want to practice in conversation class? 3.Where can you practice conversation outside of class? 4.What should a good conversation student do? 5.What should a good conversation teacher do?

Discussion 1.Why are you learning English? 2. What goals do you have for the future? 3.How long have you been at Direct English? 4.What things would you like to discuss in conversation classes? 5.What skill (reading, writing, listening, speaking, grammar, vocabulary) do you think is your strongest? Your weakest?

Group Task 1.In groups of 3 write down everything you all have in common 2.Try to make a longer list than the other group! Eg. We are all students etc.

How This Class Works… 1.1 Topic Discussed Each Class 2.Homework Every Class 3.4 Presentations (3 small and 1 final) 4.Participation Evaluation 5.You get what you put in

Homework Write down 5 sentences describing your family Due next class