Content Objective: S.W.B.A.T. learn and utilize vocabulary about

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocab 4-3 By Sophia. To doubt that Dudar que To not believe that No creer que.
Advertisements

¿Cuánto cuesta? OBJETIVOS: *to talk about clothes, shopping & prices
Opiniones Unidad 3, Lección 1
Content Objective: Students will be assessed on vocabulary words regarding: Giving/receiving directions and describing your city. Language Objective Students.
l.Objective- to revise clothing vocab.
la ropa South Iredell High
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
Traduce todos los verbos siguientes. Y…
CH 3 VOCABULARY.
Clothing and Accessories Avancemos 2 Unidad 3, lección 1
I can describe how clothes/shoes fit me
¡Vamos de Compras! P
La primera actividad En tu hoja de la primera actividad, responde estas preguntas? 1) ¿ C ó mo lo pasaste el fin de semana? Que hiciste? 2) ¿ C ó mo lo.
Vocabulario de Unidad 3.1 Español II. Los Cognados el suéter las sandalias la farmacia.
Unidad 5 Lección 1 ¿Cómo me queda?. Tipos de tiendas.
A. 1.narrow 2.to look at oneself 3.belt 4.store window 5.heel 6.gold chain 7.clothing 8.pocket 9.handkerchief 10.to wear.
The Assignment Two makeovers: One for yourself, and someone of the opposite sex Write descriptions for each meeting all the requirements Create visuals.
¿Qué pones en la mesa Para el desayuno pongo… Para el almuerzo…..
Ahora mismo: Copia el vocabulario en tu cuaderno
Capítulo 3 Español 2. el bolso purse; book bag el botín; pl. los botines half boot(s)
Advertisement/Anun cio Spanish I Señora Hoffman-Fields.
Lean “El dependiente confundido” – p.263 (texto) y corrijan las oraciones en #15.
El calentamiento 17 de septiembre ¿En qué piensas cuando oyes la palabra fashion (de la moda)? What do you think of when you hear the word, fashion? Write.
Vámonos: Las opiniones Draw a thermometer in your book. List these opinions next to it, the most positive at the top down to the most negative at the bottom.
Antes de empezar Empareja (match) lo que dice el dependiente con lo que contesta el joven. El dependiente: 1.Buenas tardes. ¿En qué puedo servirle? 2.¿Qué.
TÓPICO: LA ROPA Y LA MODA Tomen dos minutos y escriban preguntas que puedes usar en una conversación sobre la ropa y la moda. Ideas para el vocabulario:
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
4.3 VOCABULARIO Página 319. Abierto(a) Cerrado(a)
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
Today you will learn: How to use indirect object pronouns to discuss shopping and gift giving Lección 6: Segunda parte.
Lunes, 23 de marzo de 2015 Learning Targets: Communication  I can discuss leisure activities.  I can express basic actions and feelings.  I can express.
Content Objective: I will be able to discuss and identify weather terminology in Spanish. Language Objective: I will be able to understand and convey weather.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Traduce todos los verbos siguientes. Y….conjuga los verbos con asteriscos (Preterite form) REGULAR VERBS encontrar – gastar – comprar – aceptar- mirar.
A la última moda in the latest style. además besides, in addition.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Comparatives and Superlatives Content Objective: Students will learn how to make comparisons with Comparatives & Superlatives. Language Objective: Students.
CONTENT OBJECTIVE I will be able to replace INDIRECT OBJECT NOUNS with INDIRECT OBJECT PRONOUNS. LANGUAGE OBJECTIVE I will be able to use the Indirect.
Hoy es martes. Es el 25 de marzo del 2014 Explicando cómo te ves (ropa) AHORA: Copien y completen las frases de manera lógica con la ropa adecuada para.
Práctica de : Los complementos directos e indirectos y los pronombres reflexivos Español II.
La ropa. los zapatos los tacones altos los zapatos de tenis.
UNIT GOALS Define consumerism Explain how what I own or buy says about who I am Compare spending habits of teenagers in Spanish speaking countries to those.
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
Dudar que…… No es cierto que No es seguro que quizás To doubt that… It is not certain that It is not sure that Perhaps.
La moda de la moda o no de la moda Famosos (celebrities) Precio ($) Estaciones (hace frío, hace calor) Colores de algódon, de lana, de seda La talla (sizes)
SEÑORA BAJER ESPAÑOL II miércoles Unidad 1: Consumismo - paquete de vocab - Yo puedo...… La clase de Español - reglas / ??? - la clase / las.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
AHORA MISMO:Aparea las siguientes palabras/frases
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
Capítulo 9 En el mercado. I CAN ASK FOR AND GIVE DIRECTIONS Primer paso.
U3L1 (Unidad 3, Lección 1); páginas Avancemos 2.
una camisauna camiseta una blusa un abrigo una chaqueta un saco; una chaqueta un traje un vestido una falda F BC DE A GH I.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Instrucciones: In Spanish, and in English, there are some words that we usually use JUST in the singular or plural form. USING YOUR VOCAB 3-1, complete.
Actividades 9.4. Label as Listening #1: Do not label as activity 1 Watch this video and write down Spanish vocabulary words about clothing and colors.
 Write a sentence stating the day of the week and date in Spanish.  How do you say “the clothes” in Spanish?
Spanish II Week 24. Para Empezar 16 de febrero Write a statement for each picture using the pronoun given. Ex: ÉlÉl está enfermo. 1.Ella 2. Él 3. Yo4.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
How can I help you? I’m looking for [name a clothing item]. Talking to the Clerk.
Comparatives and Superlatives Equal and unequal comparisons = ≠ = ≠
Hoy es lunes el 2 de mayo Today is Monday, May 2 Read on pg 226 and fill out exercise 4. Use the chart below La esposa de mi tío es mi tía El padre de.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
turquesa іBuenos días, clase!  R Hoy es martes el 20 de febrero
Español 2 Semana 12 Hoy es jueves seis de abril del 2017.
¿Qué hora es? Sra. Lear Unidad 2 Etapa 2.
Meta: 1) I can write and talk about clothing preferences
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Students will learn new vocabulary words regarding:
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Transcripción de la presentación:

Content Objective: S.W.B.A.T. learn and utilize vocabulary about Making comparisons Give opinions Talk about shopping Discuss saving & spending Language Objective: Finish copying vocabulary p.311 4.3 Vocab ppt Make a TENGO chart Madrid Culture PPT

Spanish 2 Unidad 4 Etapa 3 Sra. Lear Talk about Shopping Spanish 2 Unidad 4 Etapa 3 Sra. Lear

At the Store

abierto(a)

cerrado(a)

el (la) cliente(a)

dependiente(a)

escoger

el número

el número

la talla

la talla

un par de

usar

vestirse

¿Cómo me veo?

¿Cómo te queda?

Can you help (wait on) me? ¿Me puede atender? Can you help (wait on) me?

Describing Clothing

ancho(a)

apretado

chaleco

elegante

estrecho

flojo

hacer juego con

el pañuelo

las rayas

sencillo(a)

el traje

zapato de tacón