Vocabulario 4.  Hello. My name is Austin. Today is my birthday! I am fifteen and I live in the United States. I like to read, to sleep and to eat pizza.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hora es? To tell time: Son las ______. It is… Es la _______. It is… (Use this ONLY for a time beginning with 1:00-1:59)
Advertisements

¿Qué hora es? What time is it? How to say time in Spanish?  Son las ______. (It is……)  Es la _______.(only with 1 o’clock) ¿Qué hora es? (what time.
Hacer Ahora What is the difference between: a) ¿Qué hora es? b) ¿A qué hora es…? Answer the questions: c) ¿A qué hora es la clase de español? Es a las.
¿Qué hora es? Son las diez.
Español La memoria (2) frases. Hoy vamos a…
¿Qué hora es? What time is it?.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______. Use “Son las” with plural #’s.  Es la _______.  Use “Es la” with 1-1:59. (Since 1.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
SPANISH UNIT 4 REVIEW On the Unit 4 test, there are 50 multiple choice questions. The first part of this review activity is just vocabulary review. The.
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
Come in quietly. WARM-UP: (Vy, Aden, Claire) 1.What time is it? 2.It is 7:45a.m. 3.What time is Spanish class? 4.It is at 10:20a.m. 5.Whose is the notebook?
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
School Subjects. * ¿Qué clases tienes hoy? * What classes do you have today? * ¿Cómo es un día escolar típico? * What is a typical school day like?
Chapter 4, part 1. Los útiles escolares school supplies.
Use the subject pronoun and the verb that goes with it to complete the cells in the crossword puzzle Example I speak yohablo (f) = feminine (m)= masculine.
Para Empezar Español 1 – First 9-weeks Aug. 25 – Oct. 17, 2014 Sra. McDevitt.
2-1 I can understand and say the time of the day. Es la una de la tarde. It is 1:00 p.m.. Son las dos de la mañana. It is 2:00 a.m. Son las nueve y cuarto/quince.
Ejemplo de un proyecto. Name 5 RMHS locations (ie: la cafetería, el gimnasio, la oficina de la directora Depass, etc…) Name 5 classes you have. (Tengo.
Capítulo 4.1. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
¡Examen el viernes! Capítulo 4 p Vocabulario ¿Qué clase tienes primero? 2.¿Qué clase tienes después del almuerzo? 3.¿Qué clases tienes.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
Los Útiles Escolares The School Supplies. En mi mochila- In my bookbag Yo tengo - I have ¿Qué tienes?- What do you have?
1. La clase de español es a la una menos veinticinco. 2. El almuerzo es a las doce en punto. 3. La fiesta es a las ocho de la noche. 4. ¿A qué hora es.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Organización de cuadernos
This powerpoint can be found in our shared area:
Tengo diez años. ¿Cuántos años tienes? How old are you?
Guía de estudiar – Para Empezar
El 18 de agosto Para empezar Please write down the cognates (words that look like the English version) that you see in this online profile: Hola, soy.
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
TENER to have =_____________.
End of Year Oral Assessment
HAGAN AHORA Write the correct Spanish phrases for the following times. 1. 4: : : : : : : : 44.
Spanish I 22 octubre 2012.
Yo tengo… Utiles escolares.
Las Palabras 19.1 El borrador eraser Los estudios sociales--social studies La bolsa de mano purse.
Tapas Match the time (and write y or menos) e. j
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Capítulo 4.1.
Capítulo 4: Vocabulario 1
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?)
Telling at what time something happens
Vámonos Match the Spanish words to the correct English translation.
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Cultura: Notas/Calificaciones
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Vocabulario La clase y colores.
Tópicos del examen: alfabeto – Listen as Señora spells 3 words using the Spanish alphabet Preguntas- questions we’ve used thus far antes and después- what.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
No entrada Lunes- El dia de MLK Jr.
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
La hora.
Vocabulario: En la escuela
uno dos tres cuatro cinco
Vámonos Complete and write out the following sentences.
Lunes, el 30 de enero- No entrada El dia de nieve
Entrada LUNES 2 de febrero
Greet/ Goodbye. Greet/ Goodbye Activities Questions.
Vocabulary Review for Written Test
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Translate the following:
Tópicos del examen: Alfabeto – Listen as Señora spells 3 words using the Spanish alphabet Preguntas- questions we’ve used thus far Antes and después-
Transcripción de la presentación:

Vocabulario 4

 Hello. My name is Austin. Today is my birthday! I am fifteen and I live in the United States. I like to read, to sleep and to eat pizza. I do not like dancing, singing and golf. My favorite class is Spanish!

Traduzca la lista para el colegio  Tres lapices  Una goma  Siete cuadernos  Un paquete de marcadores  Una buena actitud

Traduzca 1. Necesito tres plumas azules. 2. Necesito cinco grapdoras. 3. Tengo treinta carpetas. 4. Tengo seis tijeras. 5. Tengo la clase de español.

Traduzca la dibujada

Dibuja and label 5 items from the foto

Hi. My name is Mr. Beltz. I am 29 years old and my birthday is on October 23. I am tall, skinny and very handsome. I like to be outside (afuera) and spend time with my family. I love to eat and sleep also. I do not like the winter. At work (trabajo), I need pencil, paper, a calculator and a computer.

Traduzca  La clase de educación física está en el gimnasio.  La secretaria está en la oficina.  Muchos libros están en la biblioteca.  Almuerzo está en la cafetería.

Many times at the beginning of school, I see Hispanic families struggling to interpret their child’s supply list. Create a list in ENGLISH of 5 things from this Spanish list of things I have. Only use the things I have listed!  Una grapadora negra  1-8 lapices  Un lapiz azul  La cinta azul  La cinta roja  1-3 tijeras  Un paquete de gomas  Un diccionario electronico  Un diccionario amarillo  Una goma blanca  1-3 reglas  Una calculadora  1-2 cuadernos  Un marcador (azul, rojo, anaranjado, amarillo, verde, morado)  Una pluma (amarilla, anaranjada. Rosada, azul, morada, verde)

Draw a clock with the correct time for each of the times listed in the sentences.  A las seis y treinta y dos, hablamos con el presidente.  Paco nada a las ocho y cinco en los lunes.  Los estudiantes tocan las guitarras a las diez y cuarenta y cinco en la mañana.  Yo cocino almuerzo a las once y media.