5-20-2013 ● Warm Up ● In what ways can war positively affect a country? ● Notes: The American Home Front. ● Turn in Extra Credit to Back Box.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Advertisements

Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
20 th I: ● Warm Up ● (Please write the question and your answer) ● What was the War Guilt Clause? What might be the effect of having a War Guilt.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Thank you for taking my classes
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
What city would you like to visit? Answer: I would like to visit_____.
Palabras interrogativas Question Words. Palabras interrogativas Question words are used to request information. ALL question words have written accents.
No Warm Up Library Time – Have your Intro/Conclusion paragraphs OUT! – Have your MLA guide OUT! Computer Expectations – Focus on your essay –
● Warm Up ● Name the 2 sides of WWII and their belligerents. ● Turn in Essay Make Ups ● Extra Credit: WWII Summaries ● Due Friday May 17 th Notes:
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Ir, Dar and Estar: oy verbs
Examen 4A El mapa gráfico.
Español 1 18 y 21 de noviembre de 2016.
Español 3Honores – Semana 7 del 9/19 – 9/23
Before you start, please download the app
Starter: Reading Strategies
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
Expressing likes in Spanish
End of Year Oral Assessment
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Telling Time in Spanish
1 - aburrirse acampar ¿Adónde fuiste? -
30 de septiembre y 3 de octubre de 2016
11 de enero de 2017 Español 1.
First Grade Dual High Frequency Words
SOBRE GUSTAR + INFINITIVOS
Español Asking questions.
Ir, Dar and Estar: oy verbs
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish
Interactive notebook page 32
Translate (cenar – to have dinner)
¿Hay un centro comercial en tu barrio?
[Hace + time expression + que + verb in present tense]
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Hola, buenas tardes. ¿Cómo se llama?
Una crítica del cine.
Repaso/ Práctica : PREGUNTAS
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
¿Qué hora es?.
Question Words.
Este es JEOPARDY. Este es JEOPARDY Con Señora Diaz.
La Fecha: Hoy es martes, 3 de octubre
DIALOGUES You have 10 minutes to create your dialogue!
¿Me trae un plato limpio, por favor?
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Preguntas Questions Ch. 2 - Preguntas.
Telling Time in Spanish
Question Words.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
Indicaciones y Dónde Está
Study using your vocab cards or quizlet; quiz first thing!
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Where are you going to go?
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Warm Up What was Black Tuesday? Game: YeeHaw!
Warm Up Let’s review numbers in general for FICHAS
Who is George and where is he from? Your daughter is my cousin.
Imperfect Interview.
Hoy es martes, el veinte de agosto de 2019
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Transcripción de la presentación:

● Warm Up ● In what ways can war positively affect a country? ● Notes: The American Home Front. ● Turn in Extra Credit to Back Box

● Voy a Revisar Fuente 2 Mañana ● Hay que decirme que tipo de proyecto vas a hacer. ● ● Película: Argo

1.Describe Iran bajo el régimen del Sha. 2.¿Cual clerica mulsulman regresó para deregir la revolucion? 3.¿Por qué la embajada americana era un blanco por los revoulucionarios? 4.¿Adónde escaparon los 6 trabajadores de la embajada 5.¿Cuál plan elegio el CIA para ayudar los 6 trabajadores de la embajada escapar de Iran? 6.¿Qué hacen para hacerla parece como una película verdadera?

● Calentamiento ● ¿Es posible que la guerra pueda ser positiva por un país? ● Trabajar en noticieros ● Paso 1-4 Hoy ● pickup-truck-pull-trapped-man-to-safety html?tab=video&c=y pickup-truck-pull-trapped-man-to-safety html?tab=video&c=y

● Warm Up ● What is price fixing? Why was it necessary in WWII? ● Finish Notes: American Homefront ● Bittersweet Harvest: The Bracero Program ● DO YOU LIKE YOUR GRADE? 3 Weeks!!!

● Entregar Fuente 2 ● Arriba en la pagina, escribe el tipo de proyecto que vas a hacer. (Powerpoint, Video, Poster, Prezi, etc) ● Argo

● Calentamiento ● Nombra una oportunidad y una dificultidad del grupo de americanos que has sido asignado. ● Trabajar en Grupos ● Escribir tu Guion. ● Manana empieza presentaciones

● Warm Up ● If you had lived during WWII how (if at all) would you have chosen to serve? ● The Bracero Program ● 3 weeks—do you like your grade?

● ARGO

● No Calentamiento ● Formato de Presentaciones ● Presentacoines 1-6 Hoy

● NO Warm Up ● Please sit where you ended yesterday ● Finish Bracero Programs

● NO Calentamietno ● Termina presentaciones

● Warm Up ● How did the Bracero Program contribute to World War II? ● Comparison of Japanese Internment and Holocaust

● Calentamiento ● No Calentamietno ● Terminar Presentaciones