10-8-2012 ● Warm Up Review Cornell Notes ● Notebook Check: 1 st and 3 rd Wed ● 6 th an 7 th -- Thurs ● Movie: Seeds of Change ●

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
Advertisements

Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
20 th I: ● Warm Up ● (Please write the question and your answer) ● What was the War Guilt Clause? What might be the effect of having a War Guilt.
Quasimodo: (son las doce)
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Warm Up ¿Cómo eres? 1.Describe yourself with a list of Spanish adjectives. Please list as many as apply from our list. At LEAST 5 2. Then write.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce study skills Agenda: 1.BR, discussion 2.Define.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Viernes el 4 de diciembre Períodos 1, 2 y 9. Have your homework (paquete pgs ) out and ready to be checked right away. Quiz your partner on vocab.
20 th I Agenda Warm Up – Complete this sentence: – “The hardest part about school is…” Check for Supplies Review Syllabus Begin Notebook Set.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Las Palabras Interrogativas ¿ Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? We are already familiar with several words used for asking information questions: ¿Cómo estás?How.
● Warm Up ● Name the 2 sides of WWII and their belligerents. ● Turn in Essay Make Ups ● Extra Credit: WWII Summaries ● Due Friday May 17 th Notes:
October 17-21, 2016 Name: _____________
Feb , 2017 Name: _____________
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Español 3 24 de febrero de 2017.
Chapter 5 Lessons & Materials
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Half Day
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Día número 53 Español 1—Acelerado
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Día número 120—español 1 El 5 de marzo
Warm Up (NEW PIECE OF PAPER!)
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Do NOW #3 Write down the question, then answer it.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Warm Up Finish Reading Project Due Friday
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Objectives Talk about activities you like and don’t like to do
Transcripción de la presentación:

● Warm Up Review Cornell Notes ● Notebook Check: 1 st and 3 rd Wed ● 6 th an 7 th -- Thurs ● Movie: Seeds of Change ● &list=PL EE8A0C10D&index=1&feature =plpp_video &list=PL EE8A0C10D&index=1&feature =plpp_video

● Calentamiento Define “Guerra Fría” ● Repasa Cuadernos ● Palabras de Guerra Fria ● Objectivo: Yo puedo identificar las diferencias fundamentales entre EE.UU y la Union Sovietica.

Predicción: ● ¿En que manera crees que las diferencias fundamentales afectarán las potencias aliadas (EE.UU/Gran Bretaña y La Union Soviética) después de IIGM?

● Calentamiento ● Nombra los problemas causado por la revolucion industrial. ● Cuadernos: el miercoles ● Video: Seeds of Change ● &list=PL EE8A0C10D&index=1&feature =plpp_video &list=PL EE8A0C10D&index=1&feature =plpp_video

● America's Century: Seeds of Change ● Escribe algunos de los push / pull factores para los inmigrantes. ● Escribe de los cambios y avances en la tecnología. ● ¿Por qué eran tan malas las condiciones laborales? ¿Por qué las condiciones siguieron así? ● ¿Por qué los trabajadores no eran capaces de organizar y formar un sindicato por mejores condiciones? ● 5 palabras claves Español/Ingles

America's Century: Seeds of Change 1)Discuss some of the push/pull factors for immigrants. 2)Discuss the changes and advances in technology. 3)Why were industrial conditions so bad? Why did these conditions go unchecked? 4)Why weren’t workers able to organize and unionize for better conditions? 5)What is Progressivism? How did the Progressive Movement shape early twentieth century history?

● Warm Up !!! IN YOUR NOTEBOOK !!! ● Read Sections 15.2 and 15.3 ● Homework: Read 15.4 and create Sensory Images ● OBJECTIVES: Identify Push and Pull factors for Immigrants at turn of century ● Describe the experiences in their passage to the United States Immigrant American Dream Immigration

Sensory Images 15.2 USE KEY WORDS ● Arable land ● Pogroms ● Steerage ● America letters

● Calentamientos ● Compara y contrasta los sistemas de 'Capitalismo' y 'Socialismo' ● Terminar: Palabras de la Guerra Fria ● Predicciones ● Empezar Capitulo 38 ● Leer 38.1 y 38.2 ● Yo puedo describir como llegar a ser adversarios los Estados Unidos y la Unión Soviética en la Guerra Fría?

● Warm Up !!! En Tu Cuaderno !!! ● Leer Secciones ● Tarea: Lee15.4 y crear Figura Sensorial OBJECTIVES: ● Identify los factores de expulsión y factores de atracción. ● Describir las experiencias de los inmigrantes en su viaje a EE.UU. Inmigrante El Sueño Americano Inmigración

Figuras Sensorales 15.2 USE KEY WORDS ● Arable land ● Pogroms ● Steerage ● America letters

● Warm Up !!! IN YOUR NOTEBOOK !!! ● Immigrant American Dream Immigration

● Warm Up !!! IN YOUR NOTEBOOK !!! ● Inmigrante El Sueño Americano Inmigración

● Warm Up ● List PUSH factors for new Immigrants to America. ● Class Work Options ● Reading Notes ● 'I Am From' Poems ● Notebook Work ● TURN IN NOTEBOOK AT END OF CLASS

Due Tuesday: 'I Am From' Pome ● You are to write 1 poem with 4 stanzas (4 lines each minimum) ● The poem must be from an European immigrants perspective ● Use information from sections ● Underline key words Where are you from? ● I am from the smell of opium and odd women. From evil Manchus trying to kill us all. I am from the jealous Lion Rock lady. I am from changing China. ● I am from being smart and having a wealthy family. From eating rice and vegetables and using chopsticks. I am from odd Uncle Blacky to good spices. I am from cool China. ● I am from white-faced demons and people with whips. I am cruel bosses and hard labor. I am from friends being blown up and being tormented. I am from awful America.

● Calentamiento ● Lista factores de expulsion para inmigrates del siglo XX. ● Opciones para Clase ● Notas de lectura ● “Yo Soy De...” Poema ● Arreglar Cuadernos

Para el martes: “Yo Soy De...” Escribe una poema de 3 Estrofas ● El Poema debe ser de las perspectiva de una nueva inmigrante ● Usa informacion de secciones ● Subraya Palabras Claves ¿De dónde eres? Yo soy de el golpe de las piñatas De llorar cuando sólo tienes 2 o 3 dulces Yo soy de las personas de piel oscura que protestaban por sus derechos (Morenos y cansado, pero aún con esperanza) Yo soy de los tamales y buñuelos calientes en Navidad Yo soy de Chava y La Bomba, La Muñeca y Charoli Yo soy de arriesgar todo por una mejor educación. De 'lo siento no puedo darte todo lo que quieres' Soy del diccionario Sólo me llege a Académico. Yo soy de la "Nuestro Padre, Que Estas en el cielo...".

● Warm Up ● Describe immigrants experience once they arrived in America. ● Asian Immigration and Angel Island ● Due Tuesday: ● European Immigration: I Am From Poem ● Asian Immigration: Angel Island Experience Poem ● 6 and 7—TURN IN NOTEBOOKS

● Calentamiento ● Describe las experiencias de los inmigrantes cuando llegaron a EE.UU. ● Isla de la Ángel: Inmigración Asiática ● Para el martes: ● Notas de Lectura ● 'Yo Soy De...' Poema de Inmigración Europeo ● ENTREGA TUS CUADERNOS