S Counselor Connection Kindness November 2013, Vol. 4 Ms. Rodriguez, School Counselor 281-577-8740 Why would anyone want to.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cada día te veo Porque vivo contigo Y a veces te grito
Advertisements

This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Los sujetos Subjects. Los sujetos singulares Yo = I Tú = You (informal) Él = he / Ella = she / Usted (ud) = you (formal)
ANTE TODO Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone or something. Negative words deny the existence of people.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Capítulo 5 Nuestras leyendas
Affirmative and Negative Words
El mandato afirmativo (tú)
1.Define the word certainty. 2.What are examples of things that WILL happen? 3.What are examples of things that MIGHT happen?
DEMONSTRATIVE ADJECTIVES
Ser part 2. Subject Pronouns in Spanish Singular Plural_______ Yo = I Nosotros = We (masculine/mixed group) Nosotras =We (feminine) Tú = You Él=He Ellos.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Affirmative and Negative Words
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone.
Palabras afirmativas y Negativas
People who bully have power over those they bully. Spreading rumors is a form of bullying. Only boys bully. People who bully are insecure and have low.
Subject Pronouns and Ser
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Time Expression with Hacer
The Present Tense of ir (to go)
El Verbo GUSTAR En español gustar means to be pleasing In English, the equivalent is to like.
Subject Pronouns and Ser Español 1c Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Empezar/Comenzar, Pensar, Querer, and Preferir
ANTE TODO Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone or something. Negative words deny the existence of people.
El verbo “ser” para identificar a personas
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo presentarle.
Repaso Breve. Two-Form Verbs In Spanish, some verbs have only two forms. I like to call these verbs two- form verbs. The most common two-form verb is.
¡Sí, me gusta!. Repaso Remember me gusta? You learned to use me gusta for talking about what I like to do. You learned to use te gusta to say what you.
Verbs with irregular YO forms. Regular –AR, –ER, and –IR verbs have regular endings in the yo form. For regular –AR, you drop the –AR and add the O ending.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
Para Empezar: En La Escuela
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Expressing Obligation with “Hay que” and “Tener que”
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Budapest, WE ARE MOTHERS Because we want to be. Because nobody can love our kids more than what we do
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
PARTE 1 LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS. DIRECT OBJECT PRONOUNS VS. INDIRECT OBJECT PRONOUNS Habla con otra persona para ver qué es la diferencia entre.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Español 1: capítulo 5 gramática 2
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
April-May Abril- Mayo. Llego abril y mayo y con eso el invierno el frío. April and May have come and gone and with it the end of fall the beginging of.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
We Are The World Nosotros Somos El Mundo MICHAEL JACKSON Y AMIGOS AUTOMATICO.
Do you know who I am? (¿Sabes quién soy?) Soy alguien con quien convives a diario I’m somebody you live with every day.. (Soy alguien con quien convives.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Expresiones afirmativas y negativas
What are subject pronouns??? They replace the subject in the sentence. For example: IWe You HeThey She.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
Indirect Object Pronouns What is it??????????????? Not like direct object pronouns, Indirect Object Pronouns tell to whom or for whom an action is performed.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
First Grade Dual High Frequency Words
<<<ALREDEDOR<<<10>>>
Transcripción de la presentación:

S Counselor Connection Kindness November 2013, Vol. 4 Ms. Rodriguez, School Counselor Why would anyone want to be friends with him? Lets not hang out with her! Comments like these– or worseare not uncommon among children. And now that we live in an age in which a photo, video or other rude message posted online can circulate like wildfire, it is more important than ever to teach children to be nice to others. Children usually focus on the now and dont think too far ahead, and they may not realize the full effects of what mean behavior, exclusion, or bullying can have on other kids. Kids are naturally self-centered, which means they dont always think to put themselves in someone elses shoes or make a conscious effort to think about how someone else might feel. However, that does not mean that kids are naturally unkind. In fact, kids are generally hard-wired to have empathy for others and want to help out. Parents, teachers, and other adults can take advantage of these natural instincts and encourage kids to think about other peoples feelings before they act. We are learning about: Kindness Kindness means to genuinely care about the well-being of others, whether they are your friend or not. Children need to learn to: Do unto others: Children need reminders to put themselves in someone elses shoes. Ask your child to try to remember to think before saying something about someone and take the time to consider how he/she might feel if they found out someone was making fun of them? If you dont have anything nice to say, dont say anything at all: There is a reason old sayings stick around. Teach your child to say only positive things. This will spare other peoples feelings from being hurt. Ways to promote: Kindness To nurture and promote kindness at home, try instilling some of these into your daily life: Be kind to your children: Even on days when you are tired and frustrated - especially on these days – try to speak in a kind way to your child. Discipline with love, support them when they are down, and be kind. Kindness is contagious: Similarly, kids who may not naturally be inclined to bullying others or being mean may join in when others are doing it. Being kind makes kids feel good: When you encourage kindness in your child, he will feel better not only about the world he lives in, but about himself. Tip of the month: As C. S. Lewis famously said, Integrity is doing the right thing, even when no one is watching. When encouraging kids to help others, reward them for the behavior you want, but not every single time. You do not want your child to associate helping others with getting things for himself. Occasional rewards are good, but your child should not demand the reward.

S noviembre del 2013, Vol. 4 Ms. Rodríguez, consejera escolar de Crippen , ext: 3608 Bondad A quien le gustaría ser amigo de el? No vamos a jugar con ella! Comentarios como estos, o peor, son comunes entre los niños. Y en la época en que vivimos, cuando una foto, video, u otro mensaje grosero se puede publicar en el internet y ser disponible para que todos vean, es especialmente importante enseñarles a nuestros niños que tenemos que ser amables con otros. Los niños, por lo general, se enfocan en el ahora y no piensan en las consecuencias o en el futuro. Ellos no piensan en como se siente la otra persona si dicen algo feo de ellos o si no los incluyen al jugar un juego. Pero con todo esto, no significa que los niños son naturalmente cruel. De hecho, los niños naturalmente tienen empatía por los demás y quieren ayudar. Los padres, maestros y otros adultos pueden tomar ventaja de estos instintos naturales y animar a los niños a pensar acerca de los sentimientos de otras personas antes de actuar. Consejos de la Consejera Estamos aprendiendo sobre: Bondad Ser bondadoso/amable significa enseñar que te importa como tratas a los demás. Trate a los otros como queremos que te traten a ti: Los niños necesitan recordatorios de pensar en como se sienten las otras personas. Pídale a su niño/niña que piense antes de hablar y de decir algo do otra persona. Tomen el tiempo en considerar como se sentiría la otra persona si se dieran cuenta que alguien se esta burlando de ellos. Si no tienes algo bueno que decir…mejor no digas nada: Hay una razón que dichos así se dicen por años y años. Enséñele a su hijo/hija que nada mas diga cosas positivas. Esto les ayudara en sus amistades y en tener simpatía con otros. Maneras de promover la bondad: Para nutrir la bondad en los niños, trate de incorporar estas practicas en sus rutinas diarias. Sea amable con si hijo/hija: Hasta en los días que usted este cansada y frustrada especialmente en días como estos trate de hablar en una manera bondadosa con sus niños. Discipline a sus niños con amor y ternura pero firmemente. Ser amable es contagioso: Igualmente, cuando niños que naturalmente son bondadosos ven a otros burlarse de alguien, pueden empezar a hacer lo mismo. Ser amable hace que otra gente se sienta bien: Cuando usted se enfoca en promover bondad en sus hijos, ellos empezaran a ver el mundo en una manera diferente. Consejo del mes: Como el famoso CS Lewis dijo una vez, La integridad es hacer lo correcto, hasta cuando nadie esta mirando. Al promover que los niños ayuden a los demás, recompénselos por el comportamiento que desea, pero no necesariamente cada vez. Tampoco quiere que su hijo empiece a asociar ayudar a otros con un premio pero si mismo. Recompensas ocasionales son buenas, pero su hijo no debe exigir la recompensa.