T RABAJO DE TIMBRE Translate to Spanish. 1. I am (not) tall. 2. He plays baseball. 3. We go to school. 4. They rest on the weekends. 5. I want to go for.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish One Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day one Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day One Present Tense: -ar.
Advertisements

November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Pr-pr.
la linterna the flashlight el repelente de insectos insect repellent.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
PRESENTACIÓN LA CASA. The house has o two bedrooms, o a living room, o a kitchen, o a bathroom, o a patio and o a garage. La casa TIENE o dos alcobas,
el almuerzo ä lunch en la … hora in the … hour (class period)
Hagan ahora: Copy into your notebooks 
Ir + a + infinitive Going to gonna do something.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Repaso Translate into English: ¿Qué hora es? de la mañana de la tarde
Hagan ahora: (Do Now)
Objetivos 1) to revise school subjects
ALC 20 lunes el 28 de septiembre. Objetivos Review and learn – ordinal numbers 1 st -10 th – classes for class schedule – the conjugation of tener By.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Telling Time in Spanish Grammar Notes
Affirmative and Negative Words
GCSE Spanish Conversation
The Unknown… I want a grandmother that can party. I am looking for nursing home with crazy old people. Do you have a grandmother that can get 10 kinds.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Jeopardy Los verbos -ar Vocab 1 Vocab 2 El tiempo Q $100 Q $100 Q $100
Jeopardy El futuro y Tener exp. Q $100 Q $100 Q $100 Q $100 Q $100
El or La, Los or Las All people, places and things in Spanish have a corresponding article (el, la, los or las). The article tells if the person, place.
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
el almuerzo lunch en la … hora in the … hour (class period)
Affirmative and Negative Words U7L1 Avancemos Affirmative Words Algo = something Tengo algo en mi mochila. Alguien = someone ¿Alguien me escucha?
Al / del Spanish contractions. to the, at + time, personal a + the singularplural singularplural m- al (not a el) a los m- al (not a el) a los f - a laa.
Capítulo 3- Vocabulario Los Pasatiempos. ¿Dónde? Where?
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Repaso Breve. Two-Form Verbs In Spanish, some verbs have only two forms. I like to call these verbs two- form verbs. The most common two-form verb is.
Capítulo 2 el almuerzo Lunch el arte (f.) Art las ciencias Sciences las ciencias de la salud Health.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Ejercicio #21 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy?
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Entrada: Mi presentación [En el libro importante] Answer the following questions about the speaking presentation for the final exam in complete sentences:
En mi colegio Capítulo 4-2. un partido a game un concierto a concert.
Los Pronombres Personales
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
Capitulo 4 Vocabulario 4.1.
La escuela The School. el almuerzo the lunch la clase the class.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Tener los básicos. Tener = to have The verb tener is literally translated as “to have” but has many other uses as well—to tell how old someone is Tener.
THIS IS With Host... Your VocabularioVocabulario 2 ArticulosTener and Idioms Obligation Cuanto, Mucho, Poco.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Capítulo IV ~ páginas Vocabulario I ~ páginas Español I Señora Kauper's Spanish classes.
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
Capitulo 4 Vocabulario 4.1.
Informal and Formal Greetings
El bolígrafo Pen. La calculadora calculator La carpeta Folder.
Capitulo 4 Vocabulario 4.1.
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
İExprésate! Capítulo 4. Vocabulario 1 school supplies los útiles escolares.
Chapter 4, part 1. Los útiles escolares school supplies.
Capítulo 4. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
La vida escolar school life Capítulo 4-1. los útiles escolares school supplies.
Capítulo 4.1. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
Capítulo 4.1.
Capítulo 4: Vocabulario 1
¿Cuál es tu materia preferida? – Which is your favorite subject?
Saying what you need and have
Spanish I To Ask What Others Have or Need To Respond
Transcripción de la presentación:

T RABAJO DE TIMBRE Translate to Spanish. 1. I am (not) tall. 2. He plays baseball. 3. We go to school. 4. They rest on the weekends. 5. I want to go for a walk.

1. I am (not) tall. Soy alto. 2. He plays baseball. Él juega al beisbol. 3. We go to school. Vamos al colegio. 4. They rest on the weekends. Descansan los fines de semana. 5. I want to go for a walk. Quiero pasear.

L A VIDA ESCOLAR

L OS ÚTILES ESCOLARES

L A MOCHILA

L A CALCULADORA

E L RELOJ

L A ROPA

L A COMPUTADORA

E L DICCIONARIO

L A CARPETA

E L CUADERNO

E L PAPEL

E L BOLÍGRAFO

E L LÁPIZ / LOS LÁPICES

L A REGLA

L OS ZAPATOS

L AS MATERIAS

E L ARTE

L A BIOLOGÍA

L A COMPUTACIÓN

L A QUÍMICA

E L INGLÉS

E L FRANCÉS

E L ALEMÁN

L A HISTORIA

E L ALMUERZO

L AS MATEMÁTICAS

L A EDUCACIÓN FÍSICA

L AS CIENCIAS

E L TALLER

E L ESPAÑOL

M ÁS VOCABULARIO Mucho(a) Muchos(as) Poco(a) Pocos(as) Un/una Unos(as) Por la mañana Por la tarde Primero Después Venir Tener Fácil Dificil

T O ASK ABOUT WHAT OTHERS HAVE OR NEED ¿Necesitas algo para el colegio? Do you need anything for school? ¿ Necesitas algo para la clase de arte? Do you need anything for art class? ¿ Necesitas una calculadora? Do you need a calculator? ¿ Tienes carpetas? Do you have folders?

T O R ESPOND Sí, necesito muchas cosas. Yes, I need a lot of things. No, no necesito nada. No, I dont need anything. Sí, tengo un montón. Yes, I have a ton of them.

T O TALK ABOUT CLASSES ¿Cuál es tu materia/clase preferida? Whats your favorite subject? ¿ Qué clases tienes esta tarde? What classes do you have this afternoon? Mi materia preferida es matemáticas. My favorite subject is math. Primero tengo…, y después del almuerzo tengo… First, I have…and after lunch I have…