¡Trabalenguas! ¡Sí, tú puedes!.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
Advertisements

Ser vs Estar.
In Lección 2, you learned how to form the present tense of regular -ar verbs. You also learned about the importance of verb forms, which change to show.
Telling Time Grammar Essential #8.
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index Epperson.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
La Pronunciación en Español c6VOcachKRE&feature=related.
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
Los demostrativos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
Tres verdades y una mentira
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
El alfabeto A (a) B(be) C (ce) D (de) E (e) F (efe) G (ge) H (hache) I (i) J (jota) K (ka) L (ele) M (eme) N (ene) Ñ (eñe) O (o) P (pe) Q (cu) R (erre)
ALC 64 Hoy es miércoles el 14 de marzo de 2012 Conjugate the verbs on the next slide according to the pronoun. Please make a new ALC.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
Spanish II Week 5. Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3.
(Direct object pronouns). 1. Maria compró la blusa. Maria la compró. Maria bought it. 2. Yo devolví las sandalias. Yo _____ devolví. I returned them.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas.
Hagan Ahora Sit in your seat. Get out your cuaderno and lapiz.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index MURPHY.
¿Cuál es tu número de teléfono?
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¿Dónde está _____? Where is ______? (Your go-to guide to describe where people or objects are in relationship to other objects or people)
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
MORE CONVERSATION TOOLS
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
Saludos (greetings) ¡Buenos días! – Good morning!
DO NOW: Solve each math problem
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
Tablas Blancas En grupos de 5. Each person has a job. Count off 1-5 #1 Writes down the person/or thing #2 Writes correct form of ser or estar #3 Writes.
Spanish 2  Formal Commands. Bellwork  Figure out the place that is being described and write it down.  1. Es un lugar donde trabajan los enfermeros.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es lunes, el 7 de enero 1. My birth date is not the 10th of December of one thousand nine hundred.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
1. Where are you going? -class, the office, the library, the park, the train, home 2. What do you have there? -a book, a flower, a letter, my homework,
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
HOLA.
First Grade Dual High Frequency Words
1.4 Numbers.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

¡Trabalenguas! ¡Sí, tú puedes!

Copy these six tongue twisters in Spanish in your notebook Copy these six tongue twisters in Spanish in your notebook. Practice them out loud until you are comfortable with each one. Speed is not important but blending sounds and breath grouping is! You will recite one tongue twister from memory on __________ for 10 points.

pica en la típica jícara; La pícara pájara pica en la típica jícara; en la típica jícara pica la pícara pájara.

Todos los ojos de los ocho osos son rojos.

Como poco coco porque como poco coco traje; poco coco como yo.

Rápido corren los carros R con R cigarro; R con R barril; Rápido corren los carros allí en el ferrocarril.

Pancha plancha con cuatro planchas. ¿Con cuántas planchas plancha Pancha?

Tres tristes tigres trillaban trigo en un trigal.